Citat:
Ursprungligen postat av
Odalfolk
Det kommer nog inte ha någon större effekt, snarare tvärtom, då regeringen nu gått ut och
dementerat nyheten om att man skulle införa gränskontroller och tillfälliga uppehållstillstånd. Alltså kommer folk som satt på staketet inom M och S nu känna sig nödtvungna att ge sitt stöd till Sverigedemokraterna, då inget annat parti tar någon som helst ansvar för Sveriges eller det svenska folkets framtid.
Min prognos är en fortsatt uppgång.

Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
Är det så? Jag har inte haft tid att följa svensk media den sista tiden.
Isåfall har du nog rätt, att en förväntning om signalpolitik, efterföljd av en dementi & fortsatt massinvandring kommer att slå tillbaka på S&M samt ge en förnyad ökning för SD.
Jag har missat dementin, men visst måste det bli så. Att först gå ut med att förstärka gränserna och sedan fortsatt enorm massinvandring lär ge SD ytterligare ett skutt i opinionen.
Citat:
Ursprungligen postat av
svallerbyttan
Ny tv4/Novus
Är ökande antalet flyktingar i Sverige positivt eller negativt?
Positivt 22%
Negativt 42%
Verken eller 32%
http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/svenskarna-politikerna-g%C3%B6r-f%C3%B6r-lite-%C3%A5t-flyktingsituationen-3212910
Det enda man kan få ut ur den här studien som är 100% sant är att 78% vill ha mindre invandring.
Citat:
Ursprungligen postat av
Readyfreddie
Bara? Vi sägs ju enbart var ca 13% Sverigedemokrater i det här arma landet.
Lägg till att det säkert finns många räddhågsna bland de 32% som säger varken eller.
Alltså 22% vettvillingar (stämmer nog rätt bra) mot 78% som inte vill ha in fler. Vi har ju varit inne på eventuella tak för SD och 78% är ett okej sådant för mig.
Jag har tidigare höftat med 75% men, 78% är ju ännu bättre.
Jag skulle nog vilja drista mig till att dra följande slutsats. I de 22% ingår utomeuropeiska invandrare från framför allt MENA, Somalia, muslimska delen Balkan osv samt de vänstertomtar och de PK-galningar som hörs mest.
Citat:
Ursprungligen postat av
RogerMera
Det verkar som om att ett sätt för instituten (webpanel) att trolla med siffrorna till SDs nackdel som går ut på att helt enkelt inte skicka ut någon inbjudan till personer som uppgivit att de skulle rösta SD om det vore val idag.
Jag har två arbetskamrater på olika avdelningar och i olika städer som under en tid varit med i YouGovs mätningar.
Båda två uppgav för ett tag sedan att de tänkte rösta SD om det vore val idag och Ingen av dom har efter det fått någon ny inbjudan.
När vi pratade om det i fikarummet efter ett möte så säger en tjej att hon också är med i den panelen men att hon uppgivit "rösta blankt" i samma undersökning. Den tjejen får fortfarande inbjudningar att delta i undersökningarna.
Vet inte vad jag ska tro om det men det kan ju vara en förklaring att de kanske inte av någon anledning är riktigt neutrala.
Ser det rörigt ut så beror det på att jag sitter med en sketen liten mobil och skriver.
Den här typen av information är ju väldigt intressant. I yougov också av alla institut?!