2015-10-18, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Skönt att jag inte verkar vara den enda som har pajat de första dagarna efter att spelet släppts

Har det släppts något nytt nyligen om Fallout 4 som faktiskt visar något av spelet?

Tycker bara att det enda som har visats är vad de visade på konferensen på E3 och sen har de bara släppt tecknade klipp med "special" statsen
Inget vad jag vet! Känns som om det borde komma gameplay någon vecka innan åtminstone. Trailers vågar jag inte lita på då de har gett falska budksap innan
Citera
2015-10-18, 19:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Börjar plugga den 9:e, läser distanskurs fram till dess. Känns bra tajmat.
En annan är klar om två veckor och jobbar enbart halvtid
Citera
2015-10-18, 20:01
Medlem
cavvemans avatar
Damn, verkar som att jag kommer få avvakta med inköp av FO4 till dess att jag har en dator som kan hantera spelet. För jag har inte quadcore för stunden.
Eller kommer man kunna lira spelet ifall ens nuvarande dator kan köra Skyrim på ultra high?
För FO4 bygger väl på Skyrims motor om jag minns rätt?
Citera
2015-10-18, 20:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cavveman
Damn, verkar som att jag kommer få avvakta med inköp av FO4 till dess att jag har en dator som kan hantera spelet. För jag har inte quadcore för stunden.
Eller kommer man kunna lira spelet ifall ens nuvarande dator kan köra Skyrim på ultra high?
http://www.systemrequirementslab.com
Citera
2015-10-18, 20:14
Medlem
Citat:

Alla gånger, alla gånger. Jag kuggar också sysreqs för flertalet spel till höger och vänster - detta har ännu aldrig hindrat mig från att lira samtliga sådana spel i 60 rutor/sekund på Very High och Ultra-inställningar. Vad har du för delar?
Citera
2015-10-18, 20:25
Medlem
warp10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Jag tycker från klippen som visats att det inte verkar vara så mycket förändring från 3:an. Mycket mer vapen och lite nyare grafik (tack och lov). Men fortfarande samma rätt lökiga shooter. Det är synd. Det blir att man springer i cirklar och skjuter på varandra. I FO3 tålde dessutom många fiender och man själv extremt många skott vilket ytterligare bidrog till låg känsla av realism. Jag hade önskat mig ett lite mer realistiskt spel som ju annars varit den trend man länge sett, med behov av cover, mycket skada från varje träff, headshots osv. Trist.

Visst är fallout 3 väldigt lätt som vanilla, men om du installerar FO3 Wanderers Edition och gör spelet svårare på varje inställning så kanske du blir nöjd
Citera
2015-10-18, 20:36
Medlem
cavvemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlaktarBosse
Alla gånger, alla gånger. Jag kuggar också sysreqs för flertalet spel till höger och vänster - detta har ännu aldrig hindrat mig från att lira samtliga sådana spel i 60 rutor/sekund på Very High och Ultra-inställningar. Vad har du för delar?

Intel Pentium G3258 @ 3.2GHz
8GB Ram
NVIDIA GeForce GTX 650 Ti 2GB

Är som sagt bara cpu'n som spökar för min del, resten är kompatibelt med officiella minimikraven för pc. Men är det orimligt att anta att jag i varje fall bör kunna spela fo4 med low(sen är ju frågan om det är lönt att spela med low).
Citera
2015-10-19, 19:25
Medlem
Citat:
Intel Pentium G3258 @ 3.2GHz
8GB Ram
NVIDIA GeForce GTX 650 Ti 2GB

Är som sagt bara cpu'n som spökar för min del, resten är kompatibelt med officiella minimikraven för pc. Men är det orimligt att anta att jag i varje fall bör kunna spela fo4 med low(sen är ju frågan om det är lönt att spela med low).

Det där borde gå alla gånger - så länge grafikkortet står sig någorlunda i mätningarna. Frågan är väl snarare i sådana här fall hur kräsen man är med FPS:en. Fimpa Anti-Aliasing, kanske inte ha fyrahundra procent Depth of Field och kanske dra ner upplösningen ett snäpp så tror jag inte att det blir några problem.

Bethesdas lir är väl sällan processortunga, till skillnad från exempelvis Crytek. Jag minns när jag gjorde ett rätt fläskigt hopp i prestanda vid ett processorbyte för några år sedan - skillnaden i spel som Fallout 3 och Skyrim var inte direkt mindblowing.
Citera
2015-10-21, 12:20
Bannlyst
Jag hoppas innerligt att Pip Boy-utgåvan också är levererad på releasedagen..

Hur brukar det vara annars med förbokade specialutgåvor?
Citera
2015-10-21, 12:22
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sakrasonto
Jag hoppas innerligt att Pip Boy-utgåvan också är levererad på releasedagen..

Hur brukar det vara annars med förbokade specialutgåvor?

Släpps utgåvan samma dag som spelet så brukar det inte vara några problem, förutsatt att man beställer från ett ställe som levererar på releasedag.
Citera
2015-10-21, 12:24
Medlem
MartinStLouiss avatar
Den där Fallout 4 handkontrollen hade jag köpt om den inte hade varit så dyr
Citera
2015-10-21, 12:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Släpps utgåvan samma dag som spelet så brukar det inte vara några problem, förutsatt att man beställer från ett ställe som levererar på releasedag.
Tack, då är det nog spikat.
Var gott inne på att dubbelboka ett vanligt exemplar också, en religion är en religion
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in