2015-10-22, 21:19
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Nej, jag är inte tankeläsare. Men jag är bra på att se om det är en dålig skådespelare som står framför mig. Att du inte har samma kunskaper är inte mitt fel, pajas!
Du menar alltså att Mattias Karlsson tycker att det är bra att en mentalsjuk kille hugger ner slumpmässigt utvalda offer med svärd? Förstår du hur efterbliven du framstår?
Citera
Medlem
Alla måste se den här intervjun med en av eleverna som var i svärdmördarens absoluta närhet. Det är så hemskt att se en ung människa så uppriven efter att ha varit med om detta fruktansvärda dåd.

http://www.theguardian.com/world/2015/oct/22/pupils-wounded-in-sword-attack-at-swedish-school
Citera
Medlem
Ördögs avatar
Jag flyttade mina krystade jämförelser mellan Gustaf V 1908 respektive Stefan Löfven 2015 till tråden om mediarapporteringen om dådet.
Senast redigerad av Ördög 2015-10-22 kl. 21:35.
Citera
2015-10-22, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Obduktionsrapporter visar annorlunda... Du vet att man blir ganska tom i skallen samt känslolös ifall man proppar i sig mycket SSRI-preparat.

tyvärr så lär det inte komma fram om det är SSRI med i bilden,
i Finland var fallet så,
Senast redigerad av B.R.Donut 2015-10-22 kl. 21:27.
Citera
Medlem
Struntpratmannens avatar
Vad vi vet.

1. Gärningsmannens identitet och tillstånd (avliden).
2. Offrens tillstånd, 2 avlidna och 2 allvarligt skadade.
3. Gärningsmannens åsikter,musiksmak och hobbys. Gillar SD, accepterar bögar och ogillar kristna och muslimer i någon mån, lyssnar på hårdrock och gillar vapen och dataspel.
4. Gillade en låt på Youtube som glorifierade mord dagen innan.
5. Är i en riskålder (21 år, man) när det gäller arbetslöshet, första förälskelsen, rotlöshet osv.
6. Invandringen är väldigt aktuell i landet och i världen.
7. GM har enligt en väldigt osäker källa plågat ormar i sin barndom. (Väldigt osäker källa!)

Ps. Snälla håll god ton och skriv inte korta känslosamma inlägg, prata med riktiga vänner om era känslor (IRL).
Citera
Medlem
lancxzev2s avatar
varför klädde GM sig så som han gjorde?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av plasticitet
Varför ska man skylla på politiker för att det finns sjuka människor?

Det kommer alltid finnas psykiskt sjuka människor som kommer göra idiotiska saker ovadsett vem eller vilka som leder landet samt hur landet ser ut. Men man kan ju bara spekulera om orsakerna till varför detta hände. Såklart att denna kille ej kunnat ha några politiska motiv alls. Möjligt att han kände en stor frustration över samhällets utveckling.

Jag tror att många unga känner en stor oro för deras framtid när det knappt finns jobb eller bostäder. Samt att invandrare prioriteras i många fall. Vilket gitivis ändå inte rättfärdigar detta på något sätt.

Vem vet om regeringen hade haft en ansvarsfull politik och lyssnat på folkets oro och frustration tidigare. Så kanske inte detta hade skett. Men som sagt kan vara av helt andra orsaker också.
Citera
2015-10-22, 21:21
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cayennia
Han lär ha varit en riktig loner. Vid tretiden idag hade han 25 vänner på Facebook... Har iofs minskat drastiskt till 10 st nu.

Haha, jag har ca 40, betraktar mig inte som en "loner". Har en mkt nära vän som inte ens har ett aktivt konto men som är mkt aktiv i olika disk.forum. När blir man en "loner", under 100 vänner på ansiktsboken!?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razor11
SD humana politik? HAHAHHAHAHAHAH bara blinda åsnor som dig tror på deras floskel.

Invandringen till Sverige kommer att rasera välfärden i landet. Arbetslösa kommer att bli fattigare, asylsökande och flyktingar kommer att få leva under allt sämre levnadsstandard i Sverige. Medborgarnas välmående kommer att reduceras. Denna politik driver 7klövern och kommer att leda till fattigare dagar, är det humant? Att påtvinga människor som flyr ett liv där framtiden kommer att vara ekonomisk otrygg och osäker? Enbart för att vi skall kunna slå oss på bröstet och skrika att vi minsann är godhjärtade, världssamvetet Sverige?
Citera
Medlem
papsols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Du menar alltså att Mattias Karlsson tycker att det är bra att en mentalsjuk kille hugger ner slumpmässigt utvalda offer med svärd? Förstår du hur efterbliven du framstår?

Vad ger dig rätten att avgöra hurvida han är mentalt sjuk eller inte? Han är en i mängden som är startskottet av vad samhället i detta landet kommer göra när de känner, märker att massinvandringen gått för långt, att sedan det finns individer som får betala med sitt liv för de hamnar mellan stolarna är givetvis beklagligt men det är så det fungerar på denna jorden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Ja det är intressant att nazist skulle lyssna på Rammmstein. Men kom ihåg att Peter Mangs sköt ihjäl invandrare och var vänsterextremist.

Mja, i förhör har han ju sagt att han gick med i partiet för att "studera fienden". Just for the record.

Extremt tragiskt det som hänt idag. Vill inte spekulera i motivet. Tror det är klokt att vänta. Tar tillbaka det jag sade innan. Bättre att vänta och inte hoppa på några tåg. Än.
Citera
Medlem
SergeantPreppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Som det står i texten: "Förbudet mot kulor som utvidgas eller tillplattas lätt i människokroppen finns inte i Genevekonventionen från 1949 – vilket ofta påstås i debatten – utan i Haagkonventionen från 1899."

Jag tror inte det är lönt att stämma polisen/ staten i detta ärende, men det tycks finnas delade meningar i detta ärende. Dock vidhåller jag att Polisens ammunition (Speer Gold Dot) är en ammunition som ger avsevärt större skada än en helmantlad ammunition. Expanderande ammunitions avsikt är att stärka dess förmåga att skada och döda, polisens uppgift är inte att speciellt skada och döda. Helmantlad ammunition används för att minska det onödiga lidandet när man stoppar en fiende eller gärningsman.

Att polisen använder den sortens kula är för att den vanligtvis lämnar all energi i kroppen och då också stannar i kroppen,vilket är "bra" ur den synpunkten att risken att skada tredje person vid genomskott minimeras.

Lite taskigt läge dock om polisen missar och råkar träffa 5 årige Olof 30 meter bort med all energiavlämning i den lilla kroppen.

I övrigt skiter jag högaktligeb i om människor som är så galna att polisen tvingas skjuta dör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in