2015-10-18, 09:47
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Om sd ska få starkare stöd måste man som i tråden påpekats blotta krisens innersta dynamik där politiker medvetet agerat för att få den situation vi nu har.

Jag tror dock att någon i SDs partitopp lurkar i den här tråden. Vore tjänstefel annars. Heh. Men jag är helt med dig. Avslöja krisens politiska dynamik så slår man undan benen på dem som envist hävdar att "dom flyr för livet undnan våldtäkter och krig".

Not so much.
2015-10-18, 09:51
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Svenne vet att inom fem år kommer hans land att vara muslimskt. En muslimska stat. Och det bekymrar inte svenne.

Jag är en numera (f.d. dansk) "Svensson" och jag "vet" inte alls detta. Vad jag vet är att ett massivt prodemokratisk motstånd håller på att byggas upp mot "Svelifatet".
2015-10-18, 10:03
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whateverx111
Jag tror att det helt enkelt kan vara så att för att den idiotiska majoriteten därute skall begripa situationen så måste de påverkas på ett individuellt plan innan de ändrar åsikt.

Det måste helt enkelt till fler eknomiska åtstramningar, fler måste bli misshandlade, våldtagna, kränkta, plundrade osv. Skatterna måste höjas, köerna på akuten måste bli längre, bostadsbristen måste bli större...

Massinvällningen vi nu åtnjuter har inte några större omedelbara konkreta konsekvenser för de flesta, utan de konsekvenserna kommer månaderna framöver och först då så kommer dem att köpa SDs alarmistiska retorik och avfärda "utmaning på kort sikt" doktrinen.

Vi ser det även här i tråden med användare som vill spela översittare och skratta åt folks desperation, för så länge vardagen flyter på som vanligt så skiter dom fullständigt i vad som sker med Sverige.

Folk tänker alltså kortsiktigt och utgår endast från deras egna individuella situationer. Invandringen vi har haft sedan innan har också varit extrem men den har inte varit i närheten av den här takten och vi har ju sett hur SD ökat långsamt men stadigt i takt med invandringen.

Nu har opinionsläget ändrats och SD verkar ha nått en platå på kring 25% men taket kommer att kollapsa så snart de verkliga omedelbara konsekvenserna kommer.

Så frågan vi egentligen borde fråga oss är; När kommer dessa? Jag syftar inte på tältläger som ligger utanför nån håla i skåne utan på framtida händelser som med all säkerhet kommer inträffa och skapa dramatiska förändringar i opinionen. Någon duktig ekonom med koll på läget får gärna väga in.

Vi borde vara mer intresserade av att skapa förutsägbarhet (som franzlist gjort med sina opinionsmodeller).

Försämringarna för "svenne" sker gradvis och inte genom kollaps. Där har du problemet.
2015-10-18, 10:22
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Sd bör spinna vidare på vad många inom msm faktiskt säger. Dahlberg och Arpi har åtskilliga gånger påpekat krisens orsak. Grejen är dock att jag tror inte SD:s ledning själva fattat eller till fullo insett vidden av det politiska spelet bakom krisen. Allt tyder på det i och med deras pressträff där de sa att man skulle ut i landet. Det är emellertid i riksdagen det här spelet sker.
Om sd ska få starkare stöd måste man som i tråden påpekats blotta krisens innersta dynamik där politiker medvetet agerat för att få den situation vi nu har. Krisen har man väl inte direkt strävat efter, men de processer som möjliggjort att asyltsunamin uppstått. SD måste föra ut det budskapet om de ska svinga sig upp över 30 och kanske även över 40 procent.

Helt klart är du inne på rätt spår - läs nedanstående!

Citat från Ledarsidorna (idag):
Maktspelet fortsätter och är i sig en förklaring på varför vi står handlingsförlamade inför den största utmaningen som samhälle under efterkrigstiden. Spelet har överhanden över verkligheten och med en partiledning som ser politik som en sällskapslek och en partiledare som kontrolleras av andra istället för att ta ansvar för ett land så blir det inte bättre än så här.
2015-10-18, 10:23
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Så är läget nu. Sd bör spinna vidare på vad många inom msm faktiskt säger. Dahlberg och Arpi har åtskilliga gånger påpekat krisens orsak. Grejen är dock att jag tror inte SD:s ledning själva fattat eller till fullo insett vidden av det politiska spelet bakom krisen. Allt tyder på det i och med deras pressträff där de sa att man skulle ut i landet. Det är emellertid i riksdagen det här spelet sker.

Om sd ska få starkare stöd måste man som i tråden påpekats blotta krisens innersta dynamik där politiker medvetet agerat för att få den situation vi nu har. Krisen har man väl inte direkt strävat efter, men de processer som möjliggjort att asyltsunamin uppstått. SD måste föra ut det budskapet om de ska svinga sig upp över 30 och kanske även över 40 procent.

Hur kan det sägas tydligare än att plånboken håller på att bli tom p.g.a. flum-idealism?
2015-10-18, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
För det första så har partierna väljarna att tänka på och om dom missköter sig så verkar SD växa till sig i opinionen. Slutsatsen här blir att man måste göra något annorlunda, vilket man nu börjar göra.

För det andra så vill ingen se Sverige falla i bitar (förutom halva Flashback) så detta kommer inte att ske utan motåtgärder kommer komma. Det finns ingen som tjänar på ett sönderslaget Sverige, absolut ingen så det scenariot kan vi redan nu radera.

SD har som bekant inga fungerande lösningar varpå deras stöd kommer sjunka.

Men just ett sönderslaget, totalhavererat Sverige är ju det man kör på med. Rakt in i kaklet, med huvudet först. Har SVMp ändrat sig och sin politik i någon som helst fråga anser du?

Att SD inte har några fungerande lösningar - återkom efter du läst SDs partiprogram. Garanterar dig att det kommer att ge dig betydligt bättre insikt än att lita på allt vad Lena Mellin skriver.
2015-10-18, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Backat i den mån att några fler inte vågat svara SD den här gången stämmer nog men att vi skulle ligga på 17,2 % är ju ett skämt. Lovar en kraftig uppgång resten av året!

Socialdemokraterna 24,6 (-2,4)
Miljöpartiet 7,1 (-0,1)
Vänsterpartiet 7,3 (+-0)

Moderaterna 23,8 (+1,0)
Centerpartiet 8,0 (+1,3)
Folkpartiet 5,6 (+0,6)
Kristdemokraterna 3,7 (+-0)

Sverigedemokraterna 17,2 (-0,5)

"1.940 svarade på frågan: Vilket parti skulle du rösta på om det var val i dag. Mätningen gjordes 5-15 september."
Bilden på Alain publicerades den tredje september.

5-15 september? Tyckte att jag såg det som 5-15 oktober igår. Det skulle förklara en del.
2015-10-18, 10:42
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Till och med Tysklands Merkel börjar nu fatta att Tyskland måste minska flyktingströmmen precis som SD sagt i alla tider.

Detta borde väl ge SD lite skjuts uppåt?

http://www.dn.se/nyheter/varlden/tryck-pa-merkel-att-fa-turkiskt-avtal/
2015-10-18, 10:53
Medlem
2big4yous avatar
Har aldrig sett denna tidigare,men iaf.
Ditt val" September, SD störst.

SD 26,9%
M 23%
S 21,5%
V 7,7%
C 6,9%
MP 6,2%
FP 4,2%
KD 3,5%

https://pbs.twimg.com/media/CRll1gNUwAAICV0.png

http://www.dittval.info/
Senast redigerad av 2big4you 2015-10-18 kl. 11:51.
2015-10-18, 10:56
Medlem
Skulle tro SD: höga septembersiffror berodde på Eritrea-negerns gärningar på IKEA i Västerås.
De lägre noteringarna för oktober torde handla om medias hysteriska kampanj den senaste månaden.

Nästa stora lyft för SD borde komma när regering tvingas avslöja de astronomiska kostnaderna för att husera alla negrer och araber.
När folk inser vilka nedskärningar man tvingas i skola, äldrevård, sjukvård, pensioner, ja allt som staten också betalar för.

Skulle inte förvåna om SD kommer en bra bit över 30 % när folk begriper vad landet måste försaka, för att härbärgera alla negrer, muslimer och araber?

Nästa vecka är det val i Polen, och där kommer garanterat PiS (lag och rättvisa) vinna.
Partiet står för en skärpning av Polens redan tuffa asylpolitik. Bl.a. kommer man kategoriskt vägra att tal om "flyktingkvoter".
Detta kommer troligtvis bli sista spiken i kistan, för Löfvens fantasier om "delat ansvar" inom EU!
Kan detta påverka SD att det där snacket om "delat ansvar" är inget annat än drömmeri?
Senast redigerad av Hultabultan 2015-10-18 kl. 11:39.
2015-10-18, 11:48
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaftrudner
Text

Tack för rapporter av möten från verkligheten.

Pungs teori om katastrofsökande svenskar tillsammans med din Gökungeliknelse vilken även Julia Caesar skrivit om kan mycket väl vara förklaring till att 75% ännu inte röstar på det enda parti som vill stoppa vansinnet. 25-30 % tror jag av olika anledningar alltid kommer vilja ha öppna gränser även om de inser vad som står på spel, men kanske upp emot halva väljarkåren kommer nog kunna svänga. Med de volymer vi har idag och står inför fram till nästa val kommer allt fler tvingas ta del av förslumningen, välfärdskrossen och otryggheten.

Det är knappa tre år till nästa val och vi har redan passerat gränsen där man tar barnens gymnastiksalar från dem, tiotusentals i tältläger som tids nog ska slussas ut i annat boende. Dagens strömmar på 3-4000/dag motsvarar mer än ett Stockholm per år! Vi pratar inte utsatt finska krigsbarn i 3-7 års åldern utan krävande våldsamma intoleranta arabiska och afrikanska företrädesvis unga muslimska män.

Den som inser att han blivit lurad längst tenderar också vara den som blir mest förbannad. Pungs tidigare liknelse med Nigeriabrev-beteendet är också träffsäkert.

Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Mitt i den här domedagsprofetian vill jag belysa att fegis-Löfvéns skitregering sitter och tokhoppas på att EU ska styra upp det här. Själv är man oförmögen att göra något för man vill så till den milda grad sola sig i FN och deras Agenda 2030 - bäst i globalistklassen kan ge en biljett till säkerhetsrådet.

Något som är signifikativt för den moderna politiken i globalismens tidevarv är dock något som både Sverige och USA använder - som Snowden kallade "[we] consider things a stipulation of policy rather than a stipulation of law". Detta gäller också Sveriges "humanitära stormakt"-ambitioner, det är ett uttryck för en politisk avsikt, inte lagfäst. Och då kan det komma att ändras från dag till dag.

Jag tror vi ser den processen nu. Vi har sett M spelat ut TUT-kortet,
SD har flyttat sina positioner till "noll asylsökare". Noll. Jag tycker att SD borde nu också börja anamma en retorik att den nuvarande ekonomiska migrationsströmmen undergräver förtroendet för hela asylsystemet.

Det jag säger är att det nog inte är så hopplöst som det verkar. För när EU väl slår fast sitt gränsskydd och börjar skeppa illegaler till Turkiet igen (med politiska eftergifter till migrationsregissören Erdogan) så kommer positionerna i EU - och därmed av nöd även i Sverige att flyttas från TUT och nollvision till repatriering.

Vi såg nån gränspolischef som sågade Åkessons gränsskydd med "att det går inte om vi inte går ur EU"...men kritiken brukade sluta där, nu lades det till att Schengen medger gränsskydd under kortare tider. Något som bla. Tyskland använt. Publicerat i DN, no less.

Nu kommer jag inte ihåg när säkerhetsrådets val skulle hållas, men det är under 2016 iallafall. Det kommer väl bli precis som för Sverige vid OS-omröstningarna. Man kommer torska den där FN-platsen trots att man visat sig bäst i klassen i "Agenda 2030"-tävlingen. När väl det händer att vi torskar möjligheten att sitta och glassa i FNs säkerhetsråd, då finns mindre anledning att försöka se ut som den humanitära stormakt vi inte är - och efter det valet är avgjort kan vi se en vändning i "stipulation of policy" - och då kan vi börja städa sen, och anställa repatrieringsmannen.

Samtidigt kan vi peka på EU och säga "Tyskland gör också såhär...". Get out of jail-free-kortet.

Om SD samtidigt lobbar upp ett tryck för en folkomröstning och kör sin anti-reklam-kampanj på TV och i tidningar i MENA så får vi poppa popcorn i väntan på folkomröstningen och repatrieringsmannen. Men det är min analys att vi får vänta på repatrieringarna tills det är pinsamt uppenbart även för Stefan Löfvén att vi inte får vara med i FNs säkerhetsråd. Heller.

Med nuvarande laguppställning i 7K litar jag inte för fem öre på deras utspel eller "tillnyktring". Det har blivit tydligt att invandringspolitiken inte har någonting med att vara humanitär att göra. oavsett om målet är att krossa välfärden, islamisera Sverige eller annat så kommer ingen sund politik komma från nuvarande politiker. De gör precis minsta möjliga utspel, vilka för övrigt ska gälla i en ospecificerad framtid, för att ge sken av att de korrigerat sin politik.

Det är jämnt mellan de båda gamla blocken. Både S och M skulle kunna skärpa invandringen eller kraftigt begränsa asylindustrin, gå till extra val och med SD få en stark majoritet för nästan allt i sin övriga politik, om de var sunda. Men det gör de inte. Det enda båda blocken är intresserade av är fortsatt massiv muslimsk invandring från MÖ och Afrika.

Eftergifterna till Erdogan skrämmer mig. Ponera att eftergiften är skrivna men ännu inte publicerade dokument som gör Turkiet till EU-medlem. Då har vi en pipe line direkt från kaoset till Europa. På 2000-talet kände jag instinktivt att muslimska Turkiet inte hörde hemma i EU, nu är jag övertygad.

Citat:
Ja, alltså den kris vi har nu beror ju på att politiska intressen går före. Som du påpekar att vi bl.a. ska in i FN:s säkerhetsråd och Erdogan som vill vara med i EU och därmed pressar genom att släppa iväg migranter till Europa. Man har sänt signaler till hela MENA-befolkningen att far iväg till Europa, de släpper in er alla. Att krisen uppstått p.g.a. politiska intressen har inte gått fram riktigt. De flesta av medborgarna tror fortfarande att det bara är något som händer, något som 7klövern spelar på. Men som sagt, det finns en förklaring till varför Löfven inte gör något och att AKB drar ut i det längsta för att M åtminstone vill införa TUT.

Så är läget nu. Sd bör spinna vidare på vad många inom msm faktiskt säger. Dahlberg och Arpi har åtskilliga gånger påpekat krisens orsak. Grejen är dock att jag tror inte SD:s ledning själva fattat eller till fullo insett vidden av det politiska spelet bakom krisen. Allt tyder på det i och med deras pressträff där de sa att man skulle ut i landet. Det är emellertid i riksdagen det här spelet sker.

Mycket mycket kloka tankar TheLucky!

Det första problemet är att med säkerhet identifiera orsaken, besluten och vilka/vad som ligger bakom. Det andra problemet är att kunna avslöja det och få ut informationen.

Personligen är jag övertygad om att det är som omfattande, så mångfacetterat och på så hög nivå att det av många (även kritiker till dagens politik) kommer avfärdas som konspirationsteorier. Flera kommer så klart vakna men en stor del tror jag kommer ändra sig först när de drabbas själva. Många kommer vakna när de står i spillrorna och säga vi visste inte.
2015-10-18, 11:50
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sisoedaersoet
5-15 september? Tyckte att jag såg det som 5-15 oktober igår. Det skulle förklara en del.

Jo, det var allt 5-15 oktober. Text-tv hade skrivit fel men har ändrat nu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in