Citat:
Ursprungligen postat av
Menved
Roade mig med att kolla på hur Texas röstade 2012. Endast Dallas tycks ha hållit nere siffrorna för Romney, med en seger för Obama med 65 procent. Men varken Austin (som jag trodde var en blå stad) eller Houston röstade på Obama. Plocka bort Dallas och Romney skulle kanske ha fått 70 procent i Texas.
Så om det inte är så att Dallas är en dubbelt så stor stad i dag som för 4 år sedan så förhåller jag mig skeptisk till dina förutsägelser.
om jag inte miss minner mig så är 46% av alla i Texas icke vita (kan minnas fel med några procent) i form av Latinos och Afro-Amerikaner och de brukar som mer av regel än undantag rösta blått, visst det finns undantag men överlag så brukar de rösta på demokratiska politiker.
Räknar man samtidigt in ett potentiellt lågt valdeltagande så kan Texas med stor lätthet bli en swingersstat som röstar blått om fel person representerar det republikanska partiet.
Men fortsätt du och titta på gamla valresultat istället för att titta på befolkningen och nuvarande situationer.