2015-10-21, 04:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av loxyria
Och jag är övertygad om att dom tidiga invandrarnas barn har högre ambitioner, värderingar och utbildning än genomsnittsvensken.
Jo, det är jag också, beroende på att de tidiga invandrarna kom från Europa. Jugoslaver, italienare och Balkanfolk är i huvudsak europeer och har i stort sett samma kulturella bakgrund som vi och därför lättare för att passa in. Man sticker inte ut på samma sätt som italienare i Sverige som man gör som blåsvart neger. Det är ett uppenbart faktum. Lägger man därtill att det knappt kom några muslimer i de första vågorna av invandring, samt att det handlade om i sammanhanget små kvantiteter så förstår man att det inte tog lång tid att integrera dem.

Det är en helt annan sak att låta horder av muslimska araber och negrer hemmahörande i patriarkala klansamhällen, helt i avsaknad av boklig bildning och organiserad utbildning, välla in kopiösa antal. Särskilt om man inte kan ta hand om dem när de kommer utan kastar på dem ett PUT och sedan skickar ut dem i en betongförort med ett färskt socialbidrag i händerna.

Du kan inte jämföra invandrare med invandrare på det sättet. Det är enorma skillnader på att invandra från Norge eller att invandra från Somalia.
Citera
2015-10-21, 04:15
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjoflo
Vi får i detta snyftreportage följa "15 åriga Zabi Nasro Ashoori" i fem månader, hur det är att komma till ett land utan krig och blablabla.

Vem i hela världen kan ens tro att denna fullvuxna man är 15 år,

Jag bryr mig inte.. Så länge han är villig att studera ordentligt och sedan börja jobba och betala skatt, så är han mer värd än majoriteten av de blöjnazzar jag mött på detta forum. Hälften av dem går på bidrag och den andra hälften tycker att skolan inte är något annat än en central för hjärntvätt.
Zabi vill studera och BLI något, medan de flesta gnällare jag sett på forumet hittills, mest har anklagat andra för deras egna oförmåga att BLI något.
Citera
2015-10-21, 04:21
Avslutad
Citat:
Om så är fallet så är det ju inte bra.

Men att använda biståndsmedel som i vanliga fall hade gått till utsatta i andra länder för att använda i krislägen som vi ser idag med bostadsfrågan är ju en utväg. Det här är ett ämne jag har noll koll på, politik.
Att använda biståndspengar till att lösa en vansinnig invasionsinvandring på hemmaplan är så fel det bara kan bli. Vad man gör är att man river maten ur munnen på hundra personer i exempelvis ett flyktingläger i Jordanien för att finansiera kläder och boende till EN enda asylant som tagit sig till Sverige. Det är nämligen så att det är så oerhört mycket mer kostnadseffektivt (dvs billigare att mätta var och en) om man skickar pengarna till läger i utlandet än att importera individerna hit. Det är dyrare att leva i Sverige, du får mindre för pengarna och saker som klimatet fördyrar ytterligare. Det är kallt som satan i Sverige över vintern, något det inte alls är i Jordanien. Därför krävs helt andra faciliteter här för att sätta tak över huvudet på folk än vad som skulle krävas i Jordanien.

Man kan därför inte dra andra slutsatser av hela det här asylkaoset än att det finns en bakomliggande dold mening med att dra hit dem. Det handlar inte om att hjälpa så många det går, för då hade man minskat invandringen och ökat biståndet. Det gör man inte, man gör tvärtom. Orsaken till detta kan man spekulera om, men att det handlar om att hjälpa så många som möjligt är inte skälet.
Senast redigerad av Arkhamist 2015-10-21 kl. 04:42.
Citera
2015-10-21, 04:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Jag bryr mig inte.. Så länge han är villig att studera ordentligt och sedan börja jobba och betala skatt, så är han mer värd än majoriteten av de blöjnazzar jag mött på detta forum. Hälften av dem går på bidrag och den andra hälften tycker att skolan inte är något annat än en central för hjärntvätt.
Zabi vill studera och BLI något, medan de flesta gnällare jag sett på forumet hittills, mest har anklagat andra för deras egna oförmåga att BLI något.

Killen bara snackar, han är som en småstadsblatte som talar om hur han tänker söka till Idol och sedan ska turnera runt Sverige, runt Europa och bli lika stor som Snoop Dogg eller James Brown.

Sorry, han verkar vara en bluffmakare som säger det han måste säga för att göra rätt intryck - inför tidningens läsare och inför kommunens tjänstemän. Det finns realistiskt sett ingen plats för honom i det svenska samhället, och definitivt inte för 200.000 som är som han.
Citera
2015-10-21, 04:36
Avslutad
Citat:
http://www.theguardian.com/lifeandstyle/2015/jul/02/diverse-parental-genes-lead-to-taller-smarter-children-says-extensive-study
Fast det där handlar ju om att det är en genetisk fördel att barnets föräldrar inte har några nära släktband, d.v.s. inavel. Tvärtom gynnas barnet av att ha föräldrar som inte är besläktade alls med varandra. För att uppnå detta räcker det om du skaffar din partner i grannstaden, du behöver inte importera en blåneger för att rasblanda med för att uppnå det. Det är väl känt sedan tidigare att avkomman löper risk att bli defekt om föräldrarna är nära släkt med varandra. För att undgå den risken räcker det om byn du bor i innehåller några hundra individer. Redan där blir den genetiska spridningen så pass stor att din avkomma inte löper risk för genetiska defekter på grund av inavel.

Jag håller dock med om att artikeln är skriven på ett sådant sätt att den lätt kan tolkas som en förespråkare för "ethnic diversity", d.v.s rasblandning. Det är iofs inte märkligt eftersom det finns en agenda i media om att blandäktenskap ska uppmuntras. Men det är ett annat ämne.
Citera
2015-10-21, 06:00
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperChihuahua
Aha det är här begåvningsreserven huserar. Hi5 är ett socialt nätverk (och ingen dejtingsida) som kräver att man är 18 år för att kunna registrera sig. Och eftersom invidivden i fråga inte var 18 år när han ville registrera sig år 2008 så tvingades han välja ett annat år. Tar 5 minuter att ta reda på...

Så du menar att en person som är 8 år skulle vilja registrera sig på den sidan?
För är han enligt hans egen utsago 16 år nu så bör han ha varit runt 7-8 år när han registrerade sig på sidan, märkligt att ett barn vid den åldern ens fungerar på att registrera sig på en "vuxensida".
För övrigt bör du ta en titt på hans vänlista, inte en enda jämnårig utan alla är i samma ålder som den han har själv angett eller betydligt äldre.
Citera
2015-10-21, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Förutom att han får gymkort och busskort så får han ju även pengar för glasögon och tandvård. (enligt vad artikeln säger)

Längst ner i artikeln står det: Handläggningstiden är i snitt 202 dagar.

Egentligen rätt så fantastiskt att man kan komma till Sverige, säga man är 15-17 och få glasögon, tandvård, hälsovård, gymkort, trevligt boende, wifi, etc i 200 dagar utan motprestation.
(Jag har nyligen efter ett par år råd med nya glasögon, btw. Nästa år blir det kanske tandläkare men några rotfyllningar har jag ej råd med. )

Jag kan såklart sympatisera med denne unge man (ung man vågar jag mig på att kalla honom även om han inte är barn) som säkerligen haft det svårt i livet och kanske "förtjänar" lite trygghet. Men å andra sidan är det ju pga folk som han som fler och fler tar sig till Sverige. Ger man folk saker helt gratis är det ju inte konstigt att fler och fler myglar sig hit.

Javisst är Sverige fantasktiskt!! Hur många 24 åringar i Sverige får gratis glasögon och gymkort, spelar ingen roll hur fattiga dom är så får dom inte detta pga dom är svenskar, många ungdomar är fattiga (menar inte stenkastarna i Husby) och dom har inte alls samma röda matta rullad som denna 24-åring. Sanningen måste fram, vad var det för tidning som pulicerade, man borde kontakta konkurrenten
Citera
2015-10-21, 07:11
Medlem
Grisbrottarens avatar
Den här bilden från hans Hi5-sida är rätt talande.
http://i5.tagstat.com/p1/0/Y4Ar9HfJyHNcx66dl5iUkSTX-wpj_CJOj3UkqQjAfT4=.jpg

Så här såg han alltså ut när han var 16 eller några år över det. (Jag såg ut så där även vid 25.)
Men det här är många rynkor och år sedan. Man kan notera att dikena mellan näsvingar och mungipor – som är ett tydligt tecken på medelålder – saknas på den här bilden men inte i GP.
Citera
2015-10-21, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nidna
Javisst är Sverige fantasktiskt!! Hur många 24 åringar i Sverige får gratis glasögon och gymkort, spelar ingen roll hur fattiga dom är så får dom inte detta pga dom är svenskar, många ungdomar är fattiga (menar inte stenkastarna i Husby) och dom har inte alls samma röda matta rullad som denna 24-åring. Sanningen måste fram, vad var det för tidning som pulicerade, man borde kontakta konkurrenten
Glömmer du att sossarna styrt detta landet huvuddelen av modern tid?
Det "välfärdssamhälle" är byggt på bidrag och skyhöga skatter långt före vågen.
Citera
2015-10-21, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet

Bara det att denna vuxna människa som kan utan problem klara sig själv tar upp en plats i ett system med ändliga resurser som är anpassat för att ensamma barn ska få den hjälp de behöver. Zabi är bara en i mängden, skulle tippa på att en större del av dessa s.k ensamkommande flyktingbarn är i själva verket vuxna myndiga personer som har klarat sig själv många år i sitt liv, det är konstigt nog alltid män för den delen också. Det här måste du väl ändå förstå att detta tar upp resurser för barn som behöver hjälp på riktigt?

Det är orättvist samt felaktigt användande av skattepengar.
Citera
2015-10-21, 07:56
Medlem
Glauciuss avatar
Ifall Zabi eller hans underåriga vänner läser denna tråd så kommer här lite skärmdumpar.
Zabis profil på sidan, 24 år, medlem sedan 29:e januari 2008
Ett barn med sin kamera
En bild till på ett barn med sin kamera
Barnet fångad på bild
Barnet poserar framför en moské, kan det vara den blåa moskén i Istanbul?
Barnet förbereder sig och poserar lite käckt
Vänlista 1
Vänlista 2
Vänlista 3
Vänlista 4
Vänlista 5
Vänlista 6
Vänlista 7
Vänlista 8
Foto på Sabi 2014, han är 15 på den här bilden
Ett annat foto på när han ska vara 15 år
Foto taget för två år sedan, d.v.s. Zabi ska vara 14 år
Foto på Zabi, 13 år

Enligt kontaktsajten så registrerade han sig på sidan 2008. Han påstår sig vara 16 år nu vilket placerar honom som 7-8 år vid tidpunkten han registrerade sig på sajten. Varför skulle en person som är 7 eller 8 år registrera sig på en dejtingsida ämnat för vuxna?
Det är också märkligt att många av Zabis vänner på sajten är samma ålder som han har själv angett på sajten, d.v.s. 24 år, flera är dubbla hans angivna ålder här i Sverige och närmar sig 35 års åldern. Hur många barn känner ni vars umgänge består enbart av vuxna individer?

För er som påstår att sidan bara är ett socialt nätverk så kan jag ta printscreens på min egen profil som jag skapade igår. Jag har utgett mig för att vara en tjej på sidan. Så här jävla uppvaktad har jag inte varit på ett bra tag. Sidans fokus är inte att vara ett socialt nätverk som Facebook, det är en renodlad dejtingsida.
Bild 1
Bild 2
Bild 3
Bild 4
Citera
2015-10-21, 07:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
Så du menar att en person som är 8 år skulle vilja registrera sig på den sidan?
För är han enligt hans egen utsago 16 år nu så bör han ha varit runt 7-8 år när han registrerade sig på sidan, märkligt att ett barn vid den åldern ens fungerar på att registrera sig på en "vuxensida".
För övrigt bör du ta en titt på hans vänlista, inte en enda jämnårig utan alla är i samma ålder som den han har själv angett eller betydligt äldre.

Ja Hi5 är ju som Facebook - ett social nätverk - och det är väl inte konstigt att man registrerar sig på ett socialt nätverk när man är 9 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in