Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2015-10-21, 21:23
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tänker du på tea-party delen..?

Ja, ett parti som går till höger (tea-party delen om man så vill), ett som går mot mitten och då även kan dra konservativa demokrater som inte vill förknippas med den religiösa högern men delar de traditionella Republikanska värderingarna.

Vilket även skulle öppna upp fältet för kandidater från alla tre partierna i de lagstiftande församlingarna och bryta upp dödläget mellan GOP och DEM.
2015-10-21, 21:23
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Gräsrötterna har övergett det Republikanska partiet som helhet. Det har ingenting med Jeb Bush att göra. Titta på de andra "starka" kandidaterna. Cruz på 5-6%, kronprinsen Walker ut på arslet - han hade inte en chans.

Utvecklingen är så sensationell och omvälvande att det faktiskt kan sluta med att GOP splittras i två partier.
Ja, som jag har förstått det så finns det bara två seriösa establishment republicans kvar i racet efter att Walker försvunnit, Bush och Rubio. Dessa samlar tillsammans runt 15 procent.

Om man lägger ihop stödet för samtliga kandidater som etablissemanget i det republikanska partiet skulle kunna tolerera, Bush, Rubio, Huckabee, Christie, Kasich, Santorum, Graham, Pataki, Jindal, så får jag det till 25,8 procent mot Trump som ensam har 27,2 procent i Real Clear Politics sammanvägning.

Trump och Carson har dessutom signalerat att det kan bli fråga om en gemensam ticket. Tillsammans har de båda 48,5 redan nu och om en sådan lösning blir av så har de i praktiken tagit över det republikanska partiet, något som tea party rörelsen aldrig lyckades med. En Trump som president och Carson som vice kommer inte bara tvingas slåss mot demokraterna i kongressen utan även med kvarvarande motståndsfickor av establishment republicans. Dessa skulle dock tvingas möta väljarna två år in i Trumps första mandatperiod.
2015-10-21, 21:31
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Ja, som jag har förstått det så finns det bara två seriösa establishment republicans kvar i racet efter att Walker försvunnit, Bush och Rubio. Dessa samlar tillsammans runt 15 procent.

Om man lägger ihop stödet för samtliga kandidater som etablissemanget i det republikanska partiet skulle kunna tolerera, Bush, Rubio, Huckabee, Christie, Kasich, Santorum, Graham, Pataki, Jindal, så får jag det till 25,8 procent mot Trump som ensam har 27,2 procent i Real Clear Politics sammanvägning.

Trump och Carson har dessutom signalerat att det kan bli fråga om en gemensam ticket. Tillsammans har de båda 48,5 redan nu och om en sådan lösning blir av så har de i praktiken tagit över det republikanska partiet, något som tea party rörelsen aldrig lyckades med. En Trump som president och Carson som vice kommer inte bara tvingas slåss mot demokraterna i kongressen utan även med kvarvarande motståndsfickor av establishment republicans. Dessa skulle dock tvingas möta väljarna två år in i Trumps första mandatperiod.

Och om de lyckas ta över partiet så är chansen stor att Texas (äntligen) slår över till att bli en blå stat, den är redan på god väg åt det hållet och det skulle nog räcka med att det är allt för radikala och reaktionära kandidater från republikanerna för att lyckas med det.
2015-10-21, 21:33
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Jaha...

Om jag nu skall vända på steken.., vad är det folk har egentligen emot Jeb Bush i Staterna ?

Det måste ju finnas orsaker varför han ej når fram.
(o nej, är ingen Bush sympatisör, men är ändo överraskad att han så bokstavligen sliiiteeer....)

Bush senior var helt ok enligt mig. Bush Junior..tja..vette-tusan..säkert en hygglig prick privat.., men historien kommer att inte att vara snäll med honom..

Jag skulle gissa på att det amerikanska folket vill ha förnyelse, de är less på den korruption som existerar i dagsläget samtidigt som de inte vill se en ytterligare en Bush representera nationen.

Jag tror vi börjar eller rent av redan ser slutet av de politiska familjerna som tidigare har existerat.
2015-10-21, 21:37
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Och om de lyckas ta över partiet så är chansen stor att Texas (äntligen) slår över till att bli en blå stat, den är redan på god väg åt det hållet och det skulle nog räcka med att det är allt för radikala och reaktionära kandidater från republikanerna för att lyckas med det.

Så bara för sakens skull.., tror du faktiskt att konservativa Texas-bor (med gränsproblem) föredrar Hillary framför Donald ?

(Californien tror jag hon kan ta.., men inte Texas)
2015-10-21, 21:43
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Så bara för sakens skull.., tror du faktiskt att konservativa Texas-bor (med gränsproblem) föredrar Hillary framför Donald ?

Det kan ju vara/bli så att de inte röstar alls. Ett lägre generellt valdeltagande skulle slå hårdare mot GOP i Texas än DEM.
2015-10-21, 21:44
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Vad svamlar du nu om? Texas röstade 60-40 mot Obama 2012. Inte en chans att de skulle hoppa på Clinton-tåget.
2015-10-21, 21:45
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:

Texas har sedan det förra valet varit på god väg att slå över, det är allt närmre mellan procenten av Demokrater och Republikaner i Texas än för 10 år sedan.

Sedan så vet vi inte vem som blir demokraternas kandidat.

Men för att svara på din fråga, om jag tror att Texas borna skulle välja en demokratisk representant över någon som Donald Trump som dessutom hamnade i blåsväder nu efter hans (genuint sanna) påstående kring att Bushadministrationen faktiskt bär ett ansvar för att 9/11 skedde (och ett stort sådant) så betyder det att han bör vara vaksam med vad han säger ibland även om det är sanning då även republikanerna har sin version av PK.

Så är mitt svar ja om han inte lär sig att man inte kan säga vad som helst när som helst vilket han än så länge inte har bevisat men om han lär sig att bara köra på det som teaparty rörelsen vill höra så är mitt svar enbart ett svagt kanske.

Mer om hela att republikanerna har sin egna PK har du i citatet och i länken som även har ett videoklipp.

Citat:
"I think it was a dismal weekend when you have liberal conspiracy theories being introduced by the Republican frontrunner," she said on "The Five."

Perino lamented that Trump has been pushing "soft trutherism" on the 9/11 attacks and cast doubt on Trump's claim that he could have prevented the attacks with stronger immigration policies.

"Even the left doesn’t do what Donald Trump does. Only the farthest right lunatics were truthers," she later added.

http://talkingpointsmemo.com/livewire/dana-perino-donald-trump-9-11
2015-10-21, 21:48
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Vad svamlar du nu om? Texas röstade 60-40 mot Obama 2012. Inte en chans att de skulle hoppa på Clinton-tåget.

Du kanske borde titta på omständigheterna, Texas går allt närmre att bli en blå stat för varje val som går speciellt om galningar från det republikanska partiet fortsätter att göra bort paritet.
2015-10-21, 21:52
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Du kanske borde titta på omständigheterna, Texas går allt närmre att bli en blå stat för varje val som går speciellt om galningar från det republikanska partiet fortsätter att göra bort paritet.
Du är helt förblindad av ditt hat mot republikanerna i allmänhet och Trump i synnerhet. Tror jag ska börja ta vad du säger med en nypa salt härefter.
2015-10-21, 21:57
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Du är helt förblindad av ditt hat mot republikanerna i allmänhet och Trump i synnerhet. Tror jag ska börja ta vad du säger med en nypa salt härefter.

Till skillnad från dig så håller jag mig till verkligheten.

Tea Party rörelsen som är på god väg att ta över det Republikanska partiet är inte en räddning för USA då de är backade av Kocher bröderna sedan dag ett, Donald Trumps ekonomiska plan är kallad ett skämt av flera seriösa ekonomer.

Det handlar inte om att hata utan om att inse att Donald Trump egentligen bara har ett uppsving för att amerikanerna är så pass less på de "klassiska" politikerna samtidigt som det republikanska partiet fylls med allt fler okunniga medlemmar och supportrar.

Donald Trump kommer att få en stor uppförsbacke så fort han måste övertala hela det amerikanska folket att rösta på honom och inte bara de inom det republikanska partiet.
2015-10-21, 22:02
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Till skillnad från dig så håller jag mig till verkligheten.

Tea Party rörelsen som är på god väg att ta över det Republikanska partiet är inte en räddning för USA då de är backade av Kocher bröderna sedan dag ett, Donald Trumps ekonomiska plan är kallad ett skämt av flera seriösa ekonomer.

Det handlar inte om att hata utan om att inse att Donald Trump egentligen bara har ett uppsving för att amerikanerna är så pass less på de "klassiska" politikerna samtidigt som det republikanska partiet fylls med allt fler okunniga medlemmar och supportrar.

Donald Trump kommer att få en stor uppförsbacke så fort han måste övertala hela det amerikanska folket att rösta på honom och inte bara de inom det republikanska partiet.
Roade mig med att kolla på hur Texas röstade 2012. Endast Dallas tycks ha hållit nere siffrorna för Romney, med en seger för Obama med 65 procent. Men varken Austin (som jag trodde var en blå stad) eller Houston röstade på Obama. Plocka bort Dallas och Romney skulle kanske ha fått 70 procent i Texas.

Så om det inte är så att Dallas är en dubbelt så stor stad i dag som för 4 år sedan så förhåller jag mig skeptisk till dina förutsägelser.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in