2015-10-20, 22:41
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Nej, det finns inte med i Fup nej. Innan vi vet svaren, på det du skrev, skrev du. När vet vi svaret på byssjans täthet?

Lägg av, lägg ner, har du knarkat nu igen? Du gör en fråga av en ickefråga.

Jag svarade på ett inlägg och motiverade varför det är meningslöst att försöka utröna varför inga hundnosar hittade kroppen i byssjan trots att många hundnosar har varit i området, om vi inte känner till svaren på det jag räknade upp.

Jag har aldrig påstått att vi kan få de svaren, jag tror att vi aldrig får de svaren = det går inte med anledning av att inte många hundnosar eller ens någon nos hittade offret att utröna om liket låg i en frysbox.
2015-10-20, 22:41
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det kan jag inte tänka mig, varför skulle det göra det?

Hur tät byssjan är har en betydelse för hur mycket likdoftmolekyler som avsätts till omgivningen, även vädret har en roll i det här. Innan vi seriöst diskuterar hur kroppen förvarades i byssjan relaterat till varför inte en mängd hundar fick vittring på liket så måste vi ha svar på bland annat det du frågar efter.

Varför en mängd hundnosar inte fick vittring på offret i byssjan är knappast intressant för åtalet, det är historia och endast intressant i en tråd som handlar om hundar och specifikt tjänstehundar anser jag.
Nu blir jag förvirrad. Var har det stått något om att hundarna inte fick vittring? Och hundar skällde ju som galningar i direktsändningen då hon hittades. ?
2015-10-20, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Var har hon sagt det?
Såvitt jag förstått har de tillgång till byggnaderna eftersom de arbetar på gården - och har naturligt befunnit sig i olika byggnader.

Hon har ett gett en andrahandsuppgift från något hon hört från någon ...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20960617.ab

Men det är ju inte därför - utan på grund MPS notering om att de sågs strax före fynden som väcker polisens intresse enligt polisen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20960617.ab
Ja men mammutten är väldigt mån om att sprida information som är väldigt exakt på sitt sätt, samtidigt som hon säger att hon inget får veta.

-en paradox javisst
Frågan är vilka slutsatser man kan dra av det.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja. Men jag undrar fortfarande över dessa bitar som nämndes i media.
Bitar här och där talar för balsnöre.
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Det som sägs är att "Runt halsen satt en snara hårt lindad".
Jag tror det är någon som inte riktigt vet hur att uttrycka sig.
Runt halsen fanns helt enkelt ett snöre, i någon form, hårt åtdraget. Om det var en snara eller något annat kanske inte har så stor betydelse. Det viktiga är att dödsorsaken är strypning med detta snöre.
Och om det finns spår från gärningsmannen på det. Och om bitar av det har återfunnits på andra ställen som GM har haft tillträde till etc.
Ja, det verkar saknas en hel del info, ev. har man missförstått:
1. Strypning med hjälp av en regelrätt snara, dvs en repanordning försedd med ögla i ena änden och någon form av knutslagning (med avtryck av knuten på viss position i nackregionen). - ?
2. Hängning (flera repvarv runt halsen möjligt) – Knuten placerad högre upp i nacken. - ?
3. Strypning genom att t.ex. linda ett rep, ett (vanligast) eller flera varv runt en hals, för att sedan dra åt (med eller utan en eller flera knutar). - ?
4. Annat - lite mer "udda" - tillvägagångssätt. - ?

Det är bara rättsläkaren som med hjälp av avtryck, ev. förekomst av knutar, obduktionsfynd mm kan svara mer detaljerat på hur det kan ha gått till.
2015-10-20, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Nu blir jag förvirrad. Var har det stått något om att hundarna inte fick vittring? Och hundar skällde ju som galningar i direktsändningen då hon hittades. ?

Precis.
2015-10-20, 22:52
Medlem
Citat:
Delar av snöret(bestämd form) indikerar att NFC har gjort en matchning, tycker jag.

Det talas inte om liknande, likartat, av samma typ, man säger, delar av snöret.
Snöret är 200 m långt. Eller 250, eller 500.
2015-10-20, 22:53
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077

Vi talar om en mängd hundnosar, någon i tråden påstår att en mängd hundar har rört sig i området kring byssjan men ingen av dem hittade kroppen. Det var polisen som hittade kroppen, med hund eller inte är ointressant, ja förmodligen polisens hundar som vi hörde skälla, det är vad som föregick polisens insats på Martorp som saken handlar om.
2015-10-20, 22:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
En sådan snara använder man om man är svagare än offret, MGM hade klarat detta mycket snabbare med sina händer och ett par arbetshandskar
Var snäll och förklara dig
Senast redigerad av ingo22 2015-10-20 kl. 22:57.
2015-10-20, 22:56
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
Kan vara att rester av samma snara som hittades på BO fanns i MGM:s bostad, bilen eller kläder.
Kopplingen i snittytor mellan den snaran och den som fanns på LH gör att MGM bunden till LH:s kropp.

att plocka upp en repstump som ligger på arbetsplatsen är väl inte bindande bevis ?
2015-10-20, 22:56
Medlem
Citat:
Lägg av, lägg ner, har du knarkat nu igen? Du gör en fråga av en ickefråga.

Jag svarade på ett inlägg och motiverade varför det är meningslöst att försöka utröna varför inga hundnosar hittade kroppen i byssjan trots att många hundnosar har varit i området, om vi inte känner till svaren på det jag räknade upp.

Jag har aldrig påstått att vi kan få de svaren, jag tror att vi aldrig får de svaren = det går inte med anledning av att inte många hundnosar eller ens någon nos hittade offret att utröna om liket låg i en frysbox.

Nej, har inte och knarkar inte. Knarket verkar ligga dig nära tillhands. Har aldrig läst/hört någon som utryckt det ordet så många gånger som du, inom loppet av ett par månader.
Men ursäkta för jag missade frysboxen och förstår ditt argument
2015-10-20, 22:58
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
att plocka upp en repstump som ligger på arbetsplatsen är väl inte bindande bevis ?
Självklart inte. NB kan ha rört snöret innan GM tog det som fanns till hands.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in