2015-10-20, 21:01
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Är den färdig? Du har inte lust att lägga upp den på novellforat? Snälla? Det skulle vara kul att läsa den.

För att lägga den på forat måste man har särskild behörighet vilket jag inte har. Jag skickar en länk till dig i PM där du kan ladda ned den som pdf.
2015-10-20, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Är du säker på att det tog så lång tid att hitta blodspår? Du kanske blandar ihop det med när vissa saker kom ut i media?
Åklagaren gick ut i media och sa att dom hade ny DNA-bevisning i form av blodspår mer än två månader efter mordet.
Jag tror inte han skulle hålla inne med den uppgiften så länge.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/lisa-holms-misstankte-mordare-begars-omhaktad/
2015-10-20, 21:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
När det gäller "snaran" som satt runt L:s hals så får jag en känsla av att den på något sätt är väldigt specifik. Som inte finns på den "öppna" marknaden utan snarast är hantverksgjord med en speciell slagning och knut. Så särskild att det blir ett signum för hantverkaren bakom.

Bara en tanke.
Läs vad folk skriver.
Har tidigare skrivit vad ett kakelsnöre är, det kan du köpa på Clas Olsson.
Hej...Så här ser kakelsnöre UT.
Normalt kapar man det i flera lika långa delar för att underlätta arbetet.
Så man inte behöver kapa det varje gång man ska använda det. ( Kolla länk).
http://www.clasohlson.com/se/view/content/search?gclid=CKCw1KHf0cgCFYLOcgodZAMLhg&gclsrc=aw. ds&N=0&Ntk=All&Ntt=kakelsn%C3%B6re&Nty=1&D=kakelsn %C3%B6re&Ntx=mode+matchpartial&Dx=mode+matchpartia l&showTabs=true

Med vänlig hälsning
ingo22

Senast redigerad av ingo22 Idag kl. 20:37.
Senast redigerad av ingo22 2015-10-20 kl. 21:07.
2015-10-20, 21:08
Medlem
XeniaOnatopps avatar
GW placerar moppen på norra gaveln.
2015-10-20, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingo22
Läs vad folk skriver.
Har tidigare skrivit vad ett kakelsnöre är, det kan du köpa på Clas Olsson.
Hej...Så här ser kakelsnöre UT.
Normalt kapar man det i flera lika långa delar för att underlätta arbetet.
Så man inte behöver kapa det varje gång man ska använda det. ( Kolla länk).
http://www.clasohlson.com/se/view/content/search?gclid=CKCw1KHf0cgCFYLOcgodZAMLhg&gclsrc=aw. ds&N=0&Ntk=All&Ntt=kakelsn%C3%B6re&Nty=1&D=kakelsn %C3%B6re&Ntx=mode+matchpartial&Dx=mode+matchpartia l&showTabs=true

Med vänlig hälsning
ingo22

Senast redigerad av ingo22 Idag kl. 20:37.

Besitter du sådan kunskap om mordvapnet, att du med säkerhet kan säga att det var ett "kakelsnöre"?
Annars borde väl folk få fortsätta spekulera.
2015-10-20, 21:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex
För att lägga den på forat måste man har särskild behörighet vilket jag inte har. Jag skickar en länk till dig i PM där du kan ladda ned den som pdf.
Nej, du behöver inte ha särskild behörighet .. du måste starta tråden med rätt trådtitel -- se hur andra gjort så är det bara att starta... CarlosRex egna texter
2015-10-20, 21:19
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
GW placerar moppen på norra gaveln.
Tycker LGWP visar på ett i första hand förvirrat intryck, i andra hand på ett oinsatt. Har svårt att bedöma vad som är värst för fallet.
2015-10-20, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hansomvet
Jag kan tänka mig att snaran är gjord på nytt material som bara innehåller dna från NB + Lh.

Den tanken har slagit mig också. Ett hantverk blir snudd på ett fingeravtryck. Jag får också en känsla att han gör en särskilde knop, som kanske inte är vanlig. Inget stöd för det heller, bara en känsla.

Enligt Wikipedia

https://www.google.se/search?q=snara&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved =0CC4QsARqFQoTCNmJz7bj0cgCFeODcgodj60JZg&biw=1366& bih=601

Finns det olika typer.
Senast redigerad av Remark 2015-10-20 kl. 21:27.
2015-10-20, 21:21
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Tycker LGWP visar på ett i första hand förvirrat intryck, i andra hand på ett oinsatt. Har svårt att bedöma vad som är värst för fallet.

Håller med. Han kunde gett faderuligen (för att citera honom själv) att ens kommentera fallet i programmet innan han läst FUP. Nu blev det mest en tummetott.

Och där bekräftade han att han är mer informerad i Ida-mordet. Ingen surprise direkt.
2015-10-20, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga

Han var lite luddig förmodligen för att han tycker dels att det hela är konstigt, dels för att han inte vill bli indragen mer i något slags prestigegrej och dels för att han tycker det är dumt att fortsätta rota offentligt nu när FUP hamnar på hans skrivbord om några dagar. Möjligtvis är han dessutom trött på hysterin kring fallet. Det finns många andra fall som innehåller lika mycket tragedi som inte får en tiondel av uppmärksamheten.
2015-10-20, 21:24
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
Han var lite luddig förmodligen för att han tycker dels att det hela är konstigt, dels för att han inte vill bli indragen mer i något slags prestigegrej och dels för att han tycker det är dumt att fortsätta rota offentligt nu när FUP hamnar på hans skrivbord om några dagar. Möjligtvis är han trött på hysterin kring fallet.
Precis som i idafallet borde han ha försökt rekonstruera brottet på plats. Vi får hoppas att han köper en biljett till Blomberg snarast.
2015-10-20, 21:25
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
Han var lite luddig förmodligen för att han tycker dels att det hela är konstigt, dels för att han inte vill bli indragen mer i något slags prestigegrej och dels för att han tycker det är dumt att fortsätta rota offentligt nu när FUP hamnar på hans skrivbord om några dagar. Möjligtvis är han trött på hysterin kring fallet.
Ja, kanske. Tror han går på tabletter - stor skillnad mot inslaget efter i "närvaro".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in