2015-10-17, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quickswitch
Personligen har jag bestämt tröttnat på detta mångkulturvurmande som enbart har en positiv vinkling! Jag hoppas att denna demonstrationen enbart är början på flera som kan väcka det svenska folket. Dock så vet jag inte hur jag ska agera då jag ofta tänker på min karriär som är i uppbyggnadsfasen . Jag känner att jag har en konflikt inom mig om jag ska agera efter mitt hjärta eller efter min hjärna när allting känns hopplöst

Men jag hoppas innerligen att demonstrationen kommer att engagera fler åhörare att sprida detta budskapet vidare så att den "svenska våren" mot etablissemanget kan starta.
Jag var i Trelleborg. Det var helt vanliga svenskar som var trötta på invandringen. Det applåderades och stämningen var god. Hur fan ska det skada din karriär?! Du tycker alltså initiativet är bra, men vill att andra ska demonstrera åt dig? Din söndercurlade jävel! Gå dit och möt likasinnade nästa gång en liknande demonstration hålls, så lovar jag att du går därifrån med ett mycket lättare hjärta.
Citera
2015-10-17, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Intressant att SD-aren Ola träder fram med namn samtidigt som det intervjuade vänsteräcklet "vill vara anonym".
Det är på gång att vända, gott folk.
Citat:
Ursprungligen postat av Wittstocksgatan
Det där är faktiskt en gamechanger.
Det är verkligen ett tecken på att det svenska folket börjat förstå och att fler vågar visa utåt att vi inte accepterar detta folkutbyte och massinvällning.
Avslutar med att citera dig Arkhamist med detta:

Mm för det kan ju aldrig handla om sd-fjantarnas praxis att hota kritiker och oliktänkande som gör att "vänsteräcklet" vill vara anonym?
Jag instämmer i alla fall i att Det är på gång att vända, gott folk. fast knappast åt sd-hållet.
SD har imploderat.
Citat:
Ursprungligen postat av Wittstocksgatan
Det är aldrig okej med våldsreferenser.
Det får vänstern ägna sig åt och skämma ut sig med.
Förstår din frustration.
Men det är inte ok.
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Håller med, det är alldeles för mycket skitsnack i SDgruppen. Håll er till sakliga argument istället för att slänga ur er saker som k-pistar på öresundsbron eller hänga gubbe med politiker. Annars tar ingen dig på allvar.

Vill bara påpeka att det är första gången jag ser någon från sd-hållet som tar något slags ansvar över hur SD representeras och framställs. Respekt för just det.
Citera
2015-10-17, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darmann
Det är det visst.
Vill du att vi ska sitta och leka pacifister samtidigt som vi blir folkmördade? I så fall är du en feminiserad fjant. Inget illa menat alltså, men seriöst. Så jävla svenskt av dig att vilja knyta näven i fickan in i döden. Jag är så jävla less på denna feminina svenska inställning!

Klart de ansvariga ska ställas till svars för den oreparerbara skada dem åsamkat sitt folk och sitt land. Hur kan man ens inte tycka det?

OK. Vi ska alltså lagföra alla som i lika och allmänna val har röstat fram den riksdag (politik) vi nu har.

Du är dum på riktigt.

För övrigt var det riktigt glädjande med en så pass bra uppslutning i Trelleborg!
Citera
2015-10-17, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jupeter
Mm för det kan ju aldrig handla om sd-fjantarnas praxis att hota kritiker och oliktänkande som gör att "vänsteräcklet" vill vara anonym?
Källa?

Citat:
Jag instämmer i alla fall i att Det är på gång att vända, gott folk. fast knappast åt sd-hållet.
SD har imploderat.
Sämsta anlys nånsin. Om det inte var din analys, källa?
Citera
2015-10-17, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jiwozejy-213
Källa?
zzZZz vad vill du ha källa på? Att de (ni?) är fjantar, att sd-kritiker och oliktänkande har blivit hotade?
eller källa på att det var just därför hon ville vara anonym?

Citat:
Ursprungligen postat av jiwozejy
Sämsta anlys nånsin. Om det inte var din analys, källa?
Vilken skräll att du inte gillade min uppfattning (analys är något annat)
Citera
2015-10-17, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koyak
Då kan vi väl förvänta oss fackeltåg mot rasism snart
Säkert men för dem som kan tänka handlar det faktiskt inte om rasism utan att de förbannade politiker gör fel.

Väljer nån att uppfatta det som rasism så säger det mycket om dem.....
Citera
2015-10-17, 18:41
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
zzZZz vad vill du ha källa på? Att de (ni?) är fjantar, att sd-kritiker och oliktänkande har blivit hotade?
eller källa på att det var just därför hon ville vara anonym?

Vilken skräll att du inte gillade min uppfattning (analys är något annat)
Vad menar du med att "det är på väg att vända"?
Citera
2015-10-17, 18:50
Avslutad
Citat:
Intressant att SD-aren Ola träder fram med namn samtidigt som det intervjuade vänsteräcklet "vill vara anonym".

Iofs inte relaterat till demonstrationen i Trelleborg, men till att godhetsmänniskorna numera verkar skygga för att visa sin identitet.

Nordisk Ungdom utförde idag en egen demonstration i Stockholm, på Centralen.
unvis.it/www.dn.se/sthlm/flyktingfientlig-demonstration-pa-centralen/

Såhär skriver DN:
Citat:
DN:s källa, en förbipasserande kvinna som vill vara anonym, beskriver en hotfull situation och ett förlopp som var kort, fem till sju minuter.
Det är inte särskilt länge sedan människor med stolthet "tog avstånd" från den här typen av aktiviteter, under eget namn. Det verkar inte ske på samma sätt längre. Godhetsmänniskorna hatar fortfarande, men tystare och anonymt. De vill vara anonyma när de kommenterar i media. Om det nu bara var en liten klick hatiska bönder som hatar invandrare eftersom de själva är misslyckade och alkoholiserade så hade det väl inte varit några problem att som öppen och tolerant medmänniska säga vad man tycker under eget namn i media som Trelleborgs Allehanda eller DN? Ni har ju 95% av folket med er? Eller? Eller var det 87...? 73? 50?

Som sagt... Det håller på att vända, gott folk. Revolutionen kommer inte, den är redan här. Det har börjat.
Citera
2015-10-17, 19:00
Medlem
ChuckHagels avatar
Citat:
Iofs inte relaterat till demonstrationen i Trelleborg, men till att godhetsmänniskorna numera verkar skygga för att visa sin identitet.

Nordisk Ungdom utförde idag en egen demonstration i Stockholm, på Centralen.
unvis.it/www.dn.se/sthlm/flyktingfientlig-demonstration-pa-centralen/

Såhär skriver DN:

Det är inte särskilt länge sedan människor med stolthet "tog avstånd" från den här typen av aktiviteter, under eget namn. Det verkar inte ske på samma sätt längre. Godhetsmänniskorna hatar fortfarande, men tystare och anonymt. De vill vara anonyma när de kommenterar i media. Om det nu bara var en liten klick hatiska bönder som hatar invandrare eftersom de själva är misslyckade och alkoholiserade så hade det väl inte varit några problem att som öppen och tolerant medmänniska säga vad man tycker under eget namn i media som Trelleborgs Allehanda eller DN? Ni har ju 95% av folket med er? Eller? Eller var det 87...? 73? 50?

Som sagt... Det håller på att vända, gott folk. Revolutionen kommer inte, den är redan här. Det har börjat.

Revolution? Nja. Vi är civiliserade och röstar och även om du vill kalla det för revolt så kallar jag det ett vanligt demokratiskt deltagande.
Citera
2015-10-17, 19:13
Medlem
Upprycknings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dahnar
Uppskattningsvis 500-600 pers på plats. Trotts förseningar och dåligt väder.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10153663931524210&set=gm.1726990240 857855&type=3&theater

Länken funkar inte
Citera
2015-10-17, 19:22
Medlem
Har tyvärr inte möjlighet att resa dit men hade lätt närvarat om jag bara kunnat. Hoppas det blir en rejäl samling folk även om det är ett "känsligt ämne" för många. Blir det inte så många så kan ni trösta er med att det finns en väldans massa sympatisörer som inte vågar gå.

edit: tror inte heller det kommer vara särskilt mycket störmoment på plats, typ extremvänster. Plus att i denna frågan har vi garanterat polisen på vår sida. Detta är ju ingen nazimarsch utan problemet det handlar om är uppe på bordet och alla känner till det och håller med. Med undantag för folk som lever i en drömvärld.
Senast redigerad av discoHITLER 2015-10-17 kl. 19:32.
Citera
2015-10-17, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pampussa
Kan nordmenn komme å hjelpe til?

Finnes det overnatting til en billig penge som ikke er beslaglagt av bidragsturister?
Klart du kan. I värsta fall finns något vandrarhem, men kanske kan du slagga hos någon fb-broder? Borde gå att lösa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in