2015-10-23, 00:24
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Ja, 3-4 km räknar jag som nära, låter det konstigt?

Jag har helt missat de uppgifterna du talar om att det ska ligga två till skolor ännu närmare? Men som mod har du ju troligen full koll.

Var det två gymnasieskolor då måhända?

Varför den aktuella skolan valdes får vi kanske aldrig veta, kan ha varit beroende av mängden invandrare, inget som du behöver vara ängslig över dock, GM är död.

Det kan ju faktiskt även ha varit beroende av någon enstaka person som GM eftersökt och velat döda, jag har ingen aning alls, men möjligheten torde väl finnas.. eller?

Citat:
Vad Du och många andra hitintills trott kanske? Knappast Vi.

Har försökt öppna för den möjligheten ett flertal ggr under dagen men folk har varit för intresserade av att skylla allt på Jimmie Åkesson.

Är extremt tveksam till att Polisen skulle resonera så otroligt korkat som det gjorts i denna tråden som tur är.
Ja, du är en av få som varit inne på det. Bra klurat, särskilt om du får rätt.

(Btw, jag är inte mod längre...)
Citera
2015-10-23, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av netxis
Börjar tro mer och mer att detta inte har något speciellt politiskt motiv, eller i alla fall att han största motiv är att han vill ta livet av sig, men att han inte vill gå den vägen ensam, är ju knappast första gången en person gjort det valet.
Det här med högerextremism, att enbart det ska ha lett till detta, det tror jag inte på, jag tvivlar på att han var högerextremist (Fast sen finns det ju en del som räknar SD som högerextremister, men det gör inte jag).

Har du politiska motiv så vill du nog ha största möjliga genomslagskraft för att uppnå politisk förändring. Det här med att springa runt i Darth Vader mask och slunga omkring med ett svärd för att slutligen skjutas av polis slår mig inte som något så värst politiskt motiverat. Mer som någon som fått ett fel i huvudet.
Citera
2015-10-23, 00:25
Medlem
Quwaesad177s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Du är snabb att antyda psykoser när det är invandrare som gjort något brott. Inte när det är svenne bananer har jag märkt. Vad gör du i dom här trådarna egentligen, kanske integration/invandring passar bättre. Varför det skulle tyda på en psykos? Var ska man börja. Står och tar kort med invandrare som han försöker döda. Och enligt dig är det ett planerat hatbrott. Då är det ännu märkligare, planerade han att stå att ta kort med invandrarna då eller. Och lägga armen om en av dom som dom vore polare. Märklig högerextremist det där. Sedan går han runt och säger "i ' m your father", även gick han väldigt konstigt enligt ett vittne. Det i min värld tyder på psykos eventuellt droger också.

-Sedan vill jag ha svar på mina tidigare frågor. Källa på att han valde ut offren. Och är alla som mördar invandrare högerextremister?
Deras hyckleri är ju vidrig och helt genomskinlig.

Det räcker att ha sveriges nationalsång på datorn för att räknas som ledande högerextremist tom.
Så ja, alla svenskar som dödar/attackerar invandrare på något sätt är högerextremister.
Citera
2015-10-23, 00:25
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quwaesad177
Det är a ok för att han är svensk.
Passar skitfint i narrativet, innan dom fick reda på att han var svensk satt media äcklen och hoppades "Snälla låt mördaren vara svensk, skit i offren och deras smärta låt han vara svensk annars måste vi ju begrava denna händelse och det vore ju den största tragedin".

Det ok för att han är död och det inte finns minsta tvivel på att han har begått gärningen

Varför tror du att media i vanliga fall väntar med att publicera identitet tills dess dom har kommit för?
Citera
2015-10-23, 00:26
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Ett barn har dött, en 17-åring. Elevassistenten var i 20-årsåldern. Oavsett var ett dubbelmord sker, i ett varuhus eller i en skola, så är det fasansfullt.

Ja det är ju det jag säger. Det ÄR lika fasansfullt utifrån människoliv!
Däremot så är det "större" när barn/ungdomar attackeras inne på sin skola. Matvarubutiken är ingen institution, ej heller gågatan i stan, men en skola är det. Att gå in och meja ner ungar skapar ännu större fasa när man inte trodde att det gick.
Att du inte känner så må ju vara, men gemene man gör det.
Citera
2015-10-23, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Ett barn har dött, en 17-åring. Elevassistenten var i 20-årsåldern. Oavsett var ett dubbelmord sker, i ett varuhus eller i en skola, så är det fasansfullt.

Intressant hur en 17-åring ofta beskrivs som ett barn när man pratar om personen som ett offer men så fort vederbörande står som gärningsman för den brottsliga handlingen istället ses som något annat än ett barn.
Citera
2015-10-23, 00:27
Medlem
Sqrbankens avatar
Min gissning är att GM var en psykiskt sjuk ensamvarg som muckat plugget efter år av mobbning. Kanske just mobbad och ensam pga sitt udda beteende hans psykiska sjukdom gett upphov till. Efter studenten har han suttit isolerad med sitt labila psyke på kammaren och det är nu det börjar bli riktigt illa.

Precis som gemene svennebanan ruttnar han dessutom mer och mer på hur landet styrs i migrationsfrågan och snart hamnar all fokus med en illavarslande Psyksjuk vinkel på detta. På Torsdagsmorgonen när Migrationsverket släpper sin apokalyptiska prognos spårar det således ur helt. Istället för att rikta totalt missnöje mot idioterna som styr landet sätter han på sig en mask och skär ihjäl oskyldiga.

Sjukt sorgligt och vidrigt.

Svenskt etablissemang kommer nu skrupellöst utnyttja denna händelse mot SD, dess väljare och alternativmedia. Ett nytt post Breivik-drev.
Citera
2015-10-23, 00:27
Medlem
bobo909s avatar
Jag var och köpte biljetter till den 16:e december på SF idag, visst var jag taggad och i extas men som någon skrev tidigare måste Anton ha hamnat i psykos, troligtvis av Star Wars trailern.

Tror inte att dådet var så mycket av politiskt motiv, mer en deprimerad ensam 21-åring som inte visste och aldrig tänkt på vad han skulle göra av sitt liv efter gymnasiet. Aspie med inget konsekvenstänkande.
Citera
2015-10-23, 00:28
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Vad Du och många andra hitintills trott kanske? Knappast Vi.

Har försökt öppna för den möjligheten ett flertal ggr under dagen men folk har varit för intresserade av att skylla allt på Jimmie Åkesson.

Är extremt tveksam till att Polisen skulle resonera så otroligt korkat som det gjorts i denna tråden som tur är.
Ska man tänka sig att GM hade en beef med någon på skolan och kom dit för att göra upp?

Men om man ska göra upp ska man väl inte maskera sig till oigenkännlighet? Eller skulle han göra upp med någon som visste hur han skulle klä ut sig? En annan gamer?
Citera
2015-10-23, 00:28
Medlem
Quwaesad177s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
Det ok för att han är död och det inte finns minsta tvivel på att han har begått gärningen

Varför tror du att media i vanliga fall väntar med att publicera identitet tills dess dom har kommit för?
Stämmer inte med medias vanliga MO i fall som det här men visst i en bättre värld så.

För att säkerställa att allt passar in i narrativet såklart.
Citera
2015-10-23, 00:30
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av red.death
tja, Linköpings comes to mind. men både Linköping och IKEA är dubbelmord av äldre och yngre, i de här fallet dubbelmord av äldre och yngre + några skadade. ger både polisen och vänstermedia rätt där efter som de är värre än vad du jämför med iallafall.

värsta som hänt i svensk historia? nä, trippelmordet i Åmsele för att bara nämna ett fall.

På vilket sätt är dagens dåd värre? 2 st har ju blivit oprovocerat mördade vid båda dåden?

Människoliv som människoliv. Håller du inte med?
Citera
2015-10-23, 00:30
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 59N18E
Intressant hur en 17-åring ofta beskrivs som ett barn när man pratar om personen som ett offer men så fort vederbörande står som gärningsman för den brottsliga handlingen istället ses som något annat än ett barn.

Det är intressant men ganska naturligt, ett offer vill man se som ett offer medan en gärningsman ska vara något hotfullt, det handlar om att distansera sig. Båda benämningarna är korrekt beroende på hur man ser på det, vi har lagar som säger att under 15 är man barn samt de som säger att om man är under 18 är man barn så det är egentligen bara att välja, ungdom är ju dock det mest korrekta begreppet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in