2015-10-17, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wittstocksgatan
Okej. Du tycker det.

Sverige har genom historien varit väldigt duktiga på uppror.
Hur kom till exempel fackföreningsrörelsen till?
Hur blev det allmän rösträtt?
Hur ofta var det inte bondeuppror i vår historia?
Hur ofta blev inte fogdarna slaktade?
Hur många kungar och andra ledare har inte avrättats när svenskarna tröttnat?

När budkavlen går då jävlar blir det uppror.
Sedan kör svensken ofta i det dolda.
Se på mordet på Olof Palme.
Det finns mer i mörkret i det här landet än du tror.
Han har ju helt jävla rätt. Vi är och har varit askassa på att visa vårat missnöje i typ 200 år.

Se på hur det går till nere i Europa när tex bönderna ska visa sitt missnöje. Då åker man i unison tropp till kommunhuset och öser av 300ton gödsel på torget och blockerar motorvägar i en vecka. Eller så blir det våldsmma demonstrationer med en massa känslor, gråt och skrik. Sånt händer inte i lilla Sverige. Svensken knyter näven i fickan och muttrar för sig själv. Det beror med största sannolikhet på att vi inte varit i väpnad konflikt på en herrans massa år, vi har helt enkelt igen nationalsammanhållning eller stolthet i det här landet. Det behövs en revolution, ett inbördeskrig eller att man drar ut i krig för att väcka gnistan igen och få sammanhållning hos massorna.

edit: Att härja och svina och förstöra är inget generellt bra eller eftersträvansvärt normalt, men i sådana här lägen vore det onekligen bra om det fanns lite mer stake i befolkningen i det här landet.
Senast redigerad av discoHITLER 2015-10-17 kl. 20:08.
Citera
2015-10-17, 20:15
Medlem
Hemi57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av discoHITLER
Han har ju helt jävla rätt. Vi är och har varit askassa på att visa vårat missnöje i typ 200 år.

Se på hur det går till nere i Europa när tex bönderna ska visa sitt missnöje. Då åker man i unison tropp till kommunhuset och öser av 300ton gödsel på
torget och blockerar motorvägar
i en vecka. Eller så blir det
våldsmma demonstrationer med en massa känslor, gråt och skrik.
Sånt händer inte i lilla Sverige.
Svensken knyter näven i fickan
och muttrar för sig själv. Det
beror på största sannolikhet på
att vi inte varit i väpnad konflikt
på en herrans massa år, vi har
helt enkelt igen
nationalsammanhållning eller
stolthet i det här landet. Det
behövs en revolution, ett
inbördeskrig eller att man drar ut i krig för att väcka gnistan igen
och få sammanhållning hos
massorna.

edit: Att härja och svina och förstöra är inget generellt bra eller eftersträvansvärt normalt, men i sådana här lägen vore det onekligen bra om det fanns lite mer stake i befolkningen i det här landet.

Kunde inte skrivit det bättre!!
Ingen minns en fegis! Ut o demonstrera mot vansinnet!!
Citera
2015-10-17, 22:00
Medlem
Nordkorps avatar
Man får verkligen hoppas att folket börjar vakna. Ondskan råder fortfarande. Det är dags att vi alla går samman och låter den goda sidan vinna.
Citera
2015-10-17, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordkorp
Man får verkligen hoppas att folket börjar vakna. Ondskan råder fortfarande. Det är dags att vi alla går samman och låter den goda sidan vinna.
Det lär inte hända eftersom den onda sidan importeras snabbare än den goda sidan hinner produceras.
Citera
2015-10-18, 00:20
Medlem
Pungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bammerz
Jo, men det biter inte på, för det är för obehagligt att fundera över. Jag tror många tänker så: Det är jobbigt och hotfullt och tittar man ut så ser det ju ändå ut som vanligt, så farligt kan det ju ändå inte vara..? Jag tror många i krigsdrabbade länder också tänker så, tills kriget kommer till just deras bakgård.

Precis.

Någon beskrev ett stycke ur en bok om de sista dagarna i Berlin när 2:a världskriget höll på att ta slut.

Folk visste att deras trupper var besegrade, att ryssen marscherade genom landet i riktning mot deras huvudstad. Att flygräderna snart skulle bomba.

Men de tog inte in det ändå...

För allt var ju som vanligt när man tittade ut. Solen sken. Barn lekte på innergårdarna. Folk drack kaffe på caféerna.

Inte kan allt det plötsligt bli något annat. Fast man liksom vet det ändå, men tänker bort, glömmer ett tag, och så slår det en igen, skjuter bort tanken.

Jag märker att jag till och med gör det själv. Mitt land är under invasion. Det väller in muslimska män i en takt av 700 000 per år. Man borde tänka på detta varenda vaken sekund, se över sin situation, agera, planera för en framtid där Sverige inom 5 år har en muslimsk majoritetsbefolkning.

Men utanför fönster är allt som vanligt. Och man lämnar bilen på verkstad, klipper sig, handlar och allt är som alltid. Fast man VET att det är borta snart, så glömmer man.

Som att ligga i sängen och veta att det brinner i andra rummet. Men man kan liksom ligga där i nu:et och inte behöva tänka på det.

Jag tror svenne är i det läget. Vet, men tänker bort. Ser sig omkring och nöjer sig med att det ser ut som det brukar. Han vet att det är borta snart, men han försöker att tänka bort och må bra, fast något gnager så han lyckas inte.
Citera
2015-10-18, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av discoHITLER

Se på hur det går till nere i Europa när tex bönderna ska visa sitt missnöje. Då åker man i unison tropp till kommunhuset och öser av 300ton gödsel på torget och blockerar motorvägar i en vecka. Eller så blir det våldsmma demonstrationer med en massa känslor, gråt och skrik. Sånt händer inte i lilla Sverige. Svensken knyter näven i fickan och muttrar för sig själv. Det beror med största sannolikhet på att vi inte varit i väpnad konflikt på en herrans massa år, vi har helt enkelt igen nationalsammanhållning eller stolthet i det här landet. Det behövs en revolution, ett inbördeskrig eller att man drar ut i krig för att väcka gnistan igen och få sammanhållning hos massorna.

Då ska jag ge dig något att fundera på, varför slutade bondeupproren just på 1600-talet?
jo staten sprängde alla Sveriges byar och placerade innevånarna flera kilometer från varandra, en systematisk isolationspolitik.

Detta har sedan uppfostrat folk till att inte starta folkuppror.
Vad har hänt med de moderna folkupproren?

Hungerkravallerna 1917 togs över av Sossarna och resulterade i bland annat kvinnlig rösträtt med syfte att öka på valmanskåren för socialdemokratisk politik.

Ådalen 1931 kuvades med dödskjutningar och i och med detta startade uppbyggnaden av folkhemmet vilket gav folket rättigheter, högre löner, ett värdigt liv för alla, detta gjorde att kampviljan försämrades ytterliggare.

Ett nöjt folk gör aldrig uppror.

Varför tror du välfärd kom till överhuvudtaget? av godhet? nej praktisk politik, ge folket ett köttben så minskas risken för världsrevolutionen.

Så länge det inte existerar svält i Sverige kommer ingen starta något folkuppror.
Citera
2015-10-18, 01:00
Medlem
Jeroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Då ska jag ge dig något att fundera på, varför slutade bondeupproren just på 1600-talet?
jo staten sprängde alla Sveriges byar och placerade innevånarna flera kilometer från varandra, en systematisk isolationspolitik.

Detta har sedan uppfostrat folk till att inte starta folkuppror.
Vad har hänt med de moderna folkupproren?

Hungerkravallerna 1917 togs över av Sossarna och resulterade i bland annat kvinnlig rösträtt med syfte att öka på valmanskåren för socialdemokratisk politik.

Ådalen 1931 kuvades med dödskjutningar och i och med detta startade uppbyggnaden av folkhemmet vilket gav folket rättigheter, högre löner, ett värdigt liv för alla, detta gjorde att kampviljan försämrades ytterliggare.

Ett nöjt folk gör aldrig uppror.

Varför tror du välfärd kom till överhuvudtaget? av godhet? nej praktisk politik, ge folket ett köttben så minskas risken för världsrevolutionen.

Så länge det inte existerar svält i Sverige kommer ingen starta något folkuppror.
Är inte lika säker på det...finns mycket förutom mat som vi svenskar både gjort oss förtjänta av samt förväntar oss som kan orsaka både ett och annat
Citera
2015-10-18, 01:36
Medlem
RingRing2014s avatar
Sådärja, bra jobbat! Fin uppslutning trots kass väder.

Sergels Torg första november gott folk, då blir det tusentals.

Vi ses där, nu tar vi tillbaka Sverige!
Citera
2015-10-18, 01:42
Medlem
rambostinas avatar
Kent Ekeroths tal i Trelleborg.

https://www.youtube.com/watch?v=cCFR-qjeumI&feature=youtu.be&t=24m29s

Börjar 24:30
Senast redigerad av rambostina 2015-10-18 kl. 01:50.
Citera
2015-10-18, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rambostina
Kent Ekeroths tal i Trelleborg.

https://www.youtube.com/watch?v=cCFR-qjeumI&feature=youtu.be&t=24m29s

Börjar 24:30

Han har rätt. Siffrorna han representerar är inga uppmålade skräckbilder, det kommer antagligen komma fler. Helt jävla otroligt att dom fortsätter pumpa in personer som hatar vårat sätt att leva. Sverige behöver massdemonstrationer fort, vakna!
Citera
2015-10-18, 12:11
Medlem
envokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bammerz
Sekundärt menar du, troligen. Jag bor ihop med en som inte vill tänka på det dära, som tycker att det är jobbigt och att vi inte ska förstöra stämningen med att tänka på sånt. Det ska vi istället ta itu med när det händer, dvs när inbördeskriget är ett faktum och det står beväpnade skäggiga män på gatan utanför.

Men då är det försent, gumman, brukar jag säga. Då säger hon: Men jag vill inte prata mer om det, det måste jag ju få välja själv?

Jag tror många fortfarande hoppas att det här kommer nog att funka på nåt vis, det blir säkert inte så farligt, det är synd om dem som måste fly, vi har ju en liten slant på banken om nåt skulle hända...osv.

Precis, sekundärt menar jag såklart.

Många (särskilt kvinnor) har en förmåga att se situationer i microsyn... Dvs de ser int den stora bilden och ser inga skillnader på dagens händelser och ww2 tex.

"Vi måste hjälpa.. Tänk på kvinnor och barnen?"

Vänstern använder oftast uttrycket att "Du vill stänga dörren för de som kommer och knackar" men jag undrar hur många de själva skulle tagit in om de faktiskt kom och knackade på deras fysiska dörr? Gemensam ekonomi och fler som kan bidra måste ju vara positivt för de flesta hushåll eller? Finns det några argument alls för att inte släppa in dom och finns det någon gräns för hur många man kan släppa in i huset? En mor med moderliga instinkter måste känna den oron och otrygghet som resultatet skulle bli för att våga höja rösten. Svenskarna måste själva bli utsatta i någon form för att kunna sätta emot... De kommer dröja ett bra tag tills dess tyvärr. Det tar lång tid att döda en nation.
Citera
2015-10-18, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jupeter
att sd-kritiker och oliktänkande har blivit hotade?
Ja. Har du problem med läsförståelsen så finns det pekböcker på närmsta bibliotek. Ta med målsman och undvik Flashback i fortsättningen.

Citat:
Ursprungligen postat av Jupeter
Vilken skräll att du inte gillade min uppfattning (analys är något annat)
Sin uppfattning bygger man på analysresultat. Om man inte är en känslostyrd fjortis, batikhäxa eller feminiserad fjollman.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in