2015-10-21, 00:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ydrik
Det ska nog mera till än en "torskknut" för att fälla NB men har han en mycket ovanlig eller rentav okänd variant i båda fallen får han svettas.
Hej:
VIST kan man knyta en person till en speciell knut/knop... det är helt rätt.
EX: Bergsklättrare, militär, slaktare, jägare, polis, segelbåt-motor-båt äventyrare, andra länder. m.m. kan lära sig olika knutar/knopar/snaror m.m.
MVH
ingo22
2015-10-21, 00:44
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrfix
GW:s bäst före datum gick nog ut för ganska många flaskor sen.Vart hade hans förut så självsäkra sätt tagit vägen idag.Inte att spår av det hånfulla kritiserandet han har ägnat sig åt förut under hela utredningen.Pinsamt att se en sådan "hyllad" person göra en sådan slät figur.Det märks ju ganska väl att han börjar förstå att han har gjort bort sig rejält den här gången.

Ja, han var lite flat idag. Annars gillar jag GW men han börjar ana ugglor i mossen
2015-10-21, 00:44
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Nej där var inte moppen parkerad, den var parkerad på baksidan där personal hade lite bord och stolar utplacerade.

Jag har inte sett var GW placerade mopeden – jag bemötte ett inlägg av XeniaOnatopp.

Citat:
”GW placerar moppen på norra gaveln.”

Byggnaden har två gavlar en i Norr och en i Söder. Avstånd däremellan är 40 meter. Och ja, den stod vid den norra gaveln. Om hörnet vars sida vetter mot Öst.
2015-10-21, 00:45
Medlem
Snowsmiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Så det tror jag också att det mycket väl kan ligga till. Speciellt som de skrev SNÖRET.

"Delar av snöret ska sedan ha återfunnits på olika platser i närområdet."

Tror att snöre och snöret etc mycket väl kan vara journalistisk kunskapsbrist på när man använder bestämd form och inte, men hoppas jag har fel ehuru detta kan ju vara ett starkt bevis på att han har stått för både gärningen och bortforslingen....
2015-10-21, 00:45
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingo22
Hej....Jag vet vart man hittar FUB:
Jag lägger upp en länk där den kan laddas ner.
MVH
ingo22

Kan du lägga den som pdf på Minfil.org också. Vore jag tacksam för
2015-10-21, 00:49
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrfix
GW:s bäst före datum gick nog ut för ganska många flaskor sen.Vart hade hans förut så självsäkra sätt tagit vägen idag.Inte att spår av det hånfulla kritiserandet han har ägnat sig åt förut under hela utredningen.Pinsamt att se en sådan "hyllad" person göra en sådan slät figur.Det märks ju ganska väl att han börjar förstå att han har gjort bort sig rejält den här gången.

Sakta i backarna nu!
Han vet inte mer än du och jag. Nu rör det sig om Sveriges mest uppmärksammade mordfall och han är (ohotad) Sveriges främste expert på området. Det är väl klart han är försiktig? Särskilt när fup:en kommer inom kort. Det är inget konstigt.
Däremot hade man ju hoppats att han skulle ha något mer att komma med, men han är ju inte insatt..

Citat:
Såg det, men där stod inte moppen parkerad. LGW placerade den fel

Det berodde nog bara på rent TV-mässiga saker. Mopeden skulle synas i bild. Nu såg jag bara kortversionen av inslaget, men där höll han inte på och lekte med modellerna på bordet varje fall.
2015-10-21, 00:49
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Nej det kommer han inte att göra!

Det är nog inte bara hans personlighet utan också vad han sitter häktad för.

Du vet alltså något som vi inte vet, eller hur ?
2015-10-21, 00:52
Medlem
Citat:
Ja, han var lite flat idag. Annars gillar jag GW men han börjar ana ugglor i mossen

Ja, han började nog inse att hans "utskåpning" av denna utredning som han sysslat med under hela sommaren kanske inte var det mest lyckade krönikor han gjort. Snarast tvärtom.

EDIT. Att ålägga totalt yppandeförbud som åklagaren här gjorde. Tycker jag var modigt och bra för utredningen.
Senast redigerad av Remark 2015-10-21 kl. 00:56.
2015-10-21, 00:54
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Jag har inte sett var GW placerade mopeden – jag bemötte ett inlägg av XeniaOnatopp.

Citat:
”GW placerar moppen på norra gaveln.”

Byggnaden har två gavlar en i Norr och en i Söder. Avstånd däremellan är 40 meter. Och ja, den stod vid den norra gaveln. Om hörnet vars sida vetter mot Öst.

Jag såg Veckans Brott och GW placerade moppen på gaveln, alltså inte runt hörnet.
2015-10-21, 00:56
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Den rädslan har säkert alla haft som blivit mördade och mördare erkänner hela tiden
Mördare erkänner inte hela tiden och särskilt skamfyllt är det onekligen att i berått mod ha
dödat en ung människa, här en flicka på 17 år, och att tillstå en sån gärning, ja, det kan
nog te sig som fullständigt otänkbart oavsett hur förkrossande stark bevisningen än månde
vara om ens skuld till det man gjort. Tiga och neka in i döden hellre än detta med en
bekännelse. I synnerhet om det handlar om ett sexualrelaterat brott mot yngre person.

Ulf Olsson erkände aldrig sitt sexmord på HN i Hörby. Eklund fick man inte att erkänna
sitt mord på Engla i första taget minsann.

NB ser sin vördade mor framför sig och föreställer sig hur hon skulle reagera på om
den ene sonen erkände ett mord av den här kalibern. På en tonårsflicka i landet
han gästarbetade i. Han behöver bara framkalla den bilden i sin tankevärld för att rysa
av obehag och fortsatt styrkas i avsikten att förbli där han är nu; förnekandes all inblandning.
Och så lär det förbli till döddagar för hans vidkommande.
Allesammans därhemma i byn, alla han är släkt med, vänner och bekanta, ska få
hållas i tron att han är helt oskyldig. Offer för särdeles olyckliga omständigheter och
vad det nu kan vara mer. Bilden planterad av honom som ett stackars, ömkansvärt
offer istället för en kallhamrad förövare av ett bestialiskt illdåd.
2015-10-21, 00:57
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Sakta i backarna nu!
Han vet inte mer än du och jag. Nu rör det sig om Sveriges mest uppmärksammade mordfall och han är (ohotad) Sveriges främste expert på området. Det är väl klart han är försiktig? Särskilt när fup:en kommer inom kort. Det är inget konstigt.
Däremot hade man ju hoppats att han skulle ha något mer att komma med, men han är ju inte insatt..

Det berodde nog bara på rent TV-mässiga saker. Mopeden skulle synas i bild. Nu såg jag bara kortversionen av inslaget, men där höll han inte på och lekte med modellerna på bordet varje fall.

Inte omöjligt.
2015-10-21, 00:57
Bannlyst
Citat:
Kan du lägga den som pdf på Minfil.org också. Vore jag tacksam för
Hej: Den kommer att bli allmänt känd, om man känner till VAR.
Ska försöka: komma ihåg dig, men det blir inte i PDF-format:
Mer kan jag inte säga enligt regler.

Jag skickar dig ett personligt meddelande.
MVH
ingo22
Senast redigerad av ingo22 2015-10-21 kl. 01:05.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in