2015-10-22, 23:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
Eftersom designen på Darth Vaders hjälm är inspirerad av Nazisthjälmen, så röstar jag på Nazisthjälm.

finns inget övrigt uniformslikande i utstyrseln. nassar bär inte mask till uniform, varför dölja sig om man ändå vill dö. masken är en del av kostymen. nassar bär inte heller svarta svärd till sin uniform. DV all over it.
Citera
2015-10-22, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av napalmens
Förstår inte varför vissa hänger upp sig på att polisen dödade honom? Personligen önskade jag att polisen på daglig basis radade upp slödder som begått våldtäkter och mord och sköt dem mitt mellan ögonen. Billigaste för samtliga skattebetalare, polisen borde ha en medalj och några veckors betald semester i Maldiverna.

Om GM hade fått leva så hade åtminstone kunnat berätta om varför han gjorde sitt dåd. Nu kommer han hyllas som martyr, i vissa kretsar.
Citera
2015-10-22, 23:26
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oliversppl
Vet vi om GM hade börjat att hota och uppträtt aggressivt (förutom det faktum att han var maskerad och bar svärd) innan läraren försökte avmaskera GM. Kanske var det aldrig planerat att det skulle sluta i våld. Ifall vi kollar på liknande händelser (läs diverse amerikanska skjutningar osv.) så brukar ju något typ av manifest eller liknande presenteras innan dådet. På något vis känns det här som ett vansinnesdåd som aldrig var planerat. Mest en idiot som ville skrämma massa ungdomar.

Jag baserar detta uteslutande på att han poserade med två tjejer innan samt att mig veterligen finns det ingen forum post eller liknande som deklarerar vad som komma skall.

Någon visade en 4chan skärmdump här tidigare. Påstås ha postats igår - http://imgur.com/7ALMthe

Tro't på det den som vill, det finns inget arkiv på det där inlägget, inget jag har hittat än.
Citera
2015-10-22, 23:27
Medlem
skaugs avatar
Kan det finnas chans att GM ska ha skrivit ett manifest eller dylikt? Där om något skulle man få veta om det fanns ett motiv...
Citera
2015-10-22, 23:27
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Bodde väl 3-4 km från skolan? Och det har sagts i tråden att det finns två skolor som ligger närmare hans bostad.

Så varför valde han denna? Har den fler invandrare, och var det därför? Riktigt obehagligt i så fall.

Ja han bodde flera kilometer från skolan. Däremot bodde han 50 meter från Lyrfågelskolan och ca 400 meter från Stavreskolan och låt säga 1 km från Fridaskolan.
Den skolan som han valde ligger en bra bit längre bort.

De två närmsta skolorna från hans bostad sett, har knappt några invandrare alls jämfört med den drabbade skolan.
Citera
2015-10-22, 23:28
Medlem
micro113s avatar
Namn och bild på 17-åringen som avled ligger ute i media nu...

Citat:
Ahmed mördades på skolan i Trollhättan

Skoleleven Ahmed Hassan blev ett av skolattackens offer.
http://www.expressen.se/gt/ahmed-mordades-pa-skolan-i-trollhattan/
Citera
Bannlyst
Jag är relativt säker på att mordet är riktat till minst två av personerna av dessa tre som är dödade. Läraren dog för han störde han och sa åt han att gå iväg, typiskt spontant reagerande vid denna gärning, om han hade viljat fortsätta dödandet hade han kunnat göra det hur enkelt som helst innan läraren kom ut och före han poserade på bilden.

Väntade han in polisen på andra våning för att ta farväl och räknat ut vad som skull ske?

Stackars läraren, ibland är det bättre att hålla käften.

Assistent har jag inte fått en bild av vart han blev stucken, i entrén förmodar jag, sa han åt honom att lämna skolan kanske? Därav han stack honom? Sedan letade han upp dessa 2 som dog.

Han gick förbi mängder med elever och försökte öppna dörrar till klassrum, vem var den tredje personen han letade efter? Det fanns en tredje person i hans bild i huvudet. Garanterat.

Men varför? Vad har de gjort honom?

Varför gick Anton från att kolla på humoristiska program på youtube till att för en tid sedan ändra genre till mer hat. Varför, varför, varför, snälla hjälp till med tankar/fakta.
Senast redigerad av iFun 2015-10-22 kl. 23:34.
Citera
Medlem
ksdrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Jo, så sa han säkert! Enligt samtliga medier jag läst hittills så var GM helt tyst och sa inte ett jävla jota. Detta är alltså dravel från din sida för att elda upp fler av SD:s fotfolk.
Okej.. så "medierna " var där när det hände??
Det tar ca 1 sek att säga den replik mina vänner fått höra att han skrikit så hur vet du bör det sades? Tomt snack från en som bor 50+ mil ifrån händelsen och säger att folk som var där att dom hört fel/hittar på. Men följ aftonbladet dom har ju alltid rätt så de e ju säker källa. Jag sa vad han sa till X antal folk som var hyfsat närvarande men vad han mena är det ingen som vet! Skiter i SD o allt annat därför jag även påpeka att det kunde vart mobbning scenario!
Jävla bessertomte!
Citera
2015-10-22, 23:29
Medlem
Går man in på gärningsmannens, Ant*n Lund*n, YouTube-kanal och sedan klickar på
diskussion kan man läsa en del kommentarer, bland annat om 'Deus Vult' (Gud vill det på latin).

Googla sedan Dues Vult och med bilderna kan du dra paralleller till tempelriddare
och svärd. Svärd vilket var något han bar under attacken och tempelriddare kan
snabbt kopplas till Breivik.
Citerar Breivik – ''Jag är en militär kommendör och knight templar (tempelriddare)
i en världsomspännande organisation.''

EDIT; Ev. koppling mellan dessa?
Senast redigerad av tlotS 2015-10-22 kl. 23:31.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LNBW
Teorier om varför han inte högg de två som poserar med honom på fotot?

Kanske för att de var tjejer?

vita?

nä fast han jagade ju dom sen, min teori var för att det var en märklig situation att dom ville ta bild med honom + att han visste den förmodligen skulle publiceras sen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Märkligt att hur vi på ett dygn kan till och med genom gammelmedia veta nästan allt om gärningsmannen, men när en neger rasistmördar svenskar på IKEA så får vi vänta länge på svar.

Flashback torde vara en av Sveriges skarpaste nyhetsmedia, ingen tvekan om att sosse- och jude- pressen drog nytta av Flashbacks: effektivitet, skarpsinne och gemenskap.

Skillnaden är utgången.
Skulle AU dött, hade vi snabbt fått veta.
Citera
2015-10-22, 23:30
Medlem
Blaze.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialaterkomst
Du är medveten om att den grupp du adresserar tenderar att ha högre IQ än medel?

Vilken grupp menar du? Att en gamer skulle ha högre IQ än medel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in