2015-09-26, 00:19
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Southharbor
Tänker inte svara mer, då du tolkar allt alla skriver fel
Och jag bryr mig inte hur dom jobbar, bara det blir löst, det är anledningen till att jag är här, jag vill ha fallet löst, det är det viktiga
Det vill jag också.

Om du inte tänker svara, ber jag att någon annan svarar. Varför frångår åklagaren huvudregeln i detta fall?
2015-09-26, 00:20
Medlem
Skaraborg2s avatar
Mycket som vi nog aldrig kommer att få reda på?

Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
Den skyldige har nog inte klarat av en enda arbetsuppgift i ärendet utan tvärtom missat de flesta inklusive sitt jobb får man förmoda.

Mycket tyder på ett oplanerat hastverk av en ensam person, måhända andra ansluter senare och motvilligt finner sig involverade i något de inte skulle gjort själva. Strid om mobil etc skulle väl kunna gett blödande fingrar etc liksom att slå sönder mobilen och säkert lämna spår på den.

Ett totalt fiasko skulle jag nog vilja säga, på flera sätt och flera plan.

Du tror det? Visst det kan ju vara möjligt men det tror inte jag.

Risken är nog tyvärr att vi aldrig kommer att få reda på en hel del misstänker jag. Däribland detta.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
Du vill helt enkelt ha en gissning av någon i tråden?!
Helst vill jag ha rätt svar.
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
Rätta mig gärna om jag har fel,men...fingeravtryck på en hjälmrem,är det möjligt?
Det är väl i regel ganska grovt vävt syntetmaterial?
Fråga inte mig!
OK, avtryck på andra ställen på hjälmen då?
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chilimanson
Det beror nog på vad det gäller . Inte skulle jag hjälpa någon av mina släktingar att fixa till det efter att de hade dödat en ung tjej oavsett vad motivet skulle ha varit . Men det kanske finns andra som ställer upp på sådant . Konstigt också i så fall att det verkar som om lillebror slipper åtal . Har han varit behjälplig på något sätt så borde väl han få en släng av sleven också . Men det är ju inte helt klart ännu så vi får väl avvakta och se hur hjälpsam han var .
Om man försöker sätta sig in i hur man själv skulle reagera om något av ens egna syskon hade gjort något så gräsligt och man fick nys om det, så skulle man nog hänga med huvudet en hel del. Tror inte att jag skulle göra något direkt utan grubbla på det några dagar. Sedan berätta.
2015-09-26, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Fråga inte mig!

Absolut,hela övriga hjälmen är kalasunderlag för fingeravtryck!
2015-09-26, 00:22
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Fingeravtryck är en ogrundad gissning.
Idiot. Vi spekulerar ju här hela tiden, även du...
2015-09-26, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Har du en länk på att MGM påstår att han aldrig träffat Lisa eller vet vem hon är?
Jag har enbart läst i Media att han säger att han inte har något med mordet att göra.

Tror däremot att jag läst någonstans att hans mamma sagt att de inte vet vem flickan är
Kan vara fel av mig att jag tänker på vad mamman sa till Expressen
2015-09-26, 00:24
Medlem
Skaraborg2s avatar
Hjälmen.

Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Fråga inte mig!

Ja där blir det verkligen fina avtryck.
2015-09-26, 00:28
Medlem
Shrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Du tror det? Visst det kan ju vara möjligt men det tror inte jag.

Risken är nog tyvärr att vi aldrig kommer att få reda på en hel del misstänker jag. Däribland detta.

Nej jag håller nog inte med här. MGM är den värsta sortens lustmördare. Han har smygit omkring och bara väntat på sin chans. Oavsett om LH hade hade blivit hämtade av sin far denna söndag så hade NB inväntat rätt tillfälle. Han var fixerad vid LH. Hon passade in i hans föreställning och sexuella preferens. Du kan ju själv tänka dig vad hand gjorde när LH sakta ströps till döds.
Det här är fråga om den otäckaste perversion en människa kan ha. Så lömsk och beräknande.
Vem vet hur många han har på sitt samvete? Vet hans fru om vad slags människa hon gift sig med?
Nej, puzzelbitarna och hypotesen om en lustmördare bekräftas succesivt efter varje info som släpps.
2015-09-26, 00:28
Medlem
Theforeigners avatar
Eftersom det nu i media avslöjats att GM använt en "snara" när han mördade Lisa, så postar jag här info jag fick i ett PM i början av Juli, 2015:

"ryktet säger att fler, som jobbat i anknytning till Arne och gamla ladan vid caféet, är intagna på förhör och har blivit frågade om hur man binder upp slaktkroppar och hur man knyter knopar runt ben vid slakt."
2015-09-26, 00:34
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Eftersom det nu i media avslöjats att GM använt en "snara" när han mördade Lisa, så postar jag här info jag fick i ett PM i början av Juli, 2015:

"ryktet säger att fler, som jobbat i anknytning till Arne och gamla ladan vid caféet, är intagna på förhör och har blivit frågade om hur man binder upp slaktkroppar och hur man knyter knopar runt ben vid slakt."
Åh, herregud, vad i helvete är detta för något?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in