Citat:
Ursprungligen postat av
PDec
Repet: Det fanns i en artikel citerat från polisen att repet hade tillverkats av flera. Det är alltså detta som är märkvärdigt med repet som ströp flickan. Det är inget vanligt rep tagen från en rulle. Någon har tvinnat ihop ett par olika rep förmodar jag, för att få det starkare. (Jag skrev inte om repet i mitt tidigare inlägg - däremot om två olika motivbilder.)
En teori om hängning verkar väldigt långsökt. Mordet har skett i ladan mittemot caféet (det har polisen avslöjat) och mycket snabbt. Allt har skett inom en kort tidsperiod. Sedan har kroppen flyttats till huset där den hittades. Att rigga upp en anordning i ladan för att hänga någon verkar i det sammanhanget väldigt osannolikt för mig.
Var LH bara på fel plats vid fel tid? Något har i vilket fall triggat gärningsmannen att överfalla LH minuterna efter att hon står ensam vid mopeden, skickar sms till pappan, sätter nyckeln i låset... och innan hon hinner sätta på sig hjälmen. VARFÖR? Som jag skrev tidigare: Antingen är motivet sexuellt eller också något annat, som exempelvis att flickan råkade få se något som omedelbart gjorde henne till ett farligt vittne och då måste hon oskadliggöras.
Men man måste även se till statistik, som Leif GW alltid hänvisar till. Sexualbrott ligger oftast bakom såna här mord, där gärningsmannen helt enkelt ser en chans och agerar. De mördar också då hastigt med händer, eller med vapen. Finns väl inga dokumenterade sexualmord i Sverige där offret har hängts. Ska vi leta andra motiv, vad har vi då?
Vi har en litauer med en sjuk hjärna, detta drabbade LH.
Lägg ner tramset om att LH sett något och blivit dödad med en
snara för den saken.
Idioter går det 13 på dussinet i den här tråden.
En snara indikerar lustmord, sadism, någon som dödar med en snara vill inte bara tysta någon, det är något mer.
Den personen finner spänning eller njutning av att döda på detta sätt, det finns folk som binder, som gillar att dominera, BDSM eller vad fan som helst.
Hängning är inte säkert men sannolikt, snaran har förstärkts och sedan sannolikt skurits av för att ta ner den.
Visst man kan använda en snara på en människa som ligger ner också, sitter eller vad som helst.
Har man sjuka fantasier bör en upphängning ligga närmast till hands och ge störts "effekt" för en störd jävel.
Lägg ner ditt trams om ett vittne, LH som blivit tystad och mördad med
snara, det finns inte på kartan att man mördar någon som har sett något på ett sådant sätt.
Lustmord, perversion, sadism > gästarbetaren från Litauen.