2015-10-23, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av potatisgris1981
Visst kan man skylla allt på invandring och jag tar inte ställning till antalet vi tar emot med mitt inlägg här men ohälsa kommer alltid att finnas oavsett hur jävla bra ett land är. Vissa psykopater upptäcks inte helt enkelt.
Vissa? Jag skulle vilja hävda att majoriteten av psykopater inte upptäcks, då de helt enkelt är sjukt skickliga på manipulation, skådespel och lögner. De lågbegåvade psykopaterna har impulskontrollproblem och hamnar ofta i finkan, de högbegåvade blir VD:ar, topp-politker etc.

Men i detta fall tror jag GM är en "Sandy Hook" typ, ev asperger/autism, psykos + droger eller SSRI i någon kombo. Hatar invandrare, rädd för migranter som nu kommer i hundratusental, rätt vad det är ryker säkringarna av någon okänd anledning. Pang så smäller det! Hans anhöriga ska tydligen vara i svår chock, så det lär ha kommit oväntat för alla. Stor tragik, förlust på alla fronter faktiskt.
Citera
2015-10-23, 00:11
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Varför skulle det tyda på psykos? Han kan ju ha bestämt sig för att säga så för att få ungdomarnas uppmärksamhet så de inte skulle vara rädd för honom i början och komma närmare honom. För att i nästa sekund börja svinga med svärdet. Han hade ju börjat svinga med svärdet när elevassistenten kom till barnens räddning och istället blev elevassistenten ihjälhuggen själv.

I sitt sammanhang kan det tyda på att han befann sig i en psykos.
Citera
Medlem
Quwaesad177s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av red.death
känns dom att det var det du tyckte va hyckleriet, att man uttryckte sig så då.
Tja jo, det har ju en del med det hela att göra på sätt o vis men inte riktigt i sig min poäng.
Citera
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det är roligt att se vänsterns ilska när man jämför dagens händelser med dubbelmordet på IKEA. Det som hänt idag är liksom allvarligare och får helt enkelt inte jämföras med något annat. Ungefär som Förintelsen för att snacka folkmord.

Det har väl för farao inte med om man är vänster eller höger att göra! Det räcker gott att bara vara en människa så förstår man att det är toppen av vansinnesdåd när barn/ungdomar attackeras och mördas på en skola. En skola är en institution för barn att lära sig saker och där ska de vara trygga.

Det handlar inte om att jämföra människoliv och vilket liv som är mer eller mindre värt. De två människorna som blev mördade på Ikea var inte mindre värda, utan det är för att det är barn som är mördade och för att det hände på en skola som fasan ökar ännu mer.

Sluta tugga om höger eller vänster. Allt handlar inte om det.
Citera
Medlem
Citat:
Det är roligt att se vänsterns ilska när man jämför dagens händelser med dubbelmordet på IKEA. Det som hänt idag är liksom allvarligare och får helt enkelt inte jämföras med något annat. Ungefär som Förintelsen för att snacka folkmord.

Det vänder sig lite i magen när man ser alla pursvenska vänsteridioter hoppa av glädje på fb när dom fick veta att det var en vit snubbe som gillat åkesson-klipp på youtube som begått dådet, för nu kan dom ju hitta en ny vinkel att projicera sitt självhat och sitt allmänna hat mot sitt eget folk på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Någon visade en 4chan skärmdump här tidigare. Påstås ha postats igår - http://imgur.com/7ALMthe

Tro't på det den som vill, det finns inget arkiv på det där inlägget, inget jag har hittat än.

Om ingen annan gjort det kan jag döda det där ryktet här och nu. Svaren på inlägget som syns i skärmdumpen är hämtade från tråden som startades efter händelsen. Uppenbar fabrikation.
Citera
Medlem
Bilden som tre elever tog med GM, finns den ute? Kan någon länka?
Citera
2015-10-23, 00:12
Medlem
Svart.Karismas avatar
Kan någon sammanfatta uttalanden av politiker/kändisar kring händelsen?
Citera
Medlem
Tubleross avatar
Citat:

Polisens presstalesperson ville inte vara sämre och beskriver dådet såhär - "det värsta som hänt i svensk historia".

http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=3117&grupp=19054&artikel= 6284992

Ikea mordet är tydligen inte av samma magnitud enligt polisen och vänstermedia.
Senast redigerad av Tubleros 2015-10-23 kl. 00:15.
Citera
Medlem
BjornHsonLarssons avatar
Tydligen drog han av citat från Star Wars. För egen del känns det mer som en fråga om svensk psykiatris misslyckande än som någonting som representerar samhällsutvecklingen i allmänhet.
Citera
Medlem
Citat:

Dravel! Varför skulle jag känna ilska inför det? Jag är ingen hatare som dig! Däremot är det ju uppenbart att man får vara ordentligt lågbegåvad om man inte fattar skillnaden! Men du begriper nog vad jag menade men det ska ju bortförklaras med "ilska från vänstern". Det är från högern ilskan kommer och det såg vi exempel på idag när en av dina gelikar gick in på en skola för barn och började svinga sitt svärd.
Citera
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinbeck
Jag läser ditt inlägg och försöker förstå. Men jag har då aldrig haft en 17-åring som elev på en högstadieskola! De går på gymnasieskola och i en IM klass eller SFI (vilket du föredrar).

Ja men vissa skolor har dessa elever och vissa skolor har dem inte. Ungefär samma som att vissa bostadsområden har dem och andra inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in