Citat:
Ursprungligen postat av
MoveToTheBeat
Jag kan förstå om hjälmen blivit avtagen/avdragen men inte jackan, den har ju inte kommit av frivilligt, varför skulle hon klä av sig den? Det känns ju snarare som att hon kanske har försökt slita sig/springa iväg och att MGM har fått tag i jackan och dragit så pass hårt att jackan kommit av, då tycker man ju att det borde finnas spår av honom på jackan, eller?
Har tänkt det samma - för varför är jackan avtagen om det som media skriver stämmer? Ställer mig lika frågande till uppgiften om snöret. Att delar av snöret har återfunnits på olika platser i närområdet verkar märkligt.*
Citat:
Kroppen var hel och påklädd när den anträffades. Men runt halsen satt en snara, tillverkad av ett snöre, lindad – det är den snaran som orsakat flickans död, enligt uppgifter. Delar av snöret ska sedan ha återfunnits på olika platser i närområdet.
Jag blir inte riktigt klok på motiv om det inte är sexuellt som då inte går som planerat dvs hon avlider. En snara runt halsen används likaväl för att fånga/hota offret vid överfall.
Citat:
Runt halsen satt en snara hårt lindad, tillverkad av ett kraftigare snöre, erfar GT.
Citat:
Lisa Holm mördades genom strypning med ett kraftigare snöre, erfar GT. Mordet skedde i ladan mitt emot kaféet Café på Klostret i Blomberg.
Om nu uppgifterna stämmer i media så undrar jag följande:
Hade MGM med sig detta snöre till platsen eller hittade han detta i ladan?
# Offret förs in i ladan och slumpmässigt råkar GM hitta en lämplig snara som ligger där.
Vanligast vid impuls/affekt vore väl annars att strypa nån med händerna eller med nåt som offret bär t.ex. en halsduk?
# Tas snöre/snara med så är det överlagt. Fibrer från detta i bilen vore bra..
Alternativt har det placerats på lämplig plats vid laduöppningen innan.
Vad vore relevant motiv
* Delar av snöre? Har det gått av - Varför flera delar?