2015-10-22, 21:10
Medlem
Är offret på bilderna elevassistenten. Det 20-åriga offret?
Citera
2015-10-22, 21:11
Medlem
1stSIRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
"Vila i frid - en stor hjälte"

En fråga- HUR HAR HAN BIDRAGIT TILL DET SVENSKA SAMHÄLLET. Parasit

Wow... Utan att ens känna honom kan jag säga att han (1) jobbade vilket leder till att han (2) betalar skatt.
Citera
2015-10-22, 21:12
Medlem
jonas-martinss avatar
Vi har här ett klassiskt vansinnesdåd, en skolmassaker av den art som inträffat många ggr tidigare, inte i Sverige men väl i USA och även i Finland. Den enda skillnaden är att GM i detta fall använde stickvapen i stället för skjutvapen, förmodligen p.g.a. att de senare inte är så lättillgängliga i Sverige som i USA. Såvitt jag vet har ingen av gärningsmännen vid dessa tidigare skolskjutningar främst motiverats av politik eller ideologi utan det har rört sig om personer med psykiska problem som velat hämnas på världen p.g.a. personliga tillkortakommanden. Ett slags utvidgade självmord med andra ord. Att GM bar en Darth Vader-mask tyder på att han var en psykiskt labil person med grumliga och irrationella motiv som inte har så mycket med politik att göra. Men baserat på ett par likes på FB och YouTube utnämns GM till sverigedemokrat och högerextremist - Jimmie Åkesson bär det yttersta ansvaret blablabla - och man lyckas t o m få en Darth Vader-utstyrsel till att vara en "nazistuniform" Har folk tappat vettet fullständigt!?

Sedan är det mycket osmakligt - ja direkt motbjudande att utnyttja en sådan här sak som ett slagträ mot politiska motståndare. Jag har sett en del inlägg här i tråden och Tweets som gör just detta. Att ni inte skäms! Men så mycket vett att ni har förmågan att göra det har ni väl inte.
Citera
Medlem
Out-of-Steps avatar
Varför är det så viktigt av media att påpeka att han hade intresserat sig för "högerextremism" på internet. Finns det någon som luskat ut vad han läst/skrivit?

För det säger inte särskilt mycket. Läser jag om SS-soldater är jag både rasist och nazist.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suckerforum
Tror du att man behöver undanhålla denna gärningsmans identitet? När han är död? Tänk lite.

Behöver och behöver, media gör lite som dom vill när dom vill. Det har hänt många gånger att dom gått ut med namn och bild på misstänkta personer och inte bara dömda personer.. Det är bara att säga att det ligger i allmänhetens intresse bla bla bla
Citera
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geggvecka
Han har arbete och verkar förutom det ha varit aktiv inom kultursvängen med musik och videor. Hur har du bidragit?

Ett totalt bidragsfinansierat arbete som kostade Trollhättans kommun stora summor. En 17-åring utan utbildning, som lever på fullt bidragsfinansierat arbete.

DET VILL INTE JAG KALLA ATT BIDRA
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1stSIR
Wow... Utan att ens känna honom kan jag säga att han (1) jobbade vilket leder till att han (2) betalar skatt.

Han praktiserade.
Citera
Medlem
jack.danielss avatar
Fyfan vad aftonhoran, med fettot melin i spetsen, har väntat på detta! Det kommer skrivas spaltMIL i media om detta, facklor kommer att ta slut i hela sverige. Fackeltåget som kommer att anordnas i trollhättan inom några dagar, kommer att synas från månen.
grabben som gjorde det, blev tvingad till det, han är ett offer oxå, liksom de döda! Fattar dom inte det här är resultatet av "vi gillar olika" politiken?
Citera
2015-10-22, 21:13
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
"Vila i frid - en stor hjälte"

En fråga- HUR HAR HAN BIDRAGIT TILL DET SVENSKA SAMHÄLLET. Parasit

Sök hjälp för helvete. Nu försökte säkerligen assistenten mota bort äcklet med svärdet. Då är man en hjälte trots att man dör.
Citera
2015-10-22, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suckerforum
Tror du att man behöver undanhålla denna gärningsmans identitet? När han är död? Tänk lite.

Vänner och familj? Tänk själv om din brorsa hade mördat ett par stycken. Det drabbar inte bara din brorsa, utan även dig själv och dina föräldrar och de nära anhöriga. Folk kommer anta saker om dig och du kommer bli uthängd. Såsom GM:s familj redan blivit- endast timmar efter dådet.
Citera
2015-10-22, 21:14
Medlem
Räkna med ett motangrepp efter detta. Förmodligen mot polisen eller bilbränder. Tråkigt men det är min gissning.
Citera
2015-10-22, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1stSIR

Så du menar att döda barn och betala lite skatt är att bidra till samhället?

Vilken nivå av hjärnskada har du egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in