2015-10-19, 19:22
Medlem
David-Humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Tack och lov att LGWP finns till så att den svenska folket kan få annat än det som polisen och åklagaren sprider i media att förhålla sig till
Vad kan GW bidra med? Han har väl inte mer insikt i fallet än någon annan?
2015-10-19, 19:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Ja.

Nejdå dessa herrar kommer att stå enade från början av rättsprocessen i tingsrätten till slutet av detsamma i hovrätten, likaså i media, enade.

Brandtler förespråkar ju Wennerholms åtal, herrarna kommer även att träffas vid en par (upprepade) tillfällen likaså träffar TB även LJ , så det behöver du icke oroa dig för att nån tvist dessa herrar
emellan kommer att uppstå. Dessa gubbar kommer att enas, var så säker.
Senast redigerad av LKVN 2015-10-19 kl. 20:24.
2015-10-19, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Har det framkommit någon information om fynd längs med vandringsleder i området. Här finns en karta, finns kanske fler vandringsleder som jag inte känner till.

http://vandrapakinnekulle.se/se/karta.html

EDIT;Jag läste någonstans att kroppen påstås ha hittats i en byssja. Arbetsboden kan kanske kallas för en byssja? Om Martorps byggnader i stort är låsta, var skulle en obehörig kunna tänka sig att dolt dumpa ett offer, i en olåst byssja kanske?

Såvitt jag vet var den låst och bröderna vägrade öppna boden, varpå polisen "bröt sig in". Vid ett tillfälle som jag inte kommer ihåg. Någon annan kommer kanske ihåg samma händelse.
2015-10-19, 19:30
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Såvitt jag vet var den låst och bröderna vägrade öppna boden, varpå polisen "bröt sig in". Vid ett tillfälle som jag inte kommer ihåg. Någon annan kommer kanske ihåg samma händelse.
Jo, jag kommer ihåg att polisen bröt sig in i en lada när bröderna var hämtade till förhör. Polisen och bröderna var inte på Martorp samtidigt.
2015-10-19, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vad säger deras mamma om deras rörelser då?

Normalt vid den tidpunkten? Var sägs det? Och hur skulle det kunna vara ett belägg för mord eller plantering av bevis?
Det rörde sig en massa folk i området vid den tidpunkten - borde inte alla misstänkas då?

Gällande DNA så vet vi fortfarande inte var de hittats - på vilka föremål - eller hur det DNA:t ser ut.

Edit:
Det Fredman sagt är väl att rapporten från MPS fick dem att fatta misstankar mot bröderna ...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20960617.ab

Att misstankarna väcktes verkar alltså inte alls ha handlat om något skumt beteende - utan en normal avrapportering om vilka som setts i närområdet där fynden gjordes.

Mitt fetade: Iakttagelser sammantaget med flera andra är vad jag tror fick länsman att koncentrera i viss riktning, incidenten (mötet) med MPS var bara en liten pusselbit som sedan fick ihop hela pusslet.

"– Det skedde en kontakt mellan Missing People och de här personerna. Det gjorde att vi fick upp intresset för dem. Senare under kvällen togs de med till förhör."

Jag är benägen att tro insatsledaren svävar lite på sanningen för nog hade länsman dessa herrar under viss lupp tidigare under veckan, finns ingen anledning då eller senare för den skull berätta hur de opererat både med inre och yttre spaning. Kanske vissa spanings PM finns med i FUP om de s.a.s. styrker gärningsbeskrivningen och MGM förehavanden under veckan.
2015-10-19, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Tack och lov att LGWP finns till så att den svenska folket kan få annat än det som polisen och åklagaren sprider i media att förhålla sig till

Det känns sisådär om vi ska förhålla oss till det LGWP uttalar sig om eftersom han inte har full insyn i förundersökningen. Hade han kommit med rena fakta hade det känts OK men även LGWP gissar, som vi här i tråden. Han har ett litet trumfkort förvisso, statistiken. Men statistik är inte 100%-ig.
2015-10-19, 19:33
Avslutad
Vad i helvete händer? Tråden har fler sidor än Palmemordet från 2000 (världens största mordutredning). Alla sammanfattningar är från juni. Omöjligt att greppa vad som händer.

Det borde fixas en samlad sammanfattning, med komplimenterande videos. Det skal vara ordning och reda!
2015-10-19, 19:34
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAJSY
Det känns sisådär om vi ska förhålla oss till det LGWP uttalar sig om eftersom han inte har full insyn i förundersökningen. Hade han kommit med rena fakta hade det känts OK men även LGWP gissar, som vi här i tråden. Han har ett litet trumfkort förvisso, statistiken. Men statistik är inte 100%-ig.
Han har statistik och erfarenhet, han har ingen anledning att göra PR för utredningen och han är inte belagd med yppandeförbud. Bara plus som jag ser.
2015-10-19, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAJSY
GW har i perioder full insyn på vad som händer här i världen, det är då han ser världen hur den egentligen är.
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Absolut, och källan till informationen är media som hänvisar till oberoende personer som har fått informationen av en kvinnlig anställd i butiken som hävdar att bröderna var där och handlade. Jag väljer dock att tro på uppgiften, informationen är obekräftad av polisen, viktigt att understryka.
På fredag lär vi få veta hur det verkligen till med den saken. Precis som det gäller med
Aros uppgift i "Brottsplats Sverige" om att MGM ska vara bunden till själva gärningen
genom teknisk bevisning
, vilket jag noterade att Bondbruden här ovan i ett inlägg
var snabb med att posta om när jag skulle bemötas.
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Fast å andra sidan skedde nog detaljrapporteringen till organisationsledningen innan eventuellt polisförhör, så i det skedet kan de knappast ha omfattats av yppandeförbudet.

Det behöver inte alls vara så. Polisen kom ju till fyndplatsen och vi vet inte vad som sagts eller utspelats. Som sagt det lär nog klarna rätt snart.

Fast det kanske någon annan i tråden vet mer om: om polis direkt på fyndplats kan belägga någon (som ska bli förhörd senare) med yppandeförbud?
Kanske #Bergakungen, #Tingsnotarien, #Hamilkar, #LKVN?
Senast redigerad av T34Panzer 2015-10-19 kl. 19:43.
2015-10-19, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Vad i helvete händer? Tråden har fler sidor än Palmemordet från 2000 (världens största mordutredning). Alla sammanfattningar är från juni. Omöjligt att greppa vad som händer.

Det borde fixas en samlad sammanfattning, med komplimenterande videos. Det skal vara ordning och reda!
Och den slöe åklagaren i det här fallet har bara fått i hop ynka 2000 sidor FUP.
Alla som postar här borde åläggas att läsa tråden först ...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in