Citat:
Ursprungligen postat av
findata
Hur funkar det med aktierna man har?
Får dom något "värde" när alla tillgångar är summerade? Eller har/kommer dom brinna inne och plötsligt bara avreggas från kontot?
De kommer att sättas till ett värde noll så snart som möjligt för att ni skall få ut förlustbidragen. Sen är det bara att glömma bolaget...
Teoretiskt skulle det kunna bli en utdelning om värdet av tillgångarna är större än alla skulder + skadestånden med mera....
Några dårarar har ju värderat Geldvoorelkaar till 1,5 kr per aktie. Så nog måste det väl finnas pengar kvar till aktieägarna???
Nu är det ju bara två problem med den värderingen.
1. Ingen vid sina sinnes fulla bruk värderar bolaget till detta, rätt värde är kanske 5 öre per aktie.
2. Trustbuddy har inte slut betalat förvärvet så de kommer inte att äga bolaget så länge till