Citat:
Ursprungligen postat av
jollo
Du gör felet som många gör att du likställer duglighet som opposition med regeringsduglighet. I opposition behövs bara att ett fåtal väl valda representanter uttalar sig och att övriga inte gör bort sig. Att leda landet kräver att man besätta en massa poster med folk som måste kunna göra ett bra jobb och uttala sig självständigt i media. SD är inte där på långa vägar.
En SD-regeringen idag skulle bli söndersmulad av media och folk i allmänhet. Därmed inte sagt att den skulle förstöra mer än dagens regering. Men det spelar liksom ingen roll för alla fel den skulle göra skulle överskugga att den tar ett antal bra beslut. Folk tycker inte att läget är så allvarligt att det är beredda att släppa fram en ren SD-regering.
Det idealiska i nuläget hade varit en regering som tvingas söka stöd hos SD eller att SD skulle ingå i en regering och besätta ett mindre antal poster. Kanske, kanske finns det en möjlighet för det innan valet 2018 om övriga partier sluta bete sig som trotsiga barn.
Intressant att familjen svängt i tanken men inte i praktiken. Det kommer nog.
Det är samma sjuka laguppställning i ledande 7K idag som de som skapat kaoset. Att gå tillbaka till 7K för att de viftar lite med lillfingret är lika ansvarslöst som att den kuvade frun går tillbaka till alkoholist-damp-idioten som spöar henne för att han själv mår dåligt. "
Han har lovat att bättra sig och jag älskar honom"
SD har ingen skuld i det utsatt läge som PK-7K/MSM försatt Sverige i. SD har hittills visat sig överlag mogna uppgiften att stoppa vansinnet. Det är helt avgörande att gränserna kontrolleras i det snaraste. Helt avgörande! 7K har ingen avsikt att göra det. Alltså sätt SD i förarsätet.
Huruvida de förmår är att styra landet återstår att se. En sak är jag helt övertygad om och det är att det kan inte bli mer ansvarslöst och värre än dagens galenskap.
En hel del som jag pratar med säger faktiskt samma sak som du att SD har så många tokstollar. Vilka i 7K tycker du verkar vettiga och kompetenta?
Dagens SD-företrädare har ju inte uppstått ur intet utan majoriteten har ju igår varit 7K. Tidigare 7K som lämnat vansinnet och gått över till förnuftet skulle alltså vara sämre företrädare och politiker än de idioter som är kvar i 7K? Det tycker jag är ett ologiskt resonemang.