Citat:
Ursprungligen postat av
loxyria
Välfärdsfrågan kommer som sagt lösas med integration, det är en lång och smärtsam process, så jag förstår all kritik.
Integration är en dubbeleggad process. Det räcker inte med att vi vill integrera de som kommit hit, de måste vilja integreras själva. Är de inte öppna för att integreras utan istället betraktar svensken som en korkad bankomat (vilket de har fog för att tycka om det, som du påstår ovan, är så att många helt enkelt medvetet låter sig luras av någon slags altruistisk orsak) så kommer de inte att ta till sig våra värderingar. Att ta till sig våra värderingar är nämligen vad integration bygger på. Svensken ska inte integreras i det mångkulturella samhället. Invandrarna ska integreras i det redan befintliga värdsamhället.
Citat:
Ursprungligen postat av
loxyria
Det finns självklart många sorters människor som har olika uppfattningar om frågan, det handlar om infallsvinklar och vilket nyhetsflöde man bygger sin uppfattning på, vilka kretsar man umgås med och så vidare.
Det tror jag är sant. Men det betyder inte att den egna åsikten är den allom rådande. Man måste lyssna av tonen i samhället och i nuläget så är det så att folk är betydligt mer provocerade, frustrerade, arga och faktiskt även rädda än vad man varit på många många år. Visst finns det individer som står i rosa väst på Centralen och försöker hjälpa till men att tro att de är representativa för svensken i stort är att missta sig.
Det handlar även om geografiska skillnader. I vit rik medelklassförort, i segregerad invandrarförort och i norra delarna av Norrland är man mer positiva till invasionen än på alla andra ställen. Detta eftersom vit rik medelklass har köpt sig en fristad och norrlänningarna inte har drabbats med full effekt än. Invandrarna i landets alla no-go-zoner är däremot positiva eftersom de blir fler och stärker sina antal gentemot ursprungsbefolkningen.
Citat:
Ursprungligen postat av
loxyria
Men som en tröst kan jag ju säga att de länder som inte tar emot några flyktingar kommer vara tvungna att ta itu med det dom också inom sin tid. Polen till exempel.
Det är inte alldeles säkert. Jag skulle säga att det kommer att bli väldigt tydligt att de länder som stänger sina gränser och försvarar dem med vapenmakt kommer att klara sig mycket bättre på lång sikt än länder som låter sina gränser vara öppna.
Mångkulturen har aldrig lyckats någonstans. Mångkultur leder enbart till misstro och konflikter, inte bara mellan kulturerna utan även inom den egna kulturen. Se nu bara här på oss, vi är troligen av samma ursprung och har helt olika åsikter när vi egentligen borde arbeta mot samma mål - vår nations överlevnad och vår kulturs fortlevnad. Ett land som behåller sin befolkning etniskt homogen och försvarar sina gränser med vapenmakt kommer invandringen att kringgå av den enkla anledningen att det finns betydligt lättare byten att överrumpla på annat håll. Ungern är ett föregångsland och kommer att klara sig utmärkt framöver. Sverige kommer att rasa ihop fullständigt.