2015-10-21, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Var det ingen annan som nappade på ordet skrevs bestämd form: SNÖRET.

DELAR AV SNÖRET

Alltså inte vilket snöre som helst som, jag tolkar det.

"Men runt halsen satt en snara, tillverkad av ett snöre, lindad –....
Delar av snöret ska sedan ha återfunnits på olika platser i närområde."

http://www.expressen.se/gt/dna-sparet-kan-falla-lisa-holms-mordare/

Jag gjorde det. Och jag tror att det blir avgörande.
2015-10-21, 00:13
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
När förväntas FUP och ven bor i närheten och kan fixa (om det inte kan mailas"
När åtal väcks.
2015-10-21, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Nej jag menar verkligen att det helt enkelt inte går ett erkänna. Utgår då ifrån vad som hittills har framkommit.

Jag har tagit upp detta i ett flertal inlägg förut och orkar inte att göra det igen.

Det är ev. möjligt att om MGM skulle bli dömd så skulle han ev. kunna berätta efter fastställd dom? Fast jag ställer mig högst tveksam även till detta.

Jag tror inte heller han kommer att säga någonting. Något med hans personlighet som får mig att tro det.
2015-10-21, 00:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
När förväntas FUP och ven bor i närheten och kan fixa (om det inte kan mailas"
Hej....Jag vet vart man hittar FUB:
Jag lägger upp en länk där den kan laddas ner.
MVH
ingo22
2015-10-21, 00:21
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Det måste väl kallas udda att en 17 åring mördas snabbt och sedan göms och den MGM inte har en enda koppling till henne, motivet är inte heller våldtäkt och MGM har levt ett skötsamt liv och har aldrig åkt dit för varken våldtäkt eller visat psykisk obalans
Nja, "inte en enda koppling" stämmer inte riktigt: Han kan från sin position från taket ha sett när LH lämnats och hämtats med bil fyra lördagar i rad, det är heller inte uteslutet att han sett när hon på söndagen kört förbi hans bostad på sin moped. - Men visst är fallet lite udda: Udda MTG, udda beteende såväl efter brottet som under sökningarna (?), udda tvättider, udda snara...
2015-10-21, 00:24
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kicki.sweden
När man anmäler sig som frivillig till en sökinsats/ MP avråder man att hundar som inte är utbildade tas med vid söket.

Visst, men avråda är inte likställt med förbud.

Ironiskt och med ett seriöst syfte.

Ser ni en bild på MPS-sökare och hund med koppel till det här fallet så utgå inte ifrån att just den hunden är utbildad för ändamålet. Det ni ser på bilden kan vara Bosse som har tagit med sig sin jätteduktiga sökhund för att göra sitt livs insats, hunden har ju trots allt hittat döda kaniner, grannens bortsprungna löptik och ett tappat paket med falukorv, meriter som heter duga, söka och finna kan han.

Väldigt mycket folk var engagerade i söket efter den försvunne, om de hade hundar med sig eller inte vet jag inte, dock kan det ha funnits civila outbildade hundar med i verksamheten trots avrådan. Betrakta de här hundarna som värdelösa om ni inte har något som talar för motsatsen.

Har du själv deltagit i söket kring Blomberg, finns det något nytt som du kan berätta om? Om du deltog, hade du hund med dig?
2015-10-21, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Nja, "inte en enda koppling" stämmer inte riktigt: Han kan från sin position från taket ha sett när LH lämnats och hämtats med bil fyra lördagar i rad, det är heller inte uteslutet att han sett när hon på söndagen kört förbi hans bostad på sin moped. - Men visst är fallet lite udda: Udda MTG, udda beteende såväl efter brottet som under sökningarna (?), udda tvättider, udda snara...

Det räcker med en udda person som tänker udda. Jag tror också repet var udda.
2015-10-21, 00:26
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Hått truten på dig din uppblåsta pysling !!!

http://www.skaraborgslanstidning.se/article/dna-spar-knyts-till-lisa-holms-kropp/

Publicerad 26 aug 2015

Men nu har åklagare Lars-Göran Wennerhom specificerat spåren för SVT Nyheter Väst.

– Vi har flera dna-matchningar. Mannens dna kan knytas till Lisa Holms kropp, säger åklagaren till SVT.

Wennerholm vill inte gå in på djupare detaljer, till exempel om var på Lisas kropp spåren har hittats.

Få se hur hög du är i hatten nu då ???

Haha där lyckades jag visst reta upp dig ordentligt! Men vad är "pysling" för något egentligen?

Jag förstår inte ens vad det är du argumenterar om nu. Jag har påpekat för dig att Starback vars inlägg du gillade hade två huvudpåståenden i sitt inlägg som båda var felaktiga. Grovt felaktiga, ja rentav lögnaktiga. Åklagaren har inte påstått i media att litauerna hotade MP. Åklagaren har inte påstått att man har hittat NB:s blod på Lisas kropp.

Men du citerar ett inlägg där åklagaren förklarar att DNA kan knytas TILL kroppen. Han säger ingenting om blod och ingenting om att det skulle ha varit PÅ kroppen.

Är det nån som är hög i hatten så är det väl den danska tanten? Det kanske är till att ha tagit sig en gammeldansk för mycket ikväll

Förstår inte att du aldrig lär dig. Du har gjort bort dig ett antal gånger i den här och VB-tråden för att du inte behärskar svenska tillräckligt. Ändå fortsätter du att bete dig som om du gjorde det.

Intressant förresten att du citerar ett inlägg där åklagaren talar om att de har FLERA DNA-MATCHNINGAR. Ändå har du inte en enda gång resonerat kring eller kommenterat sannolikheten för att slumpen skulle kunna göra att det blir flera kontamineringar på av varandra oberoende föremål. Du bara låtsas som att det är jättelätt att förklara bort ETT fynd i taget. Jag visade i ett inlägg för ett tag sen att även om vi sätter sannolikheten för kontaminering av DNA så högt som till 20% så är det bara lite drygt 1% sannolikhet att tre olika DNA-fynd alla skulle vara kontamineringar om de är oberoende av varandra. Antingen förstår du inte enkel sannolikhetslära eller så inser du att det inte direkt är till fördel för din totalt ounderbyggda hypotes om att NB är helt oskyldig till mordet.
Senast redigerad av MrFold 2015-10-21 kl. 00:30.
2015-10-21, 00:27
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
Ja men mammutten är väldigt mån om att sprida information som är väldigt exakt på sitt sätt, samtidigt som hon säger att hon inget får veta.

-en paradox javisst
Frågan är vilka slutsatser man kan dra av det.
Troligen att hon är hans mamma och inte kan tänka sig att han har med detta att göra.
2015-10-21, 00:30
Medlem
Skaraborg2s avatar
Inte enbart hans personlighet.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror inte heller han kommer att säga någonting. Något med hans personlighet som får mig att tro det.

Nej det kommer han inte att göra!

Det är nog inte bara hans personlighet utan också vad han sitter häktad för.
2015-10-21, 00:31
Medlem
Ydriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nu fiskar du verkligen inte på djupa vatten tycker jag, genialt ju. Absolut finns det en viss chans att man har kunnat matcha en knut på en snara mot NB:s sätt att knyta fast kroken.

Vad tror du, torskar han på knuten, är det ett av misstagen han gjorde? Fiskelina eller ej, det har funnits en röd tråd enligt polisen, det ska bli intressant att få ta del av den och hur den leder till NB.

Det ska nog mera till än en "torskknut" för att fälla NB men har han en mycket ovanlig eller rentav okänd variant i båda fallen får han svettas.
2015-10-21, 00:31
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
Kan vara att rester av samma snara som hittades på BO fanns i MGM:s bostad, bilen eller kläder.
Kopplingen i snittytor mellan den snaran och den som fanns på LH gör att MGM bunden till LH:s kropp.

Så det tror jag också att det mycket väl kan ligga till. Speciellt som de skrev SNÖRET.

"Delar av snöret ska sedan ha återfunnits på olika platser i närområdet."

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in