2015-10-19, 12:04
  #3181
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobiaslundin
Konkurs idag: http://www.svd.se/trustbuddy-ansoker-om-konkurs/i/senaste

Ja bara och beklaga för alla som förlorat pengar... Jag är en av dem även om Jag har fått ut det mesta...

Nu vill jag att rättsväsendet gör upp räkningen med ansvariga inom Trustbuddy jag hoppad också att man tittar på de som förmedlat lögnernas ansvar t.ex. Jesper, Erik (Sverigechef)

Det som händer nu skulle jag tro är att sparare får en mindre ersättning om 3-6 månader på uppskattningsvis 10%... Sen kommer det dröja... Men tillsist kommer nog 10-20% till... Allt över 30% till spararna är förvånande...

Som sagt beklagar till alla som förlorade pengar... Men ni som med öppna ögon gasade hela vägen in i betongmuren kan jag bara säga: ni fick gott om varningar och valde att bortse från dem, ni valde att lyssna på drömmare istället för bolagets kunder... Det blev nog dyrt...
Citera
2015-10-19, 12:49
  #3182
Medlem
Pasiphaes avatar
Vad händer med mina pengar jag hade inlånat till Trustbuddy nu? Får jag inte tillbaka dom?
Citera
2015-10-19, 12:55
  #3183
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pasiphae
Vad händer med mina pengar jag hade inlånat till Trustbuddy nu? Får jag inte tillbaka dom?
Webcast för investerare

En webcast för investerare är planerad till idag klockan 13.00 CET. Ordföranden
i styrelsen Simon Nathanson, CEO Philip Mikal och Lars-Henrik Andersson kommer
att ge en presentation om bakgrunden och processen framöver.

För att delta i webcasten och ha möjlighet att ställa frågor, vänligen ring
följande nummer: +44 (0) 1452 567058, lösenord: 1929786.

Webbsändningen kommer också att finnas tillgänglig på
http://engage.vevent.com/rt/webcasting~20151019.
Citera
2015-10-19, 13:08
  #3184
Medlem
Det måste ju likställas med grov stöld. Dvs långa fängelsestraff för de som lurat oss.
Citera
2015-10-19, 13:18
  #3185
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agathorn
Det måste ju likställas med grov stöld. Dvs långa fängelsestraff för de som lurat oss.

Man kan ju hoppas, men lär nog inte bli så hårt om de inte har fifflat med momsen eller skatten också. Lura vanligt folk kommer man vanligtvis undan med, men lurar du staten då jävlar.

Skall bli intressant att se hur mkt vi inlånare kan återvinna av vårt kapital. Jag tar fram popcornen och sätter mig och väntar.
Citera
2015-10-19, 14:14
  #3186
Medlem
Nu när TB går i graven så har jag svårt att se någon som har intresse att spendera pengar för att vi ska få tillbaka våra investeringar. TB fick sin slant när lånet togs och dem pengarna är borta och mer därtill. Aktien är borta och dem pengarna finns inte i bolaget heller. Så dem pengar vi kan få tillbaka är dem som frivilligt betalar tillbaka sina lån. Resten kommer skrivas av i ett nafs.

Vet inte hur Loanland skötte sin avveckling som de lovade hålla igång i 3år, vet dock att TB köpte upp dem dåliga lånen och jag har sett att några här fått tillbaka lite LL pengar även efter så lång tid som 7år. Kan ju hoppas att någon plockar upp bollen efter TB också så kanske man kan få tillbaka en bråkdel av pengarna iaf.
Citera
2015-10-19, 15:17
  #3187
Medlem
Inkassobolagen har väl tagit över lånen och lånetagarna är fortfarande betalningsskyldiga=Lånegivarna får tillbaka sina pengar tillslut?
Citera
2015-10-19, 15:35
  #3188
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dunkelsvan
Inkassobolagen har väl tagit över lånen och lånetagarna är fortfarande betalningsskyldiga=Lånegivarna får tillbaka sina pengar tillslut?

Med största sannorlikhet kommer lånestocken att säljas till ett inkassobolag för 10-15% av ursprungligt värde....

Eventuellt behåller man de 20% av lånen som lever om konkursförvalatern tror att avgifterna för dessa lån är större än kostnaden... annars kommer de också att säljas.

så nånstans kring 20-30% är min gissning att långivarna kommer att få tillbaka...
Citera
2015-10-19, 15:46
  #3189
Medlem
Det framstår som allt tydligare att grundaren och tidgare VD'n Jens Glasø genomfört en scam genom Trustbuddy. Likvida medel har läckt ut från bolaget sen dag ett och det framstår i min bok som en klockrent exempel på ponzibedrägaeri (ponzi scheme). Han visste vad som var på gång och hoppade av det sjunkade skeppet innan skandalen uppdagades genom den nya ledningen.

Aktieägarna i bolaget har förlorat allt kapital och i konkursboet kommer låntagarnas pengarna drivas in och utbetalning ske med % fördelning av det som finns kvar i konkursboet. Detta är det absolut troligaste scenariot.


Norske skjoaren Jens Glasø:
https://www.linkedin.com/profile/view?id=382134

Relevanta artiklar:
http://www.di.se/artiklar/2015/10/19/trustbuddy-finansman-kraver-pengarna-tillbaka/
http://www.affarsvarlden.se/hem/nyheter/article3814817.ece
https://www.avanza.se/placera/telegram/2015/10/12/trustbuddy-fi-kritiserade-bolaget-och-tidigare-vd-redan-2014.html
__________________
Senast redigerad av Macaronis 2015-10-19 kl. 15:49.
Citera
2015-10-19, 16:14
  #3190
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Repus
...

Som sagt beklagar till alla som förlorade pengar... Men ni som med öppna ögon gasade hela vägen in i betongmuren kan jag bara säga: ni fick gott om varningar och valde att bortse från dem, ni valde att lyssna på drömmare istället för bolagets kunder... Det blev nog dyrt...
Tackar dig och andra som varnat och förklarat här i tråden. Utan er hade jag inte i så god tid kommit ur mitt aktieinnehav med en begränsad förlust. Stort tack!
Citera
2015-10-19, 18:43
  #3191
Medlem
findatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcesinExile
Skall bli intressant att se hur mkt vi inlånare kan återvinna av vårt kapital. Jag tar fram popcornen och sätter mig och väntar.

Se till att ha en STOR skål!

Citat:
Ursprungligen postat av Macaronis
Norske skjoaren Jens Glasø:
https://www.linkedin.com/profile/view?id=382134

Han ler så ärligt, är det pga pengarna han tjänat?
https://www.facebook.com/jensglaso?fref=ts

Hur funkar det med aktierna man har?
Får dom något "värde" när alla tillgångar är summerade? Eller har/kommer dom brinna inne och plötsligt bara avreggas från kontot?
Citera
2015-10-19, 19:12
  #3192
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av findata
Se till att ha en STOR skål!



Han ler så ärligt, är det pga pengarna han tjänat?
https://www.facebook.com/jensglaso?fref=ts

Hur funkar det med aktierna man har?
Får dom något "värde" när alla tillgångar är summerade? Eller har/kommer dom brinna inne och plötsligt bara avreggas från kontot?

Aktieägarna får dela på de pengar som finns kvar när alla skulder är betalda. Men i och med att bolagets skulder sannolikt kraftigt överstiger tillgångarna lär aktieägarna inte få ett öre, tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in