2015-10-21, 18:21
Medlem
Läs om Ulf Borgström... Han är något utav en expert på eld och hat skulle jag vilja påstå.
Citera
2015-10-21, 20:20
Medlem
Hantera allt material med handskar. Tänker du lämna flaskan med tändvätska på stället så måste du vara säker på att inte flaskan etc har fingeravtryck/DNA.

Lämpligen eldar man upp kläderna och övrigt material hemma i öppna spisen då uppdraget är slutfört. Med fördel med en kupa fin cognac i handen, medan man fantiserar vidare över detta teoretiska dåd.
Citera
2015-10-21, 20:32
Medlem
Erikons avatar
Det viktigaste är att knipa käft, de bästa gärningsmännen blir aldrig ökända eftersom de förblir evigt okända.
Citera
2015-10-21, 20:33
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Och bensin! Kan tyckas självklart men diesel går fetbort, likaså - självfallet - tändvätska. Två dunkar, häll utmed om träbyggnad, starta branden inifrån i annat fall.

Vill även jag tillägga att den här diskussionen självfallet är rent hypotetisk och absolut ingen uppmaning till brott.
Citera
2015-10-21, 22:09
Medlem
jollos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rasbiolog
Jag antar din teoretiska utmaning och ger några teoretiska råd till den som i teorin vill fantisera om detta:
...
Lång text om försiktighetsåtgärder
...
Är verkligen den svenska polisen så bra på att utreda brott att de tar fast den som inte följer dina försiktighetsregler?
Nog för att de får direktiv att utreda denna typ av brott noggrant men har någon överhuvudtaget åkt fast för mordbrand av asylboende de senaste åren?
Polisen lägger ju ner utredningar i parti och minut i andra sammanhang t.om. när det finns övervakningsbilder som identifierar gärningsmän.

Dina föreslagna försiktighetsåtgärder känns mer som nåt som är relevant för terrorister som begår allvarliga terrorattacker.

Innan polisen börjar leta efter spår på intenet efter folk som googlat på ett planerat asylboende för att leta mordbrännare kanske de skall se till att ge sig på något enklare (men minst lika allvarligt) som att ta fast rånare av nätbutiker eller ungdomar som bötar jämnåriga.
Citera
2015-10-21, 22:24
Medlem
rasbiologs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jollo
Är verkligen den svenska polisen så bra på att utreda brott att de tar fast den som inte följer dina försiktighetsregler?
Nog för att de får direktiv att utreda denna typ av brott noggrant men har någon överhuvudtaget åkt fast för mordbrand av asylboende de senaste åren?
Polisen lägger ju ner utredningar i parti och minut i andra sammanhang t.om. när det finns övervakningsbilder som identifierar gärningsmän.

Dina föreslagna försiktighetsåtgärder känns mer som nåt som är relevant för terrorister som begår allvarliga terrorattacker.

Innan polisen börjar leta efter spår på intenet efter folk som googlat på ett planerat asylboende för att leta mordbrännare kanske de skall se till att ge sig på något enklare (men minst lika allvarligt) som att ta fast rånare av nätbutiker eller ungdomar som bötar jämnåriga.

Det beror helt på hur engagerade de är i det aktuella fallet. Du kan räkna med att trycket uppifrån om att göra en bra utredning är betydligt högre vid en mordbrand mot ett asylboende än om någon har lurats på Blocket. Man ska heller inte förledas av det man läser i tidningarna om att utredningar läggs ner utan minsta åtgärd, eller det man läser på t.ex. Flashback om samma sak. Det är inte en helt rättvisande bild man får av alla dessa källor. Ja, det är sant att mycket läggs ner, men det är också många som åker fast för olika saker. Hur tror du alla som sitter i fängelse i dagsläget har hamnat där om allt läggs ner hela tiden? Det görs ganska avancerade tekniska analyser även för många relativt lindriga brott som fångat deras intresse av någon anledning, samtidigt som de många gånger skiter i att utreda mängdbrott.

Jag kan försäkra dig om att man behöver tänka på det mesta i min lista och därtill mycket mer om man har tänkt tutta fyr på ett asylboende. Inte för att risken att åka dit är överhängande även om man slarvar, utan för att om man väl åker dit kommer det svida rejält. Och för att många som åker dit gör det just för att de inte har följt någon av punkterna i min lista. Har man suttit i ett förhörsrum angående allvarliga brott så vet man vad jag pratar om. När de börjar plocka fram sina tekniska analysresultat, vittnesmål och annan skit så kan man sitta där oberörd om man har tagit i i överkant. Har man däremot slarvat så kan jag garantera dig att man börjar svettas rejält ganska snabbt. Mina punkter är inte gripna ur luften, de är baserade på många års erfarenhet. Hur den erfarenheten är införskaffad tänker jag av förklarliga skäl inte gå in närmare på.
Citera
2015-10-21, 22:36
Medlem
Fizzlors avatar
Rent hypotetiskt hade jag gjort följande:

Införskaffat bensin från en mack några mil från mitt boende. Hällt över detta i två 2-liters colaflaskor.
Införskaffat mörka kläder, mössa, halsduk, handskar samt väldigt vanliga skor.

Lagt 2-litersflaskorna i en vanlig ICA kasse som jag sedan gömmer i något skogsområde i närheten av boendet, helst några dagar innan.

Planerat flyktvägen noga, alternativa vägar ifall något går åt helvete.

Hade försökt reka området några dagar i förväg. Kollat ifall det är väktarbevakning, vilka tider, hur måste de köra för att ta sig till området.

Vid dagen D hade jag parkerat bilen vid ett lämpligt ställe några hundra meter från boendet, samt vanliga civila kläder i en sportväska någonstans vid flyktvägen till bilen.
Väntat till 02-03 på natten, tagit mig till gömstället för flaskorna och korkat upp. Snabbt sprungit fram till boendet och krossat ruta och hällt in allt eller bara sprutat på väggen beroende på typ av byggnad. Tänt eld och fort som fan sprungit den planerade flyktvägen till den gömda väskan med civila kläder. Bytt om i något skogsområde och sedan så oupptäkt som möjligt tagit mig till bilen för att sedan köra hem. Kläderna hade jag gjort mig av med på ett eller annat sätt.
In och ut på max 30 sekunder.

Måste avsluta med att den som gör detta är hjältar i mina ögon. Jag skiter fullständigt i ifall personer kan skadas, de är ockupanter och ska behandlas som sådana. När det inte går att påverka på det vanliga demokratiska sättet så får man göra som stenkastarvänstern alltid har gjort.

Polisen och väktarna har nog med arbetsuppgifter som det är och kan omöjligen skydda dessa boenden 24/7. Risken att bli gripen skulle jag se som väldigt låg, du skulle behöva tas på plats mer eller mindre, vilket är väldigt osannolikt om du gör det jävligt snabbt och i skydd av mörkret.

I salute you all!
Senast redigerad av Fizzlor 2015-10-21 kl. 22:53.
Citera
2015-10-21, 23:03
Medlem
Sprungit in som en galning kastat molotow lagt bena på ryggen heeeeerrå
Citera
2015-10-21, 23:03
Medlem
rasbiologs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
Vid dagen D hade jag parkerat bilen vid ett lämpligt ställe några hundra meter från boendet, samt vanliga civila kläder i en sportväska någonstans vid flyktvägen till bilen.

[...]

Risken att bli gripen skulle jag se som väldigt låg, du skulle behöva tas på plats mer eller mindre, vilket är väldigt osannolikt om du gör det jävligt snabbt och i skydd av mörkret.

Problemet med att parkera sin egen bil några hundra meter bort är att det finns för jävligt många som älskar att skriva upp bilnummer och annat på bilar. I synnerhet på mindre ställen ute på landet. Så fort de tycker det ser minsta misstänkt ut så skriver de upp bilnumret.

"Hör du Oskar, det står en bil på Gregers skogsväg där bakom den stora eken sen flera timmar tillbaka. Det kan la aldrig stå rätt till?"

"Nej du Märta, det är bäst vi tar bilnumret på den."

Eller:

"Nu står det en okänd bil nere på vägstumpen där nedanför Folke-med-gödselhögen. Kan det vara dieseltjuvar igen? Jag tog bilnumret i alla fall för säkerhets skull."

Sen kommer polisen efter några dagar och plingar på och undrar om de har sett något mystiskt i samband med asylboendet som brann igår.

"Ja, jo, si det var ju en bil som stod där borta som jag tog numret på..."
Citera
2015-10-21, 23:13
Medlem
AlfaQhards avatar
Man kan lösa upp frigolit i acetone för att få en seg gega som man blandar ut med bränsle.

Men det enklaste borde vara att infiltrera som anställd och stänga av brandlarm, koppla in för många element på samma elutag. Starta branden när man sitter vakt och skyller på typ vänsterextrema eller högerextrema som de gör på film.
Citera
2015-10-21, 23:14
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rasbiolog
Problemet med att parkera sin egen bil några hundra meter bort är att det finns för jävligt många som älskar att skriva upp bilnummer och annat på bilar. I synnerhet på mindre ställen ute på landet. Så fort de tycker det ser minsta misstänkt ut så skriver de upp bilnumret.

"Hör du Oskar, det står en bil på Gregers skogsväg där bakom den stora eken sen flera timmar tillbaka. Det kan la aldrig stå rätt till?"

"Nej du Märta, det är bäst vi tar bilnumret på den."

Eller:

"Nu står det en okänd bil nere på vägstumpen där nedanför Folke-med-gödselhögen. Kan det vara dieseltjuvar igen? Jag tog bilnumret i alla fall för säkerhets skull."

Sen kommer polisen efter några dagar och plingar på och undrar om de har sett något mystiskt i samband med asylboendet som brann igår.

"Ja, jo, si det var ju en bil som stod där borta som jag tog numret på..."

Beror självklart helt på hur området ser ut i övrigt. Är det en mindre stad så kommer ingen reagera på att en okänd bil står på någon parkeringsplats bland andra bilar en natt.

Parkera runt 11, gå och göm dig någonstans till klockan blir 2-3, gör din grej, stanna kvar i skogen och göm dig till klockan 6-7 på morgonen så det ser ut som om du är en vanlig Svensson som ska till jobbet.

Om asylboendet finns inom en timmes promenadavstånd kan du skippa bilen helt. Ha joggingkläder som du har i ombytesväskan. Efter du tuttat på så springer du till gömstället och byter om häng kvar till klockan blir 4-5 sen joggar du bara hem. Om någon stannar dig så är du bara ute och motionerar innan jobbet. Senare under dagen kan du hämta upp den gömda väskan som dina gärningskläder ligger i och göra dig av med dessa på vilket sätt du nu vill.
Citera
2015-10-22, 13:07
Medlem
Politice-Rectams avatar
Om jag skrev en roman, skulle en hund kanske kunna spåra gömmet där kläderna finns.

Rasbiologs åtgärder skulle verka ytterst realistiska i romanen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in