2015-08-20, 01:50
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Nästa mål, att bli det största blocket

Kod:
s+mp+v:    36,6%
M+c+fp+kd: 34,7%
Sd:        25,2
2015-08-20, 01:55
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan

Tillväxttakten har varit ~1 procentenhet per månad sen valet. Ska vi extrapolera och säga att detta infinner sig i juni 2016 då.

Men jag tror det tar ett par månader till efter Ms partistämma så faller DÖ.
2015-08-20, 01:55
Medlem
Någon som minns Lena Melins artikel i AB om "den smartaste hjärnorna i övriga (dvs 7k) måste sätta sig ner och fundera ut hur SD kan stoppas"?

Hur många % hade SD då? Någon?

Undrar vad hon.kommer att skriva nu!
2015-08-20, 01:57
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan

Kod:
s+mp+v:    36,6%
M+c+fp+kd: 34,7%
Sd:        25,2
Räcker med 33,4%
2015-08-20, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Tillväxttakten har varit ~1 procentenhet per månad sen valet. Ska vi extrapolera och säga att detta infinner sig i juni 2016 då.

Men jag tror det tar ett par månader till efter Ms partistämma så faller DÖ.

Jag är inte säker på att DÖ kommer att falla riktigt än eftersom det skulle kunna utlösa nyval, vilket ingen utom SD skulle vinna på.

Möjligtvis så försöker man kosmetiskt göra sig av med DÖ genom att säga att nu gäller inte DÖ längre. Men om Alliansen framgent väljer att inte lägga en gemensam budget blir effekten densamma som om DÖ gällde, under innevarande mandatperiod d v s man låter regeringens budget gå igenom.
2015-08-20, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rorbasson
De regler som gäller, fortsätter till 2018 i September......
Någonting måste väl göras snarast.
vad händer nu?
Svenska folket vill ju något annat än det som regeras just nu.
Jag antar att AKB, Löfven, m.fl. säger något i stil med: "Vi kommer inte låta migrationsfrågor hamna i SDs händer". Medans man smyger in en mer restriktiv invandringspolitik för att hoppas stoppa blödningen och vinna tillbaka röster, i alla fall hos M och KD, kanske S.
2015-08-20, 02:02
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Räcker med 33,4%

Ja eller ännu mindre eftersom du får räkna bort Fi, Kd och Fp som inte klarar spärren. Delmålet att bli andra största block är därför mycket nära.
2015-08-20, 02:02
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BurtMunro
Någon som minns Lena Melins artikel i AB om "den smartaste hjärnorna i övriga (dvs 7k) måste sätta sig ner och fundera ut hur SD kan stoppas"?

Hon har skrivit 2 sådana. Den första när "dom var på väg" och den andra när faktumet "störst bland män" inföll - 12% var läget då.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/lenamellin/article20658129.ab

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/lenamellin/article20866002.ab
2015-08-20, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jketzetera
Jag är inte säker på att DÖ kommer att falla riktigt än eftersom det skulle kunna utlösa nyval, vilket ingen utom SD skulle vinna på.
Frågan blir ju då när dom ska låta DÖ falla? SD växer för varje dag och det har de gjort i flera år nu. Det finns inget som tyder på att denna trend kommer att avta? S och M lär ha det svettigt bakom öronen just nu. Situationen förvärras ju bara för dem hela tiden. Så om de inte utlyser nyval nu, ska de göra det när de är nere på 15? %
2015-08-20, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av softboll
Man kan komma ihåg att Tyskland hade 6,5 - 7 miljoner arbetslösa, oerhört mycket, pga huvudlös nyliberala ekonomiska dogmer. NSDAP halverade arbetslösheten under drygt det första året vid makten.

Ja precis....Sverige har varit en dörrmatta åt dessa personer som flytt tillräckligt länge. Ge dom vapen eller ge dom som är fattiga en spade och frön så dom får klara sig själva. Precis som alla andra välfärds länder fick göra när de gick åt helvete för dom "back in the days" eller i början. Servera dessa otacksamma ett liv där de mördar och våldtar och misshandlar oss svenskar är inget jag vill lägga mina skatte pengar på. Vi som är svenska medborgare och Sverige har inga som helst skyldigheter!
2015-08-20, 02:19
Medlem
Rorbassons avatar
Jag tycker att det är akut dramatisk det som händer nu i sverige.
Det kann väl inte vänta till 2018?
Ni som bor där måste göra något, ni Lever ju i händelsernas Centrum.
Har en känsla av att det råder ett Status quo i regeringen.
De måste ju fatta att de måste stoppa invandringen som den är nu.
Finns det Ingen längre som är kapabel att handla?
2015-08-20, 02:19
Medlem
Sixts avatar
En liten tillbakablick. Intervju i Agenda med en dansk och en norsk journalist om hur Danmark och Norge ser på den svenska invandringspolitiken och SD. Sverige ligger verkligen långt bakom våra grannländer. Många danskar måste nog tycka att folk i Sverige är helt dumma i huvudet. Det är skillnaden mellan Sverige och de övriga nordiska länderna som börjar märkas i opinionen.

https://www.youtube.com/watch?v=Jf1LY9MjzQ0

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in