Idag tänkte jag att vi ska diskutera något som vi alla nog har tänkt på någon gång: att bränna ned flyktingförläggningar.
Planering, utförande och efteråt
Jag hittade en mycket intressant manual som djurrättsaktivister använder för att begå olika brott, däribland mordbrand. LÄNK (De pratade om den här manualen på TV under rättegången mot dessa galna jävlar som höll på att kasta yxor genom fönster och flytta på gravstenar, och de sade att det var svårare att bevisa saker eftersom de hade använt en manual. Annars hade de fått hårdare straff.)
Den guiden är verkligen rekommenderad läsning, och de har uppenbarligen erfarenhet av att göra liknande saker. Här är några godbitar som kan gälla här:
Några utvalda citat:
Andra saker att ta hänsyn till är dödsoffer. Vill man undvika det eller är det önskvärt? Vill man bränna till döds så många svartingar som möjligt, och hur påverkar det straffet efteråt?
Historia i Sverige
Detta är mycket intressant tycker jag. Vad uppnådde man? Var det några dödsoffer? Åkte de dit och vad blev påföljderna?
Historia i andra länder
Jag vet inte om detta ska räknas men det blev hårda straff. Det kan man nog räkna med i Sverige också eftersom det är ett hatbrott (eller mordbrand med hatbrottsmotiv antar jag, vilket straffas hårdare).
Diskussionsunderlag
Denna tråd handlar om att bränna ned flyktingförläggningar, huvudsakligen i Sverige men andra länder kan också vara intressanta om vi har något att lära därifrån.
Detta är endast en teoretisk diskussion och jag menar allvar med det utifall att ZOG:s lakejer sitter här och läser. Detta är inte planering eller uppvigling -- jag är bara nyfiken och vill diskutera saken med andra nyfikna. Så mycket yttrandefrihet har jag, eller borde ha i alla fall.
Brainstorma.
Planering, utförande och efteråt
Jag hittade en mycket intressant manual som djurrättsaktivister använder för att begå olika brott, däribland mordbrand. LÄNK (De pratade om den här manualen på TV under rättegången mot dessa galna jävlar som höll på att kasta yxor genom fönster och flytta på gravstenar, och de sade att det var svårare att bevisa saker eftersom de hade använt en manual. Annars hade de fått hårdare straff.)
Den guiden är verkligen rekommenderad läsning, och de har uppenbarligen erfarenhet av att göra liknande saker. Här är några godbitar som kan gälla här:
- Det är bäst att slå till mellan 02:00 och 04:00 på natten.
- Bränn / gör dig av med alla kläder, skor och andra saker som användes. Dumpa saker i olika soptunnor.
- När du förbereder dig, lägg alla saker på sina naturliga ställen, t ex tomma glasflaskor i backar där man normalt hade ställt dem.
- Jord under skorna kan matchas mot jord på brottsplatsen.
- Ha plasthandskar + bomullshandskar, eftersom svett kan komma igenom bomullshandskar och fingeravtryck kan lämnas genom plasthandskar.
- Skriv inte ned någonting, skriv inga planer på datorn eller liknande. Lita inte på kryptering. Förutsätt att du alltid är avlyssnad.
- Fotogen brinner bäst.
- Gör det inte i närheten av var du bor, åk någon annanstans.
- Bete dig normalt när du är klar. Kolla inte ovanligt ofta på nyheter om fallet eller annat som kan spåras till dig.
Några utvalda citat:
Citat:
Carry out your actions at night (preferably between 2:00am and 4:00am) so that there are not many witnesses around who might call the police or identify you.
If possible, carry out your actions on stormy nights. This makes you harder to be heard and seen and there will be less potential witnesses outside. If a stormy night is not an option, you can take action on an overcast night or a new moon to make you harder to see or, if your action is taking place outside, you can take action on a full moon to eliminate the need of flashlights.
If possible, carry out your actions on stormy nights. This makes you harder to be heard and seen and there will be less potential witnesses outside. If a stormy night is not an option, you can take action on an overcast night or a new moon to make you harder to see or, if your action is taking place outside, you can take action on a full moon to eliminate the need of flashlights.
Citat:
Lone wolf activists have very significant advantages: They completely eliminate the risk of infiltrators and traitors and they do not need to rely on or trust anyone but themselves.
Citat:
The most important things to burn or dispose of are shoes, backpacks, tools, and other unique items as opposed to more basic things like hoodies and sweatpants, but everything should be disposed of if possible. It is not worth the risk just to save a little money.
Andra saker att ta hänsyn till är dödsoffer. Vill man undvika det eller är det önskvärt? Vill man bränna till döds så många svartingar som möjligt, och hur påverkar det straffet efteråt?
Historia i Sverige
Citat:
Källa
Under 1991 gjorde sig gruppen Vitt ariskt motstånd (VAM) känd genom ett uppmärksammat bankrån. Samtidigt förekom attentat mot flyktingförläggningar.
Citat:
Källa (WP länkar inte vidare till någon källa.)
VAM ägnade sig åt att bränna flyktingförläggningar, bedriva kampanjer mot invandrare och hade en tydligt antisemitisk och våldsinriktad attityd.
Detta är mycket intressant tycker jag. Vad uppnådde man? Var det några dödsoffer? Åkte de dit och vad blev påföljderna?
Historia i andra länder
Citat:
Källa
On the night of 18 January 1996, a fire broke out in a home for foreign refugees, killing 10 people and severely injuring more than 30 others, mostly children. Most of the shelter's inhabitants thought it was a racist attack, as they had encountered other overt hostility in the city.
Jag vet inte om detta ska räknas men det blev hårda straff. Det kan man nog räkna med i Sverige också eftersom det är ett hatbrott (eller mordbrand med hatbrottsmotiv antar jag, vilket straffas hårdare).
Diskussionsunderlag
Denna tråd handlar om att bränna ned flyktingförläggningar, huvudsakligen i Sverige men andra länder kan också vara intressanta om vi har något att lära därifrån.
Detta är endast en teoretisk diskussion och jag menar allvar med det utifall att ZOG:s lakejer sitter här och läser. Detta är inte planering eller uppvigling -- jag är bara nyfiken och vill diskutera saken med andra nyfikna. Så mycket yttrandefrihet har jag, eller borde ha i alla fall.
- Vad hände med VAM:s attentat mot förläggningar på 90-talet? Dödsoffer? Rättsliga påföljder? Annat?
- Hur går man tillväga för att bränna ned en flyktingförläggning?
- Ska den brännas till grunden eller ska man bara göra tillräckligt mycket skada för att den måste rivas?
- Hur undviker man att åka fast?
- Vad kan man vänta sig för straff? Livstid antar jag?
- Kan vi lära oss av djurrättsaktivister och andra mordbrännare, t ex gryningspyromanen?
- Är du mordbrännare och kan din erfarenhet tillämpas på det här området? Byggnad som byggnad eller?
Brainstorma.