Citat:
Jag har reflekterat över att man inte anger svarsfrekvensen och att Rose Allians om din utgångspunkt är rätt bör står för merparten av svaren - vilket då definitivt gör den skev.
Citat:
Var i undersökningen står det att andelen ökat? Såvitt jag kan se visar samtliga resultat att det är frågan om en minskning -- enda siffran som ökar är när man frågar efter någon gång i livet - vilket innebär att du får med också dem som köpte sex i sin ungdom men inte hunnit dö än.
Andelen som köpt sex det senaste året har ju legat still eller ökat TROTS att kriminaliseringen gjort att andelen som uppger att de köpt sex minskat. Det står ju i Länsstyrelsen rapport.
Citat:
Den lagstiftningen har vi också i Sverige - det är förbjudet att köpa, inte att sälja.
Det är givetvis ingen som påstår att det är en mänsklig rättighet att köpa fitta eftersom det skulle betyda att någon hade en skyldighet att sälja. Det är däremot en mänsklig rättighet att få "sälja fitta/kuk" så länge det finns någon som frivilligt betala för det. Amnesty är givetvis för en avkriminalisering lika mycket i Sverige som i något annat land eftersom det är lika mycket ett brott mot mänskliga rättigheter här som någon annan stans.
Citat:
Tittat för mycket på film?
Varför skulle man lägga resurser på att försöka fånga hallickar? Såvida du inte tittat för mycket på film så skulle du veta att hallickar inte är "kriminella" i den meningen utan hjälper säljarna med kunder och säkerhet. Ofta är det någon vän eller bekant till den som säljer sex. Ett av de största problemen med den Svenska sexköpslagen är just kopplerilagstiftningen vilket minskar möjligheten till samarbete med ex. hallickar. Om hallicken utför någon form av tvång är det givetvis olagligt oavsett om prostitution är lagligt eller inte.
Jag föreslår att du sätter dig in lite i konsekvensen av avkriminaliseringen i Tyskland och vilka regeländringar/skärpningar som kommer där för att styra upp marknaden.