2015-10-18, 12:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Har aldrig sett denna tidigare,men iaf.
Ditt val" September, SD störst.

SD 26,9%
M 23%
S 21,5%
V 7,7%
C 6,9%
MP 6,2%
FP 4,2%
KD 3,5%

https://pbs.twimg.com/media/CRll1gNUwAAICV0.png

http://www.dittval.info/

Ännu en sån där beryktad självrekryterande webpanel som egentligen kan säga precis vad som helst. Den är fullständigt oseriöst utförd. Bara att skicka SD's fotsoldater dit koordinerat och klicka upp stapeln. Att man använder dessa metoder är fullständigt oseriöst och tilltalar ingen annan än gemene SD-haverist.
2015-10-18, 12:04
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Hur kan det sägas tydligare än att plånboken håller på att bli tom p.g.a. flum-idealism?

Politiker och lobbyister har mörkat sin agenda genom att konstant tala om öppna hjärtan för dem som flyr. Makteliten ligger hela tiden ett steg före och skissar ner planer på hur utvecklingen ska te sig. De vet att det finns 30-tals miljoner eller ännu fler som inte befinner sig i krig, men inget annat hellre vill än att ta sig hit och att människosmugglare hjälper till med detta. Samtidigt som flera folkgrupper här välkomnar scenariot eftersom man blir starkare som grupp ju fler man är. Det är detta makteliten och etablissemanget har att spela med medans folket hålls desinformerad om verkligheten. Varje dag körs full Arnstad om rasism och att kvinnor och barn flyr från mördande och våldtäkter. När det kniper i plånboken och välfärden blir sämre öser man på med ännu mer galor, mediejippon och reportage om döda barn och lemlästade kvinnor som gråter. Det här ett övergrepp på folket som tror att folk kommer att dö om de inte får komma hit.

SD måste sluta älta om att hjälpa på plats och noll asyl. Det budskapet har gått fram för länge sedan. Det är sveket och lögnerna från makteliten som är viktigast. Nu ska man åka runt och berätta för migranterna att de inte kommer att få tillgång till välfärden, utan istället tvingas bo i tält och gympasalar. Vad hjälper det? Dessa människor har betalat 70 tusen för att komma hit och kan inte återvända. Segerstedt har rätt i att migranterna hellre bor i ett getho här än där de kommer ifrån. Nej, istället bör folket få information om att ledarna inte bryr sig om folket utan om sin makt. Och makten ökar ju fler migranter som tar sig hit. Är det verkligen så man ska styra sitt land? USA och Kanada eller Japan för den delen har med all tydlighet visat att det går hur bra som helst att nå makt utan att i princip ha fritt inflöde.

SD har stagnerat eftersom man nått de procent som inte vill ha sämre välfärd trots flyktingkatastrof. Ska man ha fler måste man visa att det inte är en flyktingkatastrof utan ett spel som makteliten processat fram. Låt vara att man inte vill ha en kris, men likväl välkomnar de inflödet. Det måste man ha klart för sig och det måste sd föra ut till väljarna.
2015-10-18, 12:17
Medlem
Amors avatar
Ruggigt drag på Sverigedemokraternas facebooksida de senaste veckorna. Flera tusen nya likes, nu är man uppe i 101186 som öppet skyltar med att man är Sverigedemokrater på facebook.

https://www.facebook.com/Sverigedemokraterna-676246449160270/likes/
2015-10-18, 12:23
Medlem
jollos avatar
Hade själv ett intressant "möte med opinionen" igår på en middag med familj och närmaste släkten. Det var ett helt annat tonläge än tidigare middagar med samma grupp. I princip alla var väldigt oroliga för vad som håller på att hända och ingen tyckte att nuvarande invandringsnivåer är rimliga. Det här är folk som tidigare fördömt SD i rätt så skarpa ordalag men som efter förra valet och framförallt efter DÖ börjat ändra ståndpunkt.

Men det är inte samma sak som att de tänker rösta på SD. För SD börjar nu närma sig de nivåer när de faktiskt kan bli störst och få bilda regering. Och det var nog ingen på middagen som tyckte det skulle vara en bra idé att SD skulle få leda landet. Anledningen till det är inte att SD:s partiprogram är dåligt eller att politiken de för fram i riksdagen är dålig. Anledningen är att de inte är regeringsdugliga. SD har bara en handfull politiker som platsar i en regering. Men det räcker inte på långa vägar. Får man regeringsmakten måste man kunna besätta jättemånga platser i regering, departement, utredningar etc, annars kommer regeringen att falla ihop som ett korthus. Det finns helt enkelt för få statsmannamässiga ledare i partier och för många tokar.

Till och med jag som röstar SD sedan 2010 börjar tveka inför att rösta på dem om de faktiskt skulle börja närma sig nivåer för att nå majoritet. Jag började rösta på dem för att få de andra partierna att lyssna och trodde att det skulle räcka med inträde i riksdagen. Men det blev ännu värre. Ok, men nästa val när de fick 13%, då måste väl de andra partierna inse att det är dags att börja förhandla med SD? Nejdå, istället fick vi DÖ. Och inte ens nu när de ligger på 20-25% i opinionsundersökningarna är det någon som förhandlar med dem. Det var liksom aldrig min mening med min röst på SD att de skulle få egen majoritet och leda landet själva. Meningen var alltid att tvinga de andra till förhandlingsbordet. Men de andra bara tvärvägrar! Som ett trotsigt barn som tror det skall få sin vilja igenom i all evighet.

Däremot verkar M börja omvändas under galgen. Och KD har dödat DÖ. Så kanske att det finns lite hopp att de andra tar sitt förnuft till fånga. Och detta tror jag är vad folk väntar på. Typ "snälla M, S och KD, minska invandringen så att jag slipper rösta på SD".

Om inget händer inom ett par månader och invandringen fortsätter på dagens rekordnivåer kommer något definitivt att hända. Antingen att SD fortsätter upp mot 40% eller gräsrötterna i de andra partierna gör uppror och avsätter ledningarna. Eller något verkligen spektakulärt som man inte kan förutsäga idag. Men just nu är det ett vänteläge där många förväntar sig att någon kommer att dra i invandringsbromsen. Därför står SD still i undersökningarna.
2015-10-18, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jollo
Hade själv ett intressant "möte med opinionen" igår på en middag med familj och närmaste släkten. Det var ett helt annat tonläge än tidigare middagar med samma grupp. I princip alla var väldigt oroliga för vad som håller på att hända och ingen tyckte att nuvarande invandringsnivåer är rimliga. Det här är folk som tidigare fördömt SD i rätt så skarpa ordalag men som efter förra valet och framförallt efter DÖ börjat ändra ståndpunkt.

Men det är inte samma sak som att de tänker rösta på SD. För SD börjar nu närma sig de nivåer när de faktiskt kan bli störst och få bilda regering. Och det var nog ingen på middagen som tyckte det skulle vara en bra idé att SD skulle få leda landet. Anledningen till det är inte att SD:s partiprogram är dåligt eller att politiken de för fram i riksdagen är dålig. Anledningen är att de inte är regeringsdugliga. SD har bara en handfull politiker som platsar i en regering. Men det räcker inte på långa vägar. Får man regeringsmakten måste man kunna besätta jättemånga platser i regering, departement, utredningar etc, annars kommer regeringen att falla ihop som ett korthus. Det finns helt enkelt för få statsmannamässiga ledare i partier och för många tokar.

Till och med jag som röstar SD sedan 2010 börjar tveka inför att rösta på dem om de faktiskt skulle börja närma sig nivåer för att nå majoritet. Jag började rösta på dem för att få de andra partierna att lyssna och trodde att det skulle räcka med inträde i riksdagen. Men det blev ännu värre. Ok, men nästa val när de fick 13%, då måste väl de andra partierna inse att det är dags att börja förhandla med SD? Nejdå, istället fick vi DÖ. Och inte ens nu när de ligger på 20-25% i opinionsundersökningarna är det någon som förhandlar med dem. Det var liksom aldrig min mening med min röst på SD att de skulle få egen majoritet och leda landet själva. Meningen var alltid att tvinga de andra till förhandlingsbordet. Men de andra bara tvärvägrar! Som ett trotsigt barn som tror det skall få sin vilja igenom i all evighet.

Däremot verkar M börja omvändas under galgen. Och KD har dödat DÖ. Så kanske att det finns lite hopp att de andra tar sitt förnuft till fånga. Och detta tror jag är vad folk väntar på. Typ "snälla M, S och KD, minska invandringen så att jag slipper rösta på SD".

Om inget händer inom ett par månader och invandringen fortsätter på dagens rekordnivåer kommer något definitivt att hända. Antingen att SD fortsätter upp mot 40% eller gräsrötterna i de andra partierna gör uppror och avsätter ledningarna. Eller något verkligen spektakulärt som man inte kan förutsäga idag. Men just nu är det ett vänteläge där många förväntar sig att någon kommer att dra i invandringsbromsen. Därför står SD still i undersökningarna.
Intressant text. Då och då kommer det upp att SD inte är "regeringsdugliga". Allt är ju relativt i denna värld, men på riksnivå har ju både 7K och vänstern gång efter annan visat i riktiga världen att är allt annat regeringsdugliga. Skulle SD misslyckas efter att ha prövats, då finns det fog för kritik, men i detta läge, där ett gäng babianer skulle tagit större ansvar för landet tycker jag faktiskt inte att eventuell regeringsduglighet kan vara en stopper för någons röst. Vad jag sett verkar SD uppföra sig rationellt när de tar beslut i riksdagen, till skillnad mot hela det gamla gänget, där gäller endast ideologi, taktik och prestige.
2015-10-18, 12:35
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Politiker och lobbyister har mörkat sin agenda genom att konstant tala om öppna hjärtan för dem som flyr. Makteliten ligger hela tiden ett steg före och skissar ner planer på hur utvecklingen ska te sig.

SD har stagnerat eftersom man nått de procent som inte vill ha sämre välfärd trots flyktingkatastrof. Ska man ha fler måste man visa att det inte är en flyktingkatastrof utan ett spel som makteliten processat fram. Låt vara att man inte vill ha en kris, men likväl välkomnar de inflödet. Det måste man ha klart för sig och det måste SD föra ut till väljarna.

Otroligt bra inlägg. Och väldigt tydligt formulerat! Läs och begrunda, SD!
2015-10-18, 12:36
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Backat i den mån att några fler inte vågat svara SD den här gången stämmer nog men att vi skulle ligga på 17,2 % är ju ett skämt. Lovar en kraftig uppgång resten av året!

Socialdemokraterna 24,6 (-2,4)
Miljöpartiet 7,1 (-0,1)
Vänsterpartiet 7,3 (+-0)

Moderaterna 23,8 (+1,0)
Centerpartiet 8,0 (+1,3)
Folkpartiet 5,6 (+0,6)
Kristdemokraterna 3,7 (+-0)

Sverigedemokraterna 17,2 (-0,5)

"1.940 svarade på frågan: Vilket parti skulle du rösta på om det var val i dag. Mätningen gjordes 5-15 september."
Bilden på Alain publicerades den tredje september.
Såg detta först nu. Varför väntar man en månad med att publicera? Eller står det fel?
2015-10-18, 12:38
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Jag kommer ignorera den politiska debatten och fokusera på annan kamp. Och jag menar inte väpnad (varför skulle jag dra pistol mot en sekt som är fullt upptagna med att skjuta sig själva) utan jag menar att verka för att alla de 20 procent som förstår, att vi går samman och försöker hitta en lösning för oss. Ett sätt för oss att stå pall när skiten rasar.

Nu har vi liksom försökt att rädda oss själva och landet. Men bara 20 procent fattar. Om resten inte fattar nu eller inom ett par månader så måste vi acceptera det faktum att de aldrig kommer fatta. Och att de är tillräckligt många för att bestämma även över våra liv. Hur ska vi hantera det? Det börjar jag tycka är en betydligt mer intressant frågeställning.
Jag känner i vissa stunder likadant. Men ibland är jag trots det lite mer optimistisk.
Men oavsett vilket så tror jag att tiden är mogen för den planering & diskussion du förordar. Vad gör vi sen, om det verkligen går åt helvete på riktigt.

Vilka strukturer finns redan på plats för att bygga vidare ifrån? Hur identifierar man dom som man vill inkludera & hjälpa, från de landsförrädare som givetvis kommer att lämnas åt sig eget självskapade öde?

Om man borde skapa en ny tråd om detta här på Flashback eller om det finns andra bättre fora, det kan jag just nu inte överblicka riktigt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Ingen blir glad av en häng-pung, så det finns naturligtvis noll mening att sprida hopplöshet. Vilket heller inte är avsikten.

Jag är normalt ingen domedagsprofet, och var föga bekymrad efter järnrören, uthägningarna och såg var heller inte oroad för bakslag efter Breivik (även om den dåren spred sorg av andra orsaker).

Däremot måste jag erkänna att jag faktiskt är oroad nu. Det är så ofantliga saker som händer. Det händer så fort att vem som helst förstår att detta får konsekvenser redan om ett halvår. Och ingen har heller missat det. Det finns ingen okunskap.

Svenne vet att inom fem år kommer hans land att vara muslimskt. En muslimska stat. Och det bekymrar inte svenne.

Detta oroar mig.

Svenne kanske har en annan bild av islam. Det må vara hänt. Jag har själv en ganska positiv syn på hinduister. Men ändå skulle jag skrika i protest om någon förslog att göra mitt land till hinduistiska.

Jag är oroad för att det som svenne redan vet, inte är nog för att han ska protestera. Han kanske inte vet vilka kostnader invandringen innebär, gruppvåldtäkter, svenskfientlighet.

Men han vet i alla fall att vi från och med nu tar emot 700 000 muslimer per år. Och det innebär att Sverige är en stat med muslimsk majoritetsbefolkning inom fem år.

Vad mer behöver svenne veta?

Om någon knullar hans fru. Måste han verkligen också veta att det finns risk för könssjukdomar för att bry sig?

Jag vet inte om jag är den enda som begriper vidden av detta. Så låt mig säga det igen. Sverige KOMMER vara en muslimsk stat inom fem år, och detta tycker svenne känns okej. Det visade sig till och med finnas ett hel del förvirrade puckon som hamnat fel i SD, och hittade tillbaka till självförintelsen nu saker ställdes på spets.

I sådant läge finns ingen orsak att ge upp. Att inte se någon framtid för vita, kristna. Men det är läge att börja betrakta kampen på ett annat sätt.

Det är som SD kommit till insikt med att 7k aldrig kommer släppa folkutbytet. SD har hotat med fälld budget, lockat med regeringsmakt, vädjat till förnuft, tagit deras väljare. Till slut måste man inse att om inget hittills har förmått 7k att överge massinvandringen. Då kommer inga andra drag göra det heller.

Detta har SD nu insett.

Och det kanske är dags att inse att om 75 procent röstar för mer massinvandring nu. Då finns det inga ytterligare försämringar som kan förändra detta. Ingen ytterligare statistik. Inga mer förnuftiga argument.

Jag tycker absolut inte vi ska ge upp. Rent överlevnadsmässigt är jag egentligen mer optimist nu än för ett halvår sedan. För det är ju inte så att vi kommer ha en fungerande muslimsk stat om fem år. Utan ett totalhavererat u-land med massa muslimer och kalla vintrar.

Att bygga en svensk enklav med etnisk medvetenhet i en sådan miljö är betydligt enklare än att fortsätta bilda opinion och växa till 51 % i ett fungerande välfärdssamhälle där andelen svenskar ständigt minskar.

Så utan att vara pessimist tror jag helt enkelt bara att det är dags att ställa om frågeställningen från "hur väcker vi fler" till "hur ska vi som vet agera inför kollapsen, under kollapsen och efter kollapsen för att maximera våra överlevnadsmöjligheter".

Eller också är förklaringen enklare.

Svenne vet och förstår. Men, man kan inte stödja SD, för de är ju "ondsinta rasister", det har ju både Löfven och Arnstad sagt.

Det finns ett skäl till att t o m S talar om en flyktingkris, och har bjudit in 7-klöverpartierna för krisöverläggningar.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Såg detta först nu. Varför väntar man en månad med att publicera? Eller står det fel?
står fel, som det konstaterats i inläggen efter
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Otroligt bra inlägg. Och väldigt tydligt formulerat! Läs och begrunda, SD!
Ja mycket klokt av The Lycky - SD ska inte påverka flyktingar, man ska sträva efter att krossa konspirationen.
2015-10-18, 12:45
Medlem
Månsans avatar
SD har nått sin peak. Jag tvivlar på att vi får se nivåer på 25% plus på ett bra tag.

Moderaterna har på en vecka transformerats till något som liknar ett helt normalt parti. Till och med zigenartiggeriet har man vågat ta ett halvt rimligt beslut om. Dåren Reinfeldt och hans debila ja-sägare är förpassade till historien. Även MUF har plattats till ordentligt, förutom LAS-frågan där de råkade ha en förnuftig linje.

Moderaternas värsta läckage till SD är därmed tätat. En del f.d. moderater som gått över till SD kommer återvända till M igen. De flesta invandringsmotståndare inom C, FP och S som byter parti kommer föredra M framför SD.

Från och med nu ska vi vara tacksamma för alla siffror på över 20% för SD.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in