2015-10-20, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Men det skulle ju inte vara ett sexbrott!! Hade LH sperma på sig vill jag nog ha det till det ändå, vare sig hon har kläder på sig och inte blivit förgripen.
|
|
V

Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
http://www.expressen.se/gt/ovantade-delar-i-lisa-holm-utredningen/

Och när förundersökningen nu ska vara avslutad menar spaningsledaren att det stundande åtalet kan innehålla oväntade delar.
– Det blir spännande att se vad allmänheten och ni (i media, reds. anm.) tänker när ni får protokollet.
Är det någonting du tror kommer överraska?
– Ja.

På vilket sätt då?
– Nej, men ni får läsa. Eller överraska vill jag inte säga. Nja ... /.../. Utredningen har varit lite annorlunda beroende på att vi valt att lägga locket på. Men det kanske ha varit en fördel, säger Lars Johansson.
2015-10-20, 20:34
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Finns det sperma på hennes kläder eller kropp kan det bli svårförklarligt om det är sådan mängd att inte andra hands överföring är möjligt.
Att män drar en tralla i alla möjliga och omöjliga situationer, på jobbet, hemma, och lite här och där när andan faller på och tillfälle ges kan du läsa om här på Flashback ... Att dra en runk på jobbet och få spill som man skiter i att plocka upp i en lada eller ett uthus känns alltså inte helt osannolikt alls.

Det är väl dock ingen som nämnt sperma mer än några som vill göra det till en trådsanning här på Flashback?

Jo, jag har nyss nämnt sperma och gör det nu igen, syftet är inte att göra sperma till en trådsanning, just därför säger jag att sperma kanske är ett DNA bevis i det här fallet och som inte kan förklaras med NB:s jobb.
2015-10-20, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Men det skulle ju inte vara ett sexbrott!! Hade LH sperma på sig vill jag nog ha det till det ändå, vare sig hon har kläder på sig och inte blivit förgripen.
Detta påstående har jag inte sett någon säker källa till, jag har för mig att det kunde vara en övertolkad mediauppgift. Brottsplats Sverige tycks hävda detta i en trailer till programmet, vari uppgiften inte förekommer. Jag skrev vid tillfället och frågade dem, men har inte fått något svar. Men jag kan ju ha missat ett av 75000 inlägg, så - vilken är källan ?
2015-10-20, 20:35
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, det återstår att se var man hittat motsvarande kraftiga snöre som tydligen i tvinnad form använts vid dödandet. Vidare återstår sättet att tvinna (eller använda) detta snöre, inköpsställe mm. - Vi får ju ingenting i sitt sammanhang; bara ett fåtal uppgifter som även de kan komma att modifieras.
Det som sägs är att "Runt halsen satt en snara hårt lindad".
Jag tror det är någon som inte riktigt vet hur att uttrycka sig.
Runt halsen fanns helt enkelt ett snöre, i någon form, hårt åtdraget. Om det var en snara eller något annat kanske inte har så stor betydelse. Det viktiga är att dödsorsaken är strypning med detta snöre.
Och om det finns spår från gärningsmannen på det. Och om bitar av det har återfunnits på andra ställen som GM har haft tillträde till etc.
2015-10-20, 20:39
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av villalarm
Det tog flera månader innan dom hittade blodspåren. Det tyder (tror jag), på att det inte är några stora mängder.
Är du säker på att det tog så lång tid att hitta blodspår? Du kanske blandar ihop det med när vissa saker kom ut i media?
2015-10-20, 20:39
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Det som CarlosRex påstår är;

Han har själv skrivit den 7 kapitel långa novellen (ca 7 stk A4 sidor)

Att "novellens" huvudperson/mördaren, denna unga psykopat är fiktiv och att en berömd deckar författare hittat på denna fiktiva person och skickat den till CarlosRex i ett PM.

Det här med deckaförfattaren låter ju helknasigt tycker jag.

Jag skrev i tråden att jag höll på att skriva en novell om fallet. Fick då ett PM på en GMP
som jag använde. Skrev sju kapitel som jag skickat PM till ett 20-tal. Därefter skrev jag fram till den 3 augusti ytterligare nio kapitel.

Efterhand som nya uppgifter kommit fram har mer och mer stämt med novellen och ingenting som gått emot den, men det är bara en slump jag vet inte mer än någon annan i tråden.
2015-10-20, 20:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Det som sägs är att "Runt halsen satt en snara hårt lindad".
Jag tror det är någon som inte riktigt vet hur att uttrycka sig.
Runt halsen fanns helt enkelt ett snöre, i någon form, hårt åtdraget. Om det var en snara eller något annat kanske inte har så stor betydelse. Det viktiga är att dödsorsaken är strypning med detta snöre.
Och om det finns spår från gärningsmannen på det. Och om bitar av det har återfunnits på andra ställen som GM har haft tillträde till etc.

Hej...Så här ser kakelsnöre UT.
Normalt kapar man det i flera lika långa delar för att underlätta arbetet.
Så man inte behöver kapa det varje gång man ska använda det. ( Kolla länk).
http://www.clasohlson.com/se/Kakelsn%C3%B6re/Pr305990000

Med vänlig hälsning
ingo22
Senast redigerad av ingo22 2015-10-20 kl. 20:48.
2015-10-20, 20:46
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex
Jag skrev i tråden att jag höll på att skriva en novell om fallet. Fick då ett PM på en GMP
som jag använde. Skrev sju kapitel som jag skickat PM till ett 20-tal. Därefter skrev jag fram till den 3 augusti ytterligare nio kapitel.

Efterhand som nya uppgifter kommit fram har mer och mer stämt med novellen och ingenting som gått emot den, men det är bara en slump jag vet inte mer än någon annan i tråden.
Är den färdig? Du har inte lust att lägga upp den på novellforat? Snälla? Det skulle vara kul att läsa den.
2015-10-20, 20:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av villalarm
Det tog flera månader innan dom hittade blodspåren. Det tyder (tror jag), på att det inte är några stora mängder.
Ingen vet när det återfanns - däremot nämndes det via ÅK i augusti då han går ut med att en typ av DNA är blod.
2015-10-20, 20:57
Medlem
När det gäller "snaran" som satt runt L:s hals så får jag en känsla av att den på något sätt är väldigt specifik. Som inte finns på den "öppna" marknaden utan snarast är hantverksgjord med en speciell slagning och knut. Så särskild att det blir ett signum för hantverkaren bakom.

Bara en tanke.
2015-10-20, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
När det gäller "snaran" som satt runt L:s hals så får jag en känsla av att den på något sätt är väldigt specifik. Som inte finns på den "öppna" marknaden utan snarast är hantverksgjord med en speciell slagning och knut. Så särskild att det blir ett signum för hantverkaren bakom.

Bara en tanke.

Gör man snaror i hans yrke? Hur vet dom att det är hans egna?
2015-10-20, 21:01
Medlem
Jag kan tänka mig att snaran är gjord på nytt material som bara innehåller dna från NB + Lh.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in