2015-10-22, 23:48
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Jo. Men om han varit hos en vän nära aktuell skola så har han väl tagit munderingen dit likaväl? Eller så "beamade" han dit den

Kan ju vara hans polares mundering och svärd, troligtvis inte. Men det har vi ju ingen aning om faktiskt Men tycker att folk ute på gatan borde ha reagerat, om man hade knatat runt med ett riktigt svärd och den munderingen. Vi har inga uppgifter på att han åkt dit med någon bil heller, hade han ens körkort.
Citera
2015-10-22, 23:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redholo
Funderar på varför en 17 åring är på en grundskola !!!
Det kunde du ha läst dig till i artikeln...

Citat:
Sedan tre år har Ahmed Hassan bott i Trollhättan tillsammans med sin familj och sina åtta syskon. Han föddes i Somalia och familjen flyttade till Sverige 2012.

http://www.expressen.se/gt/ahmed-mordades-pa-skolan-i-trollhattan/
Citera
2015-10-22, 23:50
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anna_83
Fundera på du. Vilka bevis finns det?

För att en 17-åring från ett ex. afrikanskt land inte har gått i skolan som svenska barn, samt inte kan svenska. Då behöver man gå i lägre klasser, alternativt gå om klasser.

Edit; mitt svar var avsett till redholo.
Senast redigerad av Addhoc 2015-10-22 kl. 23:52.
Citera
2015-10-22, 23:50
Medlem
SergeantPreppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Namn och bild på 17-åringen som avled ligger ute i media nu...

http://www.expressen.se/gt/ahmed-mordades-pa-skolan-i-trollhattan/

Det där måste ju vara det första "ensamkommande" som ljugit om sin ålder åt andra hållet,han såg ju för fan inte en dag äldre ut än 12.
Kan det vara därför tidningarna gick ut med 11 åring först...
Citera
2015-10-22, 23:51
Medlem
På fel plats vid fel tid, kommenterades offrens död på IKEA med. Är det samma kommentar som gäller nu?
Citera
2015-10-22, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolk
Du har stavreskolan och lyrfågelskolan bara 2-3 kvarter ifrån mgm's bostad.
Stavreskolan är nästan helt etniskt svensk med något enstaka undantag. Lyrfågeln är också nästan helsvensk med undantag av välkomsten där det går lite nyanlända, men dom bussas dit och området är i stort sett helsvenskt annars.

Kronan däremot ligger på andra sidan stan och har säkert 95% med utländsk härkomst och ligger i stans invandrartätaste bostadsområde.

Det är fakta. Vad man drar för slutsatser av det lägger jag mig dock inte i.

Trollhättan är inte så litet vad jag minns. 3-4km är väl ändå inte på andra sidan stan??

Det finns såklart troligen en orsak till varför GM valde just den aktuella skolan. Om det beror på invandrarantalet eller ett visst mål som en specifik person har jag ingen aning om. Man ser vad man vill se antar jag.
Citera
2015-10-22, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anna_83
Vilka är offren? Är båda invandrare? Tycker det florerar mycket rykten om att GM är högerextremist, men har hittills inte sett ett enda bevis. Fram med dem. Bilder och namn på de mördade!

Det finns redan bilder i medierna på bägge offren och ja båda är invandrare. GM valde ut sina offer och mördade invandrare. Bilder på dessa hittar du om du orkar ta tummen ur röven. Att GM var högerextremist är inte något rykte utan fakta.
Citera
2015-10-22, 23:52
Medlem
StigAllans avatar
Det jag är mest förvånad över egentligen är att det har tagit så lång tid innan något som detta inträffar.

Att det jäser ute bland befolkningen som består av allehanda olika individer över hur landet sköts är det väl ingen som kan förneka.
Nu var det en grabb som det rann över totalt för, kan bero på något som en själv inte skulle bry sig i speciellt.
Som att bli kallad för "Jävla svenne!" en gång för mycket!

Han knackade på en dörr till en lektionssal, visste han att just den läraren som han satte kniven i var där? Kan har varit personligt agg som sedan spårade ur.

Och till sist så kan vi väl förutspå att liknade händelser utförda av svenskar inte kommer till att bli mindre sannolika med 7-klöverns vansinniga invandringspolitik.
Hur en tänkande människa kan få ett parti som inte har något inflytande på invandringspolitiken att vara skyldig för att ha förorsaka morden?
Det måste till något annat som inte har med logik att göra som styr sådana beskyllningar!
Citera
2015-10-22, 23:53
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wertym
jag tänker så att kanske så tittade GM på Efterlyst i tisdagskväll, där sände dom bilder från en polisövning. dom övade på ett scenario där en skytt skjuter folk på en skola. sedan två dagar efteråt tar GM och gör likadant, fast med ett svärd.

kanske bara var ett sammanträffande eller så blev han inspirerad av reportaget.

Ja, nu är det Efterlyst fel också.

Nej, jag tror varken det är Star Wars, Hitler, SD, Efterlyst eller Super Mario som är anledningen till detta.

De enda som jag tror är och har ett del visst "ansvar" är alla andra dårar som klär ut sig och gör sådana här saker.
Jag tänker på massmorden i columbine, utöya, de finska skolskjutningarna, och de i tyskland eller Joker som sköt på Batmanpremiären. Hade inte amerikanerna börjat skjutit sina klasskompisar så hade inte heller någon annan dåre heller fått ens iden att göra något sånt. Det finns liksom i medvetandet hos allmänheten och blir en världsnyhet varje gång, amerikanerna visade att det går att göra såhär.

Själv är jag inte förvånad det minsta att Sverige fick sin egna skolmassaker.

Alla är så förvånade jämt varje gång något hemskt händer. Det är liksom ingen nyhet att det finns dårar, terrorister och att det sker olyckor, skogsbränder, gruvolycka, tågolyckor, flygolyckor. Sannolikheten är ju såklart rimlig att det kan hända Sverige också. Själv tycker jag de misshandlar, hot, mord, övergrepp som sker varje varje varje varje dag är värre. Volymen av lidande, otryggheten och misär orsakas av vardagsbrotten.
Senast redigerad av Bajsfacisten 2015-10-22 kl. 23:58.
Citera
2015-10-22, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iFun
Hej mongo kul att vi träffas igen.

Det är tragiskt att Anton inte fick den vård som han borde ha fått av svenska samhället, hade vi slutat att mata varenda babian som kommer kanske vår svenska Anton kunde ha fått vård och hjälp, idag finns inte pengar för att vi hjälper mongon som du.

har han sökt hjälp nånstans? ska alla som är udda och sitter hemma hållas ögonen på?

nä, sånt här är näst intill omöjligt att skydda sig ifrån. vår psykvård lämnar mer att önska men i det här tillfället är jag jävligt tveksam att bättre ekonomi skulle hjälpt.
Citera
2015-10-22, 23:54
Medlem
tigerrakets avatar
Nu ska vi ju tänka att detta är en skola, där folk beräknas vara vid vissa tidpunkter. IKEA var ett mer "jag går hit och hugger". Att sticka till en skola med massa barn i en och samma byggnad med minimalt med vuxna (för så ser skolorna ut, och det vet vi alla), är lika fegt som Breivik när han åkte ut till en jävla ö.
Citera
2015-10-22, 23:54
Medlem
Hestmotfolkgrupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Det finns redan bilder i medierna på bägge offren och ja båda är invandrare. GM valde ut sina offer och mördade invandrare. Bilder på dessa hittar du om du orkar ta tummen ur röven. Att GM var högerextremist är inte något rykte utan fakta.
Vart har du bevisen på att han är högerextremist? Pajas..

Är det för att han har gillat diverse Debatter med Jimmie Åkesson?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in