Citat:
Ursprungligen postat av
Agathorn
... och nu fick jag tillslut svar av Erik. Han bad mig att inte lägga ut privat direktkommunikation på forum på nätet så han läser detta i alla fall. Jag anser dock att det är ok att skriva budskapet han gav till mig.
Han sa att de erbjuder inte längre några 90 % uttag alls. Detta alltså trots att Jesper för 1 dag sedan skrev och bekräftade att de aktivt söker efter folk som ska ta över mina lån. Och att det fortfarande står i villkoren att man kan begära ut 90 % uttag (dock ingen garanti att de fixar det men att de försöker i alla fall).
Man kan nog se sina pengar som rökta ...
Ok... tror att vi utifrån de mail du har fått från Jesper och Erik kan stryka alla frågetecken kring uttag enligt 90% regeln.
Skulle vara mycket intressant om Erik kunde kommentera hur det kan finnas kapital hos trustbuddy men att Trustbuddy ändå inte kan hitta långivare som kan ta över avtalen. 8 Paragrafen som Jesper säger är tydlig, säger ju att uttag skall gå om det finns långivare och likviditet. Det borde ju då innebära att Trustbuddy inte har någon likviditet.
Alltid kul föresten när någon hänvisar till tydliga lånevillkor i ett mail som han har tvingats skicka om då hans tidigare mail bröt mot villkoren om att all kommunikation skall ske på svenska.
sen gillar jag också 11 paragrafen hos Trustbuddys villkor.
Gällande räntesats för ett lån hos TrustBuddy fastställs av TrustBuddy ensamt och är densamma för samtliga Låneavtal. Räntan för ett lån uppgår till tolv (12) procent.
Vet inte var jag skall börja men låt oss se ifall vi kan hitta 5 fel eller otydligheter i dessa 2 meningar.
1. Först skriva att man ensidigt bestämmer räntan och sedan skriva ut vad räntan är, borde innebära att man inte kan justera räntan utan att man också ändrar villkoren.
2. Räntan är ju inte 12% för långivare utan 11,17% då låntagen också måste låna upp trustbuddy avgifter (undrar om jag kan begära 0,83% ränta på samtliga lån...)
3. Enligt villkoren skall räntan vara 12% hur gick december kampanjen till (gällande villkor är från 2 december)
4. Räntan skall vara densamma för samtliga låneavtal... hur gick december kampanjen till???
5. Hur skall de kunna justera räntan om räntan skall vara densamma för alla låneavtal? skall de då justera alla befintliga avtal också....