2015-10-22, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradamus72
Jag har läst massvis om händelsen på IKEA men ett dåd på svenska skola har fan så mycket större nyhetsvärde, då det dels är oerhört ovanligt, dels något många kan relatera till. Många av oss har barn på skolor och blir väldigt påverkade av det som hände här. Det är sorgligt det som hände på IKEA, men jag blir 100 gånger mer illa berörd av dådet i Trollhättan efter jag har två döttrar som går i skola.

För ca 12 år sedan hade vi en annan knivattack på en förskola i Värmland. En 5-åring höggs då ihjäl och det dröjde länge innan polisen lyckades fånga in gärningsmannen.

http://www.svd.se/femaring-hoggs-till-dods
Citera
Medlem
Energis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Louise.potatisgris
Man kan fortfarande inte påstå att han är någon nazist. Det är dumheter.

Måste man älska Star Wars om man har en Dart Vader mask?

Ingen här vet något än. Det är bara spekulationer som går, men man får ju en hel del rassevibbar. Det kan du väl inte säga något om?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyD2
Han hade 25 vänner när jag först kollade. Vet inte om det kan ha varit ännu fler innan, men han verkar ju ha varit en enstörig jävel. Nu verkar han som påstods vara hans bror också vara borta från vänlistan.

Det var inte hans bror din stjärna...
Citera
Medlem
Nuvarande regering, tidigare regeringar och media har BLOD PÅ SINA HÄNDER! Styrande med sin ansvarslösa invandringspolitik och media med sitt förskönande vad gäller mångkultur så är det dom som föder rasism. Var en tidsfråga innan en psykstörd svensk skulle ta ut sina aggressioner på oskyldiga invandrare.

Precis som dådet på IKEA är detta ett brott med rasistiska motiv. Båda dessa hade kunnat stoppats med en politik värd namnet. Nu om något måste folk inse att SD är enda rätta vägen att gå. Detta vansinne måste få ett stopp innan fler oskyldiga svenskar och invandrare får sätta livet till.

Jag är verkligen inte förvånad att många invandrare röstar på SD.
Citera
Medlem
RiverStyxs avatar
Jag tycker pratet om att det skulle vara ett högerextremt brott eller nazi-brott är väldigt spekulativt.

OK, Islamistisk terror som orsak kan vi nog lägga åt sidan.

Vansinne är en klar möjlighet. Kanske var det en psyksjuk individ som "hörde röster" eller liknande.

En annan är att gärningsmannen var Sionist och agerade utifrån knivdåden i Jerusalem på sistone och sökte hämnd - dock ganska osannolikt.

Och OM det skulle dyka upp mer "bevis" för högerextrema kopplingar så bör man inte svälja dessa med hull och hår. Den noggranna utredaren bör självklart ha i minne att det kan vara fråga om en false flag operation av vänsterextrema våldsrörelser.

Qui Bono? Bör utredaren då fråga sig.
Citera
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caztor
Låt mig se om jag förstått detta rätt.
Invandrare dödar svenskar likt IKEA-morden = Ut med packet.

Svensk dödar lärare och invandrarbarn = orsakad av brist på Ut med packet?

Nja..det handlar nog mer om:

Invandrare dödar svenskar likt IKEA-morden = Lägg locket på. Ta inte upp detta i media..
Svensk dödar lärare och invandrarbarn = Slå på stora trumman så in i helsike..
Citera
2015-10-22, 17:35
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
crillecrille skrev

Men vad är det du inte fattar? Det här är ett välplanerat dåd med maskering och flera olika vapen. En varning verkar även ha postats på nätet på förhand. Tror du att det är något man gör om man hamnar i en psykos(som är väldigt ovanligt att orsakas av cannabis fö).

Det allra troligaste är att MGM druckit alkohol eller käkat benzo, kanske till och med kombinerat. Det säger jag eftersom att det lugnar nerverna vilket rimligen ingått i MGM:s planeringsarbete.

Finns ingen motsättning. Funktionella psykoser förekommer också vid cannabismissbruk:

Till funktionella psykoser räknas schizofreni och schizofreniform psykos. Här förekommer ingen uttalad förvirring, grumlat medvetande eller minnesstörning. Istället har patienten förvridna tankar, med diverse vanföreställningar och paranoida idéer. Han/hon kan vara mycket utagerande eller tvärtom helt innesluten i sig själv.

Självklart kan gärningsmannen använt alkohol eller andra droger i anslutning till själva dådet, men det betyder inte att det inte kan ha handlat om en cannabisutlöst psykos.

Det är bara flummare som tror att cannabis är ofarligt.
Citera
2015-10-22, 17:36
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FemHaxx
SDlogik är när man anklagar invandrarbarn för att de blir mördade.

Japp vänster idioter som dig logik är att IKEA mördaren mördar två etniskt vita svenskar som hämnd för att han inte får stanna här = olyckliga omständigheter.

När en svensk går in och mördar på skolan, så skrivs det genast "RASISTISKA MOTIV" får jag fråga tror du verkligen vanligt folk är så jävla dumma i huvudet eller hoppas du bara?
Citera
2015-10-22, 17:36
Medlem
såg att mördaren gillade tv-spel, hårdrocks musik och sd.

så givetvis är det enbart SD's fel. inte att mannen var psykiskt sjuk eller lyssnade på marilyn manson, nej bara SD.
Citera
2015-10-22, 17:37
Medlem
Eroticon6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FemHaxx
Jag utgår ifrån att du har källa på det
Majoriteten av politika mord i Sverige begås av högerextrema, så atte.

Kvittar när majoriteten av alla mord utförs av gärningsmän som sympatiserar med socialdemokrater, vänsterpartister och annat skräp.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejohoo
Någon som tror det kommer bli ämnesbyte för SVT debatt ikväll?

Fan va lågt av familj att avfrienda om det nu är sant. Olojala jävlar.

Man har redan bytt.

Citat:
Debatt från studion i Göteborg. Del 10 av 17. Kvällens program handlar om skolattacken i Trollhättan. Programledare: Belinda Olsson.
Citera
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Japp vänster idioter som dig logik är att IKEA mördaren mördar två etniskt vita svenskar som hämnd för att han inte får stanna här = olyckliga omständigheter.

När en svensk går in och mördar på skolan, så skrivs det genast "RASISTISKA MOTIV" får jag fråga tror du verkligen vanligt folk är så jävla dumma i huvudet eller hoppas du bara?

Ja, det är de.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in