2015-10-18, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
Ja snabba är dom inte på att hitta lösningar vilket hänger ihop med S låsning mot MP (vilken jag tror löses upp snart) och M's behov av att skaka av sig Reinfeldtdoktrinen vilket till viss del skett i veckan.

I vilket parallellt universum hade SD gjort ett bättre jobb? Varför gör dom det inte nu?
Du tror att TUT löser flyktingkrisen? Grattis.

SD kunde vara bättre, hade de andra partierna varit så bra som man kan förvänta sig i en västerländsk demokrati hade SD inte behövts. Klart det tar tid att bli respektabel, men nu när de andra slutligen under galgen erkänner SDs problembeskrivning dröjer det inte länge innan SD ses som en jämbördig partner.
Senast redigerad av Fnysington 2015-10-18 kl. 00:15.
2015-10-18, 00:14
Medlem
Dr_Kronas avatar
He, he

Vilken pajasundersökning av SIFO. Att SD skulle ha backat från 17,7 till 17,2 under den värsta flyktingmottagningen kan inte stämma.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21602878.ab
2015-10-18, 00:15
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Förutsatt att SD ligger still i resterande mätningar så tappar partiet 0,8 i polls of polls. Men det är ..(och en lång text utav en "Pung" som har en sämre dag)

Jag begriper er nog "goda Pung".., er frustration.., men :

Ni glömmer att många i Sverige fortfarande har jobb och låga räntor på sina amorteringarna. Det är förförande. SD är det enda partiet med förnuft.., hatat, utskällt, stigmatiserat...., närmast kriminaliserat.., också är man ändo vid ca 25 %.

Nu.., inom 12 månader kommer nästa "växel"..., och den kommer. För "saker och ting" tas återigen till en ny.., och ännu mer skrämmande nivå..., för den vanliga medborgaren med jobbet och den låga räntan ..

För man kör bokstavligen Sverige i botten.

Mvh / Snapcount
2015-10-18, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
Jämförelsen är absurd. Innan Schengen hade vi en massa stater med gränser mellan oss och flyktkällan. Idag har Schengen brutit samman varpå anstormningen är så stor att den inte går att stoppa utan stora problem (som Ungern haft t.ex.).

Lösningen är att säkra Schengen vilket SD inte ens vill diskutera då dom vill att vi skall gå ur EU (är något emot deras vilja så kommer dom inte ens diskutera det). Detta är den kortsiktiga och den långsiktiga lösningen.

Jag har en fråga: hur stor del av Svensk import och handel tycker du vi kan avstå genom att stänga ned öresundsbron?

SD har omotiverat höga opinionssiffror.
Ja vår export var verkligen usel på den tiden vi hade gränskontroller, eller hur? Kalla in militären om det behövs. Att dra ut på beslut son ändå är oundvikliga är bara korkat. Jag tror inte att SD har något mot att Orbans politik implementeras i EU, eller vad tror du? Hittills har EU letts av bolllösa liberaler, och se vad det tagit oss. Och du säger fortfarande att liberalerna är lösningen..
2015-10-18, 01:02
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Jag kommer ignorera den politiska debatten och fokusera på annan kamp. Och jag menar inte väpnad (varför skulle jag dra pistol mot en sekt som är fullt upptagna med att skjuta sig själva) utan jag menar att verka för att alla de 20 procent som förstår, att vi går samman och försöker hitta en lösning för oss. Ett sätt för oss att stå pall när skiten rasar.
Nu har vi liksom försökt att rädda oss själva och landet. Men bara 20 procent fattar. Om resten inte fattar nu eller inom ett par månader så måste vi acceptera det faktum att de aldrig kommer fatta. Och att de är tillräckligt många för att bestämma även över våra liv. Hur ska vi hantera det? Det börjar jag tycka är en betydligt mer intressant frågeställning.

Dina inlägg är alltid en njutning att läsa, men oj så tagen jag blir av att läsa dessa dina rader!
Den här gången hoppas jag du har fel - SDs sanslösa uppgång kan bara inte fortsätta utan några som helst avbrott.

Din avslutande frågeställning känns dock så viktig att den borde få en egen tråd!
Så: upp med hakan
2015-10-18, 01:57
Medlem
Pungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Dina inlägg är alltid en njutning att läsa, men oj så tagen jag blir av att läsa dessa dina rader!
Den här gången hoppas jag du har fel - SDs sanslösa uppgång kan bara inte fortsätta utan några som helst avbrott.

Din avslutande frågeställning känns dock så viktig att den borde få en egen tråd!
Så: upp med hakan

Ingen blir glad av en häng-pung, så det finns naturligtvis noll mening att sprida hopplöshet. Vilket heller inte är avsikten.

Jag är normalt ingen domedagsprofet, och var föga bekymrad efter järnrören, uthägningarna och såg var heller inte oroad för bakslag efter Breivik (även om den dåren spred sorg av andra orsaker).

Däremot måste jag erkänna att jag faktiskt är oroad nu. Det är så ofantliga saker som händer. Det händer så fort att vem som helst förstår att detta får konsekvenser redan om ett halvår. Och ingen har heller missat det. Det finns ingen okunskap.

Svenne vet att inom fem år kommer hans land att vara muslimskt. En muslimska stat. Och det bekymrar inte svenne.

Detta oroar mig.

Svenne kanske har en annan bild av islam. Det må vara hänt. Jag har själv en ganska positiv syn på hinduister. Men ändå skulle jag skrika i protest om någon förslog att göra mitt land till hinduistiska.

Jag är oroad för att det som svenne redan vet, inte är nog för att han ska protestera. Han kanske inte vet vilka kostnader invandringen innebär, gruppvåldtäkter, svenskfientlighet.

Men han vet i alla fall att vi från och med nu tar emot 700 000 muslimer per år. Och det innebär att Sverige är en stat med muslimsk majoritetsbefolkning inom fem år.

Vad mer behöver svenne veta?

Om någon knullar hans fru. Måste han verkligen också veta att det finns risk för könssjukdomar för att bry sig?

Jag vet inte om jag är den enda som begriper vidden av detta. Så låt mig säga det igen. Sverige KOMMER vara en muslimsk stat inom fem år, och detta tycker svenne känns okej. Det visade sig till och med finnas ett hel del förvirrade puckon som hamnat fel i SD, och hittade tillbaka till självförintelsen nu saker ställdes på spets.

I sådant läge finns ingen orsak att ge upp. Att inte se någon framtid för vita, kristna. Men det är läge att börja betrakta kampen på ett annat sätt.

Det är som SD kommit till insikt med att 7k aldrig kommer släppa folkutbytet. SD har hotat med fälld budget, lockat med regeringsmakt, vädjat till förnuft, tagit deras väljare. Till slut måste man inse att om inget hittills har förmått 7k att överge massinvandringen. Då kommer inga andra drag göra det heller.

Detta har SD nu insett.

Och det kanske är dags att inse att om 75 procent röstar för mer massinvandring nu. Då finns det inga ytterligare försämringar som kan förändra detta. Ingen ytterligare statistik. Inga mer förnuftiga argument.

Jag tycker absolut inte vi ska ge upp. Rent överlevnadsmässigt är jag egentligen mer optimist nu än för ett halvår sedan. För det är ju inte så att vi kommer ha en fungerande muslimsk stat om fem år. Utan ett totalhavererat u-land med massa muslimer och kalla vintrar.

Att bygga en svensk enklav med etnisk medvetenhet i en sådan miljö är betydligt enklare än att fortsätta bilda opinion och växa till 51 % i ett fungerande välfärdssamhälle där andelen svenskar ständigt minskar.

Så utan att vara pessimist tror jag helt enkelt bara att det är dags att ställa om frågeställningen från "hur väcker vi fler" till "hur ska vi som vet agera inför kollapsen, under kollapsen och efter kollapsen för att maximera våra överlevnadsmöjligheter".
2015-10-18, 02:00
Medlem
Jag tror att det helt enkelt kan vara så att för att den idiotiska majoriteten därute skall begripa situationen så måste de påverkas på ett individuellt plan innan de ändrar åsikt.

Det måste helt enkelt till fler eknomiska åtstramningar, fler måste bli misshandlade, våldtagna, kränkta, plundrade osv. Skatterna måste höjas, köerna på akuten måste bli längre, bostadsbristen måste bli större...

Massinvällningen vi nu åtnjuter har inte några större omedelbara konkreta konsekvenser för de flesta, utan de konsekvenserna kommer månaderna framöver och först då så kommer dem att köpa SDs alarmistiska retorik och avfärda "utmaning på kort sikt" doktrinen.

Vi ser det även här i tråden med användare som vill spela översittare och skratta åt folks desperation, för så länge vardagen flyter på som vanligt så skiter dom fullständigt i vad som sker med Sverige.

Folk tänker alltså kortsiktigt och utgår endast från deras egna individuella situationer. Invandringen vi har haft sedan innan har också varit extrem men den har inte varit i närheten av den här takten och vi har ju sett hur SD ökat långsamt men stadigt i takt med invandringen.

Nu har opinionsläget ändrats och SD verkar ha nått en platå på kring 25% men taket kommer att kollapsa så snart de verkliga omedelbara konsekvenserna kommer.

Så frågan vi egentligen borde fråga oss är; När kommer dessa? Jag syftar inte på tältläger som ligger utanför nån håla i skåne utan på framtida händelser som med all säkerhet kommer inträffa och skapa dramatiska förändringar i opinionen. Någon duktig ekonom med koll på läget får gärna väga in.

Vi borde vara mer intresserade av att skapa förutsägbarhet (som franzlist gjort med sina opinionsmodeller).
2015-10-18, 02:23
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Förutsatt att SD ligger still i resterande mätningar så tappar partiet 0,8 i polls of polls. Men det är inte troligt. Har SD minskat i de sju senaste, så är det mer sannolikt att de också kommer minska i de som är kvar.

SD kan alltså tappa en hel procentenhet på en enda månad. Det är faktiskt jävligt mycket.

Och innan folk förvandlas till powergirls sverigedemokratiska tvilling och upprepar att en procent är jättelite, det är inom den statistiska felmarginalen. Så... nej...

Nej, det är inte lite.

Det är inom felmarginalen i en ENSKILD MÄTNING. I ett sammanvägt resultat är det enormt. Kolla på status.st så får ni se hur små skillnaderna det är månad till månad för alla partier i det sammanvägda resultatet. Inte ens sossarna sjönk så snabbt under Juholt. Och då är S ändå ett större parti.

En procentenhet ner i det sammanvägda resultatet betyder att SD sjunker och gör det väldigt kraftigt. I synnerhet när man kan se tappet i alla mätningar, inklusive förtroendemätning och samtidigt som folket blir mer positiva till invandring i andra mätningar.

jag förstår inte varför vissa vägrar ta detta till sig. Det ser tragiskt ut med dessa "hahahaha... SIFO.... då får man gångra med X.... hahahah... IPSOS... då får man gångra med Y"

Jaha... men det fick man väl förra månaden också, när SD hade högre siffror i dessa mätningar?

Jag håller med om att det är sinnessjukt, obegripligt, oroväckande att det är så här svenne reagerar när något satt igång som inom ett år gjort oss till u-land. Troligen tidigare än så. Det är ofattbart. Men jag tänker inte förneka det.

Svenne reagerar på detta genom att överge partiet som vill minska, och gå tillbaka till de som vill öka. Svenne reagerar med att omvärdera sin på invandring och vill nu har fler. Svenne kan plötsligt tänka sig att ta emot i sitt hem.

Det är så fullständigt horribelt att jag finner inte ord. Jag är så sjukt besviken på mitt folk. Så fylld av förakt.

Jag kommer nog hänga med i utvecklingen några månader till. Men ligger SD kvar och skvalpar som nu, så skyller jag inte SD för det. Inte heller "rörelsen". Visst kan rörelsen och SD vara nog så inkompetenta. Men som läget ser ut idag, ska till och med en Säterpatient som säger sig vilja stoppa skiten få stöd av alla.

Jag skyller inte på SDU-uteslutningen, Åkessons tafatta debattstil, att nationella mest syns på internet.

Jag skyller på svenska folket. Sen får det låta hur bittert som helst.

Jag känner mig faktiskt inte som en looser som tillhör en krympande skara efterblivna som jag naturligtvis förstår att självutplånarna skadeglatt ser mig (oss) som. Jag känner mig stolt, trots allt.

Rörelsen misslyckades inte. Vi vände oss till en sekt som håller på med kollektivt självmord, vädjade till dem, resonerade med dem. Men de var oförmögna, att lyssna. De misslyckades med att slita sig ur sin hjärntvätt.

Jag kommer ignorera den politiska debatten och fokusera på annan kamp. Och jag menar inte väpnad (varför skulle jag dra pistol mot en sekt som är fullt upptagna med att skjuta sig själva) utan jag menar att verka för att alla de 20 procent som förstår, att vi går samman och försöker hitta en lösning för oss. Ett sätt för oss att stå pall när skiten rasar.

Nu har vi liksom försökt att rädda oss själva och landet. Men bara 20 procent fattar. Om resten inte fattar nu eller inom ett par månader så måste vi acceptera det faktum att de aldrig kommer fatta. Och att de är tillräckligt många för att bestämma även över våra liv. Hur ska vi hantera det? Det börjar jag tycka är en betydligt mer intressant frågeställning.

Jag håller med dig om att det är ofattbart att inte fler än 25% fattar eller bryr sig om vad som håller på att ske. Samtidigt har kanske SD stöd av 40% av etniska svenska männen. Var det inte gruppen kvinnor 26-55 som ökade rejält också för en tid sedan?

Jag tror inte att SD dalat den här månaden även om OU visar det, utan dippen får skyllas på annat. Skulle däremot de kommande 3-4 månadernas OU också visa en statistiskt säkerställd nedgång så får jag revidera den åsikten.

SD har fördubblat sig i varje val och senaste året har de ökat den takten med en faktor fyra. Med det i åtanke behöver vi kanske inte vara oroliga just nu, utan se tiden an.

Är man inte PK är man ju normalt lite försiktig och observant när man rör sig i samhället. Låt de som vet men ändå inte fattar gå som lam i samhället och låt oss när tillräckligt många drabbats invänta erforderligt stöd.
2015-10-18, 05:02
Medlem
Vaftrudners avatar
Citat:
Det är som SD kommit till insikt med att 7k aldrig kommer släppa folkutbytet. SD har hotat med fälld budget, lockat med regeringsmakt, vädjat till förnuft, tagit deras väljare. Till slut måste man inse att om inget hittills har förmått 7k att överge massinvandringen. Då kommer inga andra drag göra det heller.

Detta har SD nu insett.

Och det kanske är dags att inse att om 75 procent röstar för mer massinvandring nu. Då finns det inga ytterligare försämringar som kan förändra detta. Ingen ytterligare statistik. Inga mer förnuftiga argument.

Jag tycker absolut inte vi ska ge upp. Rent överlevnadsmässigt är jag egentligen mer optimist nu än för ett halvår sedan. För det är ju inte så att vi kommer ha en fungerande muslimsk stat om fem år. Utan ett totalhavererat u-land med massa muslimer och kalla vintrar.

Att bygga en svensk enklav med etnisk medvetenhet i en sådan miljö är betydligt enklare än att fortsätta bilda opinion och växa till 51 % i ett fungerande välfärdssamhälle där andelen svenskar ständigt minskar.

Så utan att vara pessimist tror jag helt enkelt bara att det är dags att ställa om frågeställningen från "hur väcker vi fler" till "hur ska vi som vet agera inför kollapsen, under kollapsen och efter kollapsen för att maximera våra överlevnadsmöjligheter".

Starka ord. Det här totala kollapsscenariot som du skissar är ju något som ibland dyker upp i ens medvetande, men som man tycker är så bisarrt och otänkbart att när det dyker upp så förtränger man det genast med en rodnad kind. Och hoppas att ingen såg vad man just tänkte.

Men tankebanan i dina två senaste inlägg känns allt mer som ett scenario som gått från otänkbart till i alla fall möjligt. Och min senaste veckas "möte med opinionen" har redan skakat om mig.

Träffade en kvinna i äldreomsorgen när hon var i tjänst och vi satt och pratade om framtiden för omsorgen. Hon var en mycket varm och sympatisk människa. Som alltid när jag möter nya människor en lite längre stund, så försökte jag fiska för att se om de är medvetna om hur Sveriges framtidsutsikter ser ut. Jag blev överraskad, för det var hon. Hon hade redan bilden av att flyktinginvasionen kommer att förstöra välfärden. Samtidigt såg hon ett litet ljus med den senaste tidens utveckling, eftersom det hade "fått människor att inte bara tänka på sig själva".

Någonstans är hon en av flera möjliga manifestationer av hur du för några dagar sedan tolkade händelseutvecklingen; du skrev: "Jag tror det undermedvetet finns en längtan hos människor i trygga verkstäder att uppleva lite kris." Tror kanske inte att hon längtar efter en kris. Men jag fick uppfattningen att hon såg händelseutvecklingen (invasionen) som opåverkbar, att det bara var något som hände, och att det gällde att finna de positiva sakerna.

Samtalade även med några äldre kvinnor och helt kort dök flyktinginvasionen upp. Den ena kvinnan konstaterade förtvivlat att "Det är så hemskt att människor måste fly. Att de måste fly sina hem!!" Hon var förtvivlad. Hon tänkte bort det negativa för Sverige och kände starkt för de som kommer hit. Den andra kvinnan såg jag i ögonen att hon förstod att detta är inte är bra för Sverige. Hon sa: "Detta går över våra huvuden. Vi kan inte förstå vad det är som händer." Och upprepade ett par gånger: "Vi kan inte förstå det här." Den senare kvinnan tolkar jag som att det är otänkbart för henne att politikerna skulle fatta beslut som är katastrofala för Sverige och att journalister inte skulle rapportera en objektiv bild . Samtidigt så trodde hon innerst inne att detta är inte bra för Sverige. Och hennes enda slutsats (vilken är helt naturlig efter hennes randvillkor) är att hon inte kan förstå detta och inte vanligt folk heller.

Och så igår träffade jag en "snickartyp" som enligt all statistik och egen erfarenhet, skulle se igenom allt och röstat SD sedan åtminstone 2010. Vi pratade vapen (han var jägare) och något automatvapen. Han konstaterade bara: "Stackars alla jävlar som måste fly när dom skjuter överallt där nere." Jag orkade inte ens försöka utveckla hans tankegångar.

Det råder ingen som helst tvekan om att Allan-fotot och gammelmedias hårt vinklade och subjektiva rapportering om flyktingkrisen har gått in i hjärtat på svensken. Det träffade en nerv. Av någon jävla anledning har svensken odlat fram en altruistisk empati samtidigt som överlevnadsinstinkten är helt frånkopplad. Det är som sparven som fortsätter att göda gökungen som väger fem gånger så mycket som hon själv. Ren instinkt driver henne. Inte eget tänkande.

Nä. Det känns hopplöst. Det är nog så att det nuvarande taket ligger kring 20-25% för SD. Resten av folket låter sig fortfarande bländas och luras. De är altruistiska och ser inte faran. Eller de har kommit så långt som ena damen ovanför, att de förstår att något är fel men utgår från att de själva inte kan se hela bilden. Eller som damen i omsorgen, som försöker se det positiva och som inte riktigt kan förstå hur detta kommer påverka hennes brukare, henne själv eller Sverige.

Det är när effekterna av invasionen blir ordentligt synliga, som SD möjligen tar nästa steg i opinionen. Troligen redan inom något halvår. Det riktiga raset för Sverige lär komma när det senaste årets invasion helt skall bekostas av kommunerna. Det börjar väl under 2017. Och redan för ett år sedan berättade ju Anders Borg att: "Någon gång runt 2018 smäller det till. Sverige, med sin stora banksektor och höga utlåning, är en bankkris ifrån krisprogram likt de Sydeuropa haft, och vi måste förbereda oss på tuffa tider.”

Fortsätter invasionen i ett par år till och vi får en samtidig lånebubbla-krasch, så är det finito med Sverige så som vi känner det [ja, man kan hävda att det redan är finito. Men ett omedelbart stängande av gränserna och TUT skulle kunna innebära en kontrollerad kraschlandning åtminstone]. Allt annat lika, BÖR åtminstone 25% till av folket vaknat till valet 2018. Men vad har då SD att förvalta? Det blir ingen administration. Det blir som att städa upp efter en ständigt pågående tsunami. Gud hjälpe oss.
2015-10-18, 07:41
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
folkutbytet

Mitt i den här domedagsprofetian vill jag belysa att fegis-Löfvéns skitregering sitter och tokhoppas på att EU ska styra upp det här. Själv är man oförmögen att göra något för man vill så till den milda grad sola sig i FN och deras Agenda 2030 - bäst i globalistklassen kan ge en biljett till säkerhetsrådet.

Något som är signifikativt för den moderna politiken i globalismens tidevarv är dock något som både Sverige och USA använder - som Snowden kallade "[we] consider things a stipulation of policy rather than a stipulation of law". Detta gäller också Sveriges "humanitära stormakt"-ambitioner, det är ett uttryck för en politisk avsikt, inte lagfäst. Och då kan det komma att ändras från dag till dag.

Jag tror vi ser den processen nu. Vi har sett M spelat ut TUT-kortet, SD har flyttat sina positioner till "noll asylsökare". Noll. Jag tycker att SD borde nu också börja anamma en retorik att den nuvarande ekonomiska migrationsströmmen undergräver förtroendet för hela asylsystemet.

Det jag säger är att det nog inte är så hopplöst som det verkar. För när EU väl slår fast sitt gränsskydd och börjar skeppa illegaler till Turkiet igen (med politiska eftergifter till migrationsregissören Erdogan) så kommer positionerna i EU - och därmed av nöd även i Sverige att flyttas från TUT och nollvision till repatriering.

Vi såg nån gränspolischef som sågade Åkessons gränsskydd med "att det går inte om vi inte går ur EU"...men kritiken brukade sluta där, nu lades det till att Schengen medger gränsskydd under kortare tider. Något som bla. Tyskland använt. Publicerat i DN, no less.

Nu kommer jag inte ihåg när säkerhetsrådets val skulle hållas, men det är under 2016 iallafall. Det kommer väl bli precis som för Sverige vid OS-omröstningarna. Man kommer torska den där FN-platsen trots att man visat sig bäst i klassen i "Agenda 2030"-tävlingen. När väl det händer att vi torskar möjligheten att sitta och glassa i FNs säkerhetsråd, då finns mindre anledning att försöka se ut som den humanitära stormakt vi inte är - och efter det valet är avgjort kan vi se en vändning i "stipulation of policy" - och då kan vi börja städa sen, och anställa repatrieringsmannen.

Samtidigt kan vi peka på EU och säga "Tyskland gör också såhär...". Get out of jail-free-kortet.

Om SD samtidigt lobbar upp ett tryck för en folkomröstning och kör sin anti-reklam-kampanj på TV och i tidningar i MENA så får vi poppa popcorn i väntan på folkomröstningen och repatrieringsmannen. Men det är min analys att vi får vänta på repatrieringarna tills det är pinsamt uppenbart även för Stefan Löfvén att vi inte får vara med i FNs säkerhetsråd. Heller.
Senast redigerad av Nostradumbass 2015-10-18 kl. 07:50.
2015-10-18, 08:53
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Krona
He, he

Vilken pajasundersökning av SIFO. Att SD skulle ha backat från 17,7 till 17,2 under den värsta flyktingmottagningen kan inte stämma.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21602878.ab

Backat i den mån att några fler inte vågat svara SD den här gången stämmer nog men att vi skulle ligga på 17,2 % är ju ett skämt. Lovar en kraftig uppgång resten av året!

Socialdemokraterna 24,6 (-2,4)
Miljöpartiet 7,1 (-0,1)
Vänsterpartiet 7,3 (+-0)

Moderaterna 23,8 (+1,0)
Centerpartiet 8,0 (+1,3)
Folkpartiet 5,6 (+0,6)
Kristdemokraterna 3,7 (+-0)

Sverigedemokraterna 17,2 (-0,5)

"1.940 svarade på frågan: Vilket parti skulle du rösta på om det var val i dag. Mätningen gjordes 5-15 september."
Bilden på Alain publicerades den tredje september.
Senast redigerad av Readyfreddie 2015-10-18 kl. 08:58.
2015-10-18, 09:31
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Mitt i den här domedagsprofetian vill jag belysa att fegis-Löfvéns skitregering sitter och tokhoppas på att EU ska styra upp det här. Själv är man oförmögen att göra något för man vill så till den milda grad sola sig i FN och deras Agenda 2030 - bäst i globalistklassen kan ge en biljett till säkerhetsrådet.

Något som är signifikativt för den moderna politiken i globalismens tidevarv är dock något som både Sverige och USA använder - som Snowden kallade "[we] consider things a stipulation of policy rather than a stipulation of law". Detta gäller också Sveriges "humanitära stormakt"-ambitioner, det är ett uttryck för en politisk avsikt, inte lagfäst. Och då kan det komma att ändras från dag till dag.

Jag tror vi ser den processen nu. Vi har sett M spelat ut TUT-kortet, SD har flyttat sina positioner till "noll asylsökare". Noll. Jag tycker att SD borde nu också börja anamma en retorik att den nuvarande ekonomiska migrationsströmmen undergräver förtroendet för hela asylsystemet.

Det jag säger är att det nog inte är så hopplöst som det verkar. För när EU väl slår fast sitt gränsskydd och börjar skeppa illegaler till Turkiet igen (med politiska eftergifter till migrationsregissören Erdogan) så kommer positionerna i EU - och därmed av nöd även i Sverige att flyttas från TUT och nollvision till repatriering.

Vi såg nån gränspolischef som sågade Åkessons gränsskydd med "att det går inte om vi inte går ur EU"...men kritiken brukade sluta där, nu lades det till att Schengen medger gränsskydd under kortare tider. Något som bla. Tyskland använt. Publicerat i DN, no less.

Nu kommer jag inte ihåg när säkerhetsrådets val skulle hållas, men det är under 2016 iallafall. Det kommer väl bli precis som för Sverige vid OS-omröstningarna. Man kommer torska den där FN-platsen trots att man visat sig bäst i klassen i "Agenda 2030"-tävlingen. När väl det händer att vi torskar möjligheten att sitta och glassa i FNs säkerhetsråd, då finns mindre anledning att försöka se ut som den humanitära stormakt vi inte är - och efter det valet är avgjort kan vi se en vändning i "stipulation of policy" - och då kan vi börja städa sen, och anställa repatrieringsmannen.

Samtidigt kan vi peka på EU och säga "Tyskland gör också såhär...". Get out of jail-free-kortet.

Om SD samtidigt lobbar upp ett tryck för en folkomröstning och kör sin anti-reklam-kampanj på TV och i tidningar i MENA så får vi poppa popcorn i väntan på folkomröstningen och repatrieringsmannen. Men det är min analys att vi får vänta på repatrieringarna tills det är pinsamt uppenbart även för Stefan Löfvén att vi inte får vara med i FNs säkerhetsråd. Heller.

Ja, alltså den kris vi har nu beror ju på att politiska intressen går före. Som du påpekar att vi bl.a. ska in i FN:s säkerhetsråd och Erdogan som vill vara med i EU och därmed pressar genom att släppa iväg migranter till Europa. Man har sänt signaler till hela MENA-befolkningen att far iväg till Europa, de släpper in er alla. Att krisen uppstått p.g.a. politiska intressen har inte gått fram riktigt. De flesta av medborgarna tror fortfarande att det bara är något som händer, något som 7klövern spelar på. Men som sagt, det finns en förklaring till varför Löfven inte gör något och att AKB drar ut i det längsta för att M åtminstone vill införa TUT.

Så är läget nu. Sd bör spinna vidare på vad många inom msm faktiskt säger. Dahlberg och Arpi har åtskilliga gånger påpekat krisens orsak. Grejen är dock att jag tror inte SD:s ledning själva fattat eller till fullo insett vidden av det politiska spelet bakom krisen. Allt tyder på det i och med deras pressträff där de sa att man skulle ut i landet. Det är emellertid i riksdagen det här spelet sker.

Om sd ska få starkare stöd måste man som i tråden påpekats blotta krisens innersta dynamik där politiker medvetet agerat för att få den situation vi nu har. Krisen har man väl inte direkt strävat efter, men de processer som möjliggjort att asyltsunamin uppstått. SD måste föra ut det budskapet om de ska svinga sig upp över 30 och kanske även över 40 procent.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in