Citat:
Ursprungligen postat av
ToZon
Mitt fetade: Det ligger nog väldigt nära sanningen vilket jag hade en känsla av att så kan det gått till initialt vid letande. Någon lämnar Martorp klar och då ny MPS grupp kommer på nya sökuppgifter/områden så blir det jäkligt hett. Man drar till med en fet lögn vilket kan kollas av länsman då man dokumenterar alla sökningar nogsamt. Man hade helt enkelt inte sökt där, i.a.f. inte anhöriga. Sen att man nästan samtidigt hittar hjälm och jacka gör att området blir högintressant.
MP yttrar sig i Aftonbladet :
- "I samband med det ska den mordmisstänkte ha försökt mota bort Missing People. Bröderna ska ha uppgett att anhöriga redan har letat på platsen.
Men att männen skulle ha försökt få de frivilliga att lämna platsen förnekas av Kenneth Söderlund, pressansvarig på Missing People.
– Det stämmer inte. Det är en vinkling som inte är korrekt, säger han till Aftonbladet."
-" Det jag kan bekräfta är att vi stött på de här männen. De ställer frågan om vi ska söka i området igen, eftersom
vi sökt igenom det tidigare. Det svarar vi jakande på. Det var ett lugnt samtal, inget konstigt alls.
Man försöker göra något spektakulärt kring detta som inte finns."