2015-10-19, 19:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Han har statistik och erfarenhet, han har ingen anledning att göra PR för utredningen och han är inte belagd med yppandeförbud. Bara plus som jag ser.
Det har du rätt - han har uppenbart ingen anledning till PR. Han har bara presenterat ren smörja om alla personer inklusive Rönnbäck.
GW Haverikommissionen Persson.
2015-10-19, 19:44
Medlem
Citat:
SR P4 Skaraborg: Rättegång mot Lisa Holms misstänkte mördare nästa vecka

Jaha. Det försvårar avsevärt att "allmänheten" och media hinner ta del av FUP:en och analysera den innan rättegången startar. Synd. Lars Johansson tyckte ju det skulle vara så "spännande".
2015-10-19, 19:44
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
På fredag lär vi få veta hur det verkligen till med den saken. Precis som det gäller med
Aros uppgift i "Brottsplats Sverige" om att MGM ska vara bunden till själva gärningen
genom teknisk bevisning
, vilket jag noterade att Bondbruden här ovan i ett inlägg
var snabb med att posta om när jag skulle bemötas.

Ps. Jag tror faktiskt också att man var där och handlade när allt kommer omkring vilket
inte innebär på något sätt att vederbörande blir mindre misstänkt för just den sakens skull.
Av någon anledning blir vissa missdådare sugna på just pizza efter sina "verk" vilket vi ju
har sett några exempel på i tråden; Eklundäcklet kan man närmast erinra om.
Med lilla Englas döda kropp nerslängd i sin bils bagageutrymme åkte han för att käka.
Dock avtog aptiten något när han väl satt därinne på pizzerian.

Edit: Blev fel där. Det skulle ju postats till OY egentligen.
Senast redigerad av Grandioso 2015-10-19 kl. 19:51.
2015-10-19, 19:46
Medlem
För kännedom
Åkte förbi ladan mitt emot caféet i em. Avspärrning vid mjölkrummet fortfarande kvar.

Det pratas om en svart EPA-traktor som snurrat runt på grusvägarna helgen då Lisa försvann
Kan det vara SUVen?
2015-10-19, 19:48
Medlem
Citat:
Han har statistik och erfarenhet, han har ingen anledning att göra PR för utredningen och han är inte belagd med yppandeförbud. Bara plus som jag ser.

Nej eftersom han inte vet nåt om förundersökningen så behöver han inte ha yppandeförbud.
2015-10-19, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Pratade idag med två erfarna poliser som är i 60-års åldern som jag lärt känna lite lätt genom en f.d. kollega. Båda var helt övertygade om att den MGM är GM. De trodde på en fällande dom i Tingsrätten, då de förlängt häktningen flera gånger. De trodde dock det kommer gå vidare till hovrätten eftersom (M)GM aldrig kommer erkänna och kommer att överklaga. Utslaget i Hovrätten var de lite tveksamma till vad det kommer bli. Beror på hur mkt och starka bevis etc som finns i FUP. De sa att kollegorna i Skövde verkligen hållit tätt, då det inte kommit fram någonting utöver det allmänheten vet om.

De kände länskriminalens chef Lennart Johansson som är spaningsledare och sa att han är väldigt klipsk!! Som klippt och skuren för ett sånt här fall. Han visade tydligen framfötterna även när var yngre, då de sa att han visade på stort kunnande då han jobbade på fältet.

Verkligen?! Två äldre vita män och polisen dessutom som tycker en annan vit äldre polis är "klipsk"? Det var dumt så det var riktigt roligt att läsa.

Hur var det nu med den där kvinnan som tog livet av sig för att Lars "Klipske" Johansson snöade in på att hon var skyldig?. Där gick en mördare fri. Precis som nu.
2015-10-19, 20:00
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Min erfarenhet är att polisen säger vad man vet, det vill säga, polisen spekulerar inte. I det här fallet kan det vara så att polisen inte vet i vilken kontext DNA:t avsattes och då faller det sig naturligt att säga att det inte finns spår av ett sexualbrott då DNA:t kan ha avsatts i olika kontexter, sexualbrott men också inte.

Med ditt resonemang så skulle polisen med DNA under kläderna kunna säga, vi vet inte men det skulle kunna handla om ett sexualbrott. Inte likt polisen att uttala sig på det viset, istället säger man att det inte finns spår efter ett sexualbrott, underförstått, såvitt vi kan se i nuläget så finns det ingenting som visar att det handlar om ett sexualbrott trots att det skulle kunna handla om det.

Det är min uppfattning.
Exakt! Bra tänkt och skrivet.

Personligen kan jag svårligen se någon annan anledning till att förövaren väljer att
ge sig på offret, en attraktiv tonårsflicka, än just utifrån ett sexuellt motiv.
Nu föreställer jag mig att LH förmådde bjuda på ett motstånd som hennes angripare inte
riktigt hade räknat med. Dessvärre hjälpte det inte hur det än kan ha kämpats mot i det längsta.

Förklaringar såsom tystande av vittne till något pågående inbrott eller något annat skumt
ter sig långsökta.
Senast redigerad av Grandioso 2015-10-19 kl. 20:09.
2015-10-19, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Verkligen?! Två äldre vita män och polisen dessutom som tycker en annan vit äldre polis är "klipsk"? Det var dumt så det var riktigt roligt att läsa.

Hur var det nu med den där kvinnan som tog livet av sig för att Lars "Klipske" Johansson snöade in på att hon var skyldig?. Där gick en mördare fri. Precis som nu.

(FB) Rasforskning
2015-10-19, 20:02
Medlem
David-Humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil

Det står ingenting om polisernas kön och hudfärg, vad nu det skulle spela för roll. Bättre att se till individer istället för att haka upp sig på sånt. Individ A och individ B tycker att individ C är klipsk.
2015-10-19, 20:05
Medlem
Jag tycker att det lutar starkt åt att en droganvändande GM (avtrubbad, irrationell) gjort detta.

Alternativt har exempelvis brodern planterat alla, eller en del av föremålen. Han har blivit tvingad/känt sig tvingad att hjälpa sin bror, men i själva verket försökt leda polisen och MP på rätt spår..

Det kanske är därför som polisen valt att avföra honom?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAJSY
Det känns sisådär om vi ska förhålla oss till det LGWP uttalar sig om eftersom han inte har full insyn i förundersökningen. Hade han kommit med rena fakta hade det känts OK men även LGWP gissar, som vi här i tråden. Han har ett litet trumfkort förvisso, statistiken. Men statistik är inte 100%-ig.
LGWP brukar väl inte uttala sig dömande innan domstolen fällt sin dom. Han kanske postar ett brev till sig själv som i fallet med kostölden ? Eller uttalar sig allmänt om sådana här fall. Han är faktiskt inte helt galen.
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Det behöver inte alls vara så. Polisen kom ju till fyndplatsen och vi vet inte vad som sagts eller utspelats. Som sagt det lär nog klarna rätt snart.
Fast det kanske någon annan i tråden vet mer om: om polis direkt på fyndplats kan belägga någon (som ska bli förhörd senare) med yppandeförbud?
Kanske #Bergakungen, #Tingsnotarien, #Hamilkar, #LKVN?
Menar du MPS? De har väl sekretessavtal innan och det var väl fotoförbud. Inklusive befinner sig under insatsledarens direktiv (polis). Kallas de till förhör är det väl yppandeförbud som träder i kraft.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in