2015-10-23, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av threefifty
Fattar inte att bilder på offer och gärningsman kommer ut extremt fort mot vad ikea dådet gjorde.

jag har en klockren förklaring. i detta fall var det en person som bott på orten hela livet och har bekanta och familj och det sprider sig snabbt på t. ex flashback.

i fallet IKEA är det en mer eller mindre anonym asylsökande i en minimal umgängeskrets.
Citera
2015-10-23, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Ja, du är en av få som varit inne på det. Bra klurat, särskilt om du får rätt.

(Btw, jag är inte mod längre...)

My mistake, välkommen tillbaka

Det handlar inte om att ha rätt utan att vara öppen för möjligheter och inte bara låsa in sig i en bana som är för skocken att följa.

Faktum är att vi vet väldigt lite om vad som hänt men det är ingen ursäkt för att följa varken löpsedlar eller enstaka opinionsbildare. Tvärtom.

Sanningen borde vara att föredra.
Citera
2015-10-23, 00:31
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Ja det är ju det jag säger. Det ÄR lika fasansfullt utifrån människoliv!
Däremot så är det "större" när barn/ungdomar attackeras inne på sin skola. Matvarubutiken är ingen institution, ej heller gågatan i stan, men en skola är det. Att gå in och meja ner ungar skapar ännu större fasa när man inte trodde att det gick.
Att du inte känner så må ju vara, men gemene man gör det.

Att sånt här kan ske i Sverige förvånade inte mig. Tänk på alla skolskjutningar i USA, det finns inget som antytt att vi för alltid kommer vara förskonade från den typen av händelser.
Citera
2015-10-23, 00:31
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobo909
Jag var och köpte biljetter till den 16:e december på SF idag, visst var jag taggad och i extas men som någon skrev tidigare måste Anton ha hamnat i psykos, troligtvis av Star Wars trailern.

Tror inte att dådet var så mycket av politiskt motiv, mer en deprimerad ensam 21-åring som inte visste och aldrig tänkt på vad han skulle göra av sitt liv efter gymnasiet. Aspie med inget konsekvenstänkande.

Var det inte för några år sedan, när det var Batman premiär. Som en kille utklädd till Jokern sköt ihjäl tolv personer under Batman premiären i USA. Han sa att han var Jokern. Han var en vit amerikan, majoriteten var vita som han dödade inne på biografen också.
Senast redigerad av henkess 2015-10-23 kl. 00:34.
Citera
2015-10-23, 00:32
Medlem
Förmodligen är anledningen till att man går ut med identiteten på GM att alla dessa anklagelser mot helt oskyldiga personer ska upphöra. Finns inget att "skydda" kring hans namn längre.

Så alla ni som jämför det här med IKEA-mördaren och publiciteten kring det bör avgå. Tack för mig
Citera
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Min gissning är att GM var en psykiskt sjuk ensamvarg som muckat plugget efter år av mobbning. Kanske just mobbad och ensam pga sitt udda beteende hans psykiska sjukdom gett upphov till. Efter studenten har han suttit isolerad med sitt labila psyke på kammaren och det är nu det börjar bli riktigt illa.

Precis som gemene svennebanan ruttnar han dessutom mer och mer på hur landet styrs i migrationsfrågan och snart hamnar all fokus med en illavarslande Psyksjuk vinkel på detta. På Torsdagsmorgonen när Migrationsverket släpper sin apokalyptiska prognos spårar det således ur helt. Istället för att rikta totalt missnöje mot idioterna som styr landet sätter han på sig en mask och skär ihjäl oskyldiga.

Sjukt sorgligt och vidrigt.

Svenskt etablissemang kommer nu skrupellöst utnyttja denna händelse mot SD, dess väljare och alternativmedia. Ett nytt post Breivik-drev.
Men enligt uppgift i DN lånade GM ut sitt svärd till en invandrarkille efter att han och hans kompisar tagit en selfie med GM.'

Det skulle han knappast göra om han hatade invandrare?
Citera
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quwaesad177
Stämmer inte med medias vanliga MO i fall som det här men visst i en bättre värld så.

För att säkerställa att allt passar in i narrativet såklart.

Vad pratar du om? Vilken död icke svensk gärningsman har man hållit hemlig?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 59N18E
Intressant hur en 17-åring ofta beskrivs som ett barn när man pratar om personen som ett offer men så fort vederbörande står som gärningsman för den brottsliga handlingen istället ses som något annat än ett barn.

När det handlar om arabgäng heter det ofta "unga män". Upp till 25 år ungefär...
Citera
Medlem
Rebell4evers avatar
Kommer en hämnd i någon form att ske nu, antigen mot de fåtalet ljushyade på skolan, eller i form av MENA-kaoz på stan i Trollhättan?

Någon från orten här som hunnit sondera tonläget på sociala medier, rykten etc?
Citera
2015-10-23, 00:33
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
ENLIGT BO Mamma så är hennes son född år 2000 och inte 1998. (alltså 15 år var han)

FOTNOT: Ahmed Hassan är född 1998 enligt folkbokföringen, vilket också polisen skriver på sin hemsida. Enligt mamman Kiin Mohamed Ali är Ahmed 15 år.
– Han är inte 17 år. Han är 15 år. När han kom till Sverige skrevs han in som 98. Han är född år 2000, säger hon.

http://www.expressen.se/gt/ahmed-mordades-pa-skolan-i-trollhattan/

Jag förstår ingenting.. 12 år först, sen 11 år och sen 17 år och senaste 15 år enligt mamman men 17 år enligt bokföring och polis.

Hur jäkla svårt ska det vara att få en korrekt ålder? Om dom bott i sverige i 4 år så kan man ju tänka att de vetat(familjen) om att han var inskriven som 17 åring kan man tycka. Har migrationsverket gjort någon typ av uppskattning på ålder kanske och det är därför det är så oklart.
Citera
2015-10-23, 00:34
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebell4ever
Kommer en hämnd i någon form att ske nu, antigen mot de fåtalet ljushyade på skolan, eller i form av MENA-kaoz på stan i Trollhättan?

Någon från orten här som hunnit sondera tonläget på sociala medier, rykten etc?

Ja du det lär ju inte få folk att känna någon sympati för dessa isåfall...
Citera
2015-10-23, 00:34
Medlem
Quwaesad177s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Om det var ombytta roller, dvs att en somalier som gjorde då det, hade de publicerat bild på GM lika snabbt eller försökt skriva "20 åringen" i flera dagar?
Inte en chans överhuvutaget.
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
http://vlt.se/ikeamorden/1.3213362-mordarens-val-av-offer-de-sag-svenska-ut-

"De såg svenska ut"

Så sa IKEA-mördaren angående varför han på ett bestialiskt sätt mördade två oskyldiga svenskar.

Var är alla uttalanden, alla fördömanden, allt skuldbeläggande. Varför löper inte media amok med galna löpsedlar om rasism? Varför är det helt tyst från alla PK-tyckare? Varför säger inte Löfven någonting? Varför är ni tysta om detta ni vänstertroll och nyliberala troll som hetsar mot SD och svenskar i allmänhet? Ni kommer att förlora i slutändan som de lögnaktiga patetiska råttor ni är. Verkligheten kommer att hinna ikapp er till slut.
Här ser vi hur det skiljer sig åt.

Citat:
Ursprungligen postat av red.death
jag har en klockren förklaring. i detta fall var det en person som bott på orten hela livet och har bekanta och familj och det sprider sig snabbt på t. ex flashback.

i fallet IKEA är det en mer eller mindre anonym asylsökande i en minimal umgängeskrets.
Finns en bättre förklaring som har stöd i tusentals andra rapporteringar som skräp media gjort.
Vissa saker som är likadana i alla av rapporterna och artiklarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in