Citat:
Ursprungligen postat av
Nello
Seriöst
' 'friatider som källa?
Sen den dr artikeln från Reuters är bra,för den säger att Rebellerna behöver mer vapen och att det är hårda strider, men Humanlife jag undrar om du själv läser dina artiklar som en annan användare påpekade för i denna och många fler har man kunnat läsa att det är hårda strider och mycket bombningar MEN att regeringen har det tufft.
Stod något om att 11 st SAA Pansar-fordon slagits ut sedan i Fredags i något område, det är 3 per dag, ca 1100 pansarfordon per år om det fortsätter såhär ett år framåt och det bara i ett av områderna, jag är ingen expert men det känns inte som att det här håller i längden. Sällar mig till dom som säger att detta kan spela USA i händerna och vara slutet på Putin.
Friatider är den svenska tidning som har haft mest rätt hittills om Syrien, redan från början har dem kritiserat kriget och pekat på att terrororganisationer var inblandade, något som förnekades ända tills IS själva började sprida videor på facebook.
Vilka medier tycker du vi ska använda, krigshetsarna Expressen och Aftonbladet?
Det stod inte något om rebellernas förluster, eller är det bara SAA som förlorar soldater och pansar? Tror du det kan vara av betydelse att jämföra förlusterna för att dra en slutsats?
Putin har inte mycket att förlora, RuAF kör runt med uttjänta stridsflyg och släpper bomber som ändå ska kasseras. Detta är nog inte så mycket dyrare en deras vanliga standard övningar. 40 gamla plan och ett par tusen bomber är en piss i amazonas för Ryssland, deras stora vanliga övningar omfattar uppemot 150.000 man och kostar hundrafalt mer.