2015-10-15, 23:59
Medlem
Godhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abortakuten
Frågan var (som du säkert förstod) om det bara är att helt enkelt gå dit, eller om någon form av föranmälan krävs.

Nu föreslår jag att du lämnar tråden och istället tar och funderar lite mer djuplodande vad den politiska och demografiska situationen i Sverige och Europa kommer att innebära för dig och dina barn. Kanske till och med tar och läser en bok. Jag rekommenderar Buchanans The Death of the West, eller Kevin Macdonald (författaren alltså, inte hamburgerkedjan) om du verkligen vill gå all in dödsknarkarfascist. Det är aldrig fel att vidga sina vyer med nya perspektiv, även om man inte håller med i allt. Jag har själv läst det mesta från Marx till J.S Mill.

Gällande demonstrationer så har det minst sagt varit skralt med det här i Sverige. I Tyskland samlar dock PEGIDA och närstående initiativ tusentals vanliga människor. I Frankrike här om året samlades väl runt miljonen för att demonstrera mot samkönade äktenskap? Jag hoppas på något liknande här, även om mentaliteten skiljer sig.
Tack för litteraturförslagen.
Men tillbaka till topic och dina frågor. Du planerar att besöka ett allmänt torg i Trelleborg, och vill ha svar på hur detta skall gå till.
Kan man bara gå dit?
Skall man föranmäla?

Nja.så enkelt är det inte. Du måste först prata med mamma eller din förmyndare. Uppsöka ett torg är ju inget som man bara gör.

Du pratar om att utvidga sina vyer, men har inte klart för dig hur det går till att besöka ett allmänt torg i en random svensk stad.
Skall man släppa tangentbordet och pojkrummet så blir det uppenbarligen plötsligt komplicerat att ta sig fram i vardagen.
Senast redigerad av Godhem 2015-10-16 kl. 00:08.
Citera
2015-10-16, 01:25
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingburger
Är alla som hyser empati för flyktingar kommunister? Du är så sjukt verklighetsfrånvänd.

- Jag blir galen på detta ordet "empati".

Ordet "empati" används för att vädja till folks känslor enbart. Att agera enbart utifrån känslor är farligt, och förstör vårt samhälle. Omtanke är bra, men måste kombineras med logiskt tänkande. Jag förklarar mer här.
Citera
2015-10-16, 02:17
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
- Jag blir galen på detta ordet "empati".

Ordet "empati" används för att vädja till folks känslor enbart. Att agera enbart utifrån känslor är farligt, och förstör vårt samhälle. Omtanke är bra, men måste kombineras med logiskt tänkande. Jag förklarar mer här.
Ord använde Hitler också. Vår regering med.
För att komma över stigmatiseringen av ord måste du göra dem neutrala.
Börja säga tyvär jag är psykopat, så nej tyvär jag älskar bara min familj, mitt land och mig själv och mina vänner samt hund.
Annars är jag en psykopat så tack så mycket.
Avdramatisera dem,lek med dem och skämta om dem.
Så gör jag.
Hatar också empatitugget, kränkningssnusket, och rasistvarningsordet.
Alla dessa tre säger jag tvärtom och har gjort dem avstigmatiserade och neutrala.
Citera
2015-10-16, 04:47
Medlem
Nu är det seriöst slut med att bara sitta bakom tangentbordet och skriva "SD 2018". Ut och demonstrera alla mot dessa galenskaper oavsett vilken politisk uppfattning ni har i övrigt. Organisera er!
Citera
2015-10-16, 07:36
Medlem
Det märks att folk är oroliga när de kommer in i tråden och tjafsar emot och påpekar att demonstrationen är helt poänglös och att ingen kommer att komma.

Hade demonstrationen varit poänglös och ingen skulle komma så skulle den ha ignorerats. De kritiska inläggen kommer av att folk vet att det kommer att bli uppslutning och att SD har ett växande stöd att hämta i Trelleborg på grund av "flyktingkatastrofen" och som en kommun som dignar under det ekonomiska och sociala trycket av de "ensamkommande flyktingbarnen".
Vi ses på Lördag!
Senast redigerad av FranzIam 2015-10-16 kl. 07:39.
Citera
2015-10-16, 08:21
Medlem
Redors avatar
Det börjar bli för mkt, det är inte så konstigt att folk säger ifrån nu.

Främsta anledningen till att folk säger ifrån är för att invandringen kostar så otroligt mycket pengar. Pengar vi svenskar har stort behov av själva. Vi måste ju i första hand ta hand om vårt eget land, våra äldre, sjuka, vägar, infrastrukur, skolor, sjukvård osv osv osv. Den ekvationen borde inte vara så konstig, även för vänsterextremister att förstå.
Sen att Löfven lovat alla nyanlända en hälsokontroll medans vi svenskar får leta med ljus och lykta om vi ska lyckas få en läkare att göra en hälsokontroll får stå för honom. Då är det ju en bra idé att använda sig av den kompetens som finns bland många nyanlända, de högutbildade och de med läkarlegitimation och sjukvårdskunskaper. Inte använda den Svenska som redan är väldigt påfrestad.

Många av de som invandrar till Sverige har faktiskt gott om pengar, bara att de inte kan stanna kvar i sitt hemland av olika anledningar. Inför en Invandrarskatt då, en avgift som alla som invandrar till Sverige måste betala, förr eller senare. Som kompenserar upp lite av alla de miljarader som spenderas på dem.
Citera
2015-10-16, 09:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vansternationellt
Du hade möjligen gjort dig aningen trovärdig om du berättade vad du i praktisk handling & självuppoffring gör isrället för att orera.

Själv sätter jag mig i bilen och åker till Trelleborg tidigt på lördag morgon. 45 mil enkel resa.

Att åka till Trelleborg är ingen insats överhuvudtaget. Du har ju inte ens förstått vad du bör protestera emot. Jag bryr mig inte om ankdammen Sverige och alla islamofober till får utan som jag sa skall man lösa något så är det jänkarna och Israel och alla andra imperialister som skall väck och det löser man inte på ett torg i Trelleborg. Är du helt oförmögen att se mönster? Hmm? Var fanns ditt engagemang när skiten började och jänkarna påbörjade sitt folkmord i Irak vilket var startskottet till vad vi ser nu? Nej då fanns inga problem va? Då påverkades ju inte du ditt fega jävla avskum.

Antingen är du med oss eller så är du med fienden. Alla världsförrädare kommer att straffas. ALLA.

Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Jag är inte heller särskilt förtjust i Kent Ekeroth och Sverigedemokraterna, men att människor ger sig ut på gatorna och demonstrerar mot den här sinnessjuka massinvandringen är självklart väldigt bra. Alla nationalister som har möjligheten att ta sig till Trelleborg nu på lördag bör absolut göra det.

Sionisterna är inte på något plan nationalister, dom är landsförrädare som inte kunde bry sig mindre om Sverige. Ni är bara för korkade för att förstå att ni går deras ärende när ni protesterar och vill kasta ut dom som är offer men inte säger ett jävla något till dom som faktiskt är skyldiga till hur det ser ut. Det hade varit otroligt mycket mer effektfullt att tex bränna ner USA och Israels ambassader.

Många i tråden svamlar om att "det är nog nu" men samtidigt gör ni allt för att försvara rådande status quo som dom duktiga små lakejer ni är, det är så olidligt korkat att jag får mjäll bara av att läsa den trötta skiten. Får.
Citera
2015-10-16, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OPfishbowl
Att åka till Trelleborg är ingen insats överhuvudtaget. Du har ju inte ens förstått vad du bör protestera emot. Jag bryr mig inte om ankdammen Sverige och alla islamofober till får utan som jag sa skall man lösa något så är det jänkarna och Israel och alla andra imperialister som skall väck och det löser man inte på ett torg i Trelleborg. Är du helt oförmögen att se mönster? Hmm? Var fanns ditt engagemang när skiten började och jänkarna påbörjade sitt folkmord i Irak vilket var startskottet till vad vi ser nu? Nej då fanns inga problem va? Då påverkades ju inte du ditt fega jävla avskum.

Antingen är du med oss eller så är du med fienden. Alla världsförrädare kommer att straffas. ALLA.

Sionisterna är inte på något plan nationalister, dom är landsförrädare som inte kunde bry sig mindre om Sverige. Ni är bara för korkade för att förstå att ni går deras ärende när ni protesterar och vill kasta ut dom som är offer men inte säger ett jävla något till dom som faktiskt är skyldiga till hur det ser ut. Det hade varit otroligt mycket mer effektfullt att tex bränna ner USA och Israels ambassader.

Många i tråden svamlar om att "det är nog nu" men samtidigt gör ni allt för att försvara rådande status quo som dom duktiga små lakejer ni är, det är så olidligt korkat att jag får mjäll bara av att läsa den trötta skiten. Får.

Jag inte medlem i SD.

Dessutom har jag hela mitt drygt femtonåriga liv varit antiimperialist och utifrån det så ser jag naturligtvis mönster.

Det jag också lärt mig med åren är vad som är dagspolitiskt möjligt eller iaf realistiskt.

Att dra igång en förment väckelserörelse med utgångspunkt i "de stora mönstren" är ogörligt.

Det som nu händer i Sverige är en god grogrund för vidare politiskt arbete.

Prata inte sönder den möjligheten tack!

PS. Mitt politiska engagemang började 1976 med just en antiimperialistisk utgångspunkt.
Senast redigerad av Vansternationellt 2015-10-16 kl. 13:00.
Citera
2015-10-16, 13:19
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OPfishbowl

Jag har troligtvis ungefär samma politiska åsikter som du har, så självklart hade jag väldigt gärna sett andra talare än sionistiska judar som Kent Ekeroth. Håller också med om att det är sjukt sorgligt att se alla dessa SD-sympatisörer som inte tycks ha förstått ett jävla dugg, men att människor ger sig ut på gatorna och visar att man har fått nog av massinvandringen är bra. Det är viktigt att vi nationalister deltar i den här typen av demonstrationer, bland annat för att försöka styra dem åt ett sundare håll. Jag hoppas att det kommer mycket folk till Trelleborg på lördag!
Citera
2015-10-16, 14:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vansternationellt
Jag inte medlem i SD.

Dessutom har jag hela mitt drygt femtonåriga liv varit antiimperialist och utifrån det så ser jag naturligtvis mönster.

Det jag också lärt mig med åren är vad som är dagspolitiskt möjligt eller iaf realistiskt.

Att dra igång en förment väckelserörelse med utgångspunkt i "de stora mönstren" är ogörligt.

Det som nu händer i Sverige är en god grogrund för vidare politiskt arbete.

Prata inte sönder den möjligheten tack!

PS. Mitt politiska engagemang började 1976 med just en antiimperialistisk utgångspunkt.

Skiter väl i SD, samtliga partier är sionist lakejer, blir bara extra lustigt när juden och sionisten "Ekeroth" är talare. Du är antiimperialistisk och sionist lakej? Nej du är ett lättlurat och korkat får, det är allt du är, det blir bara direkt osmakligt när din sort skall försöka låtsas vara emot imperialism när ni går sionisterna ärende och demonterar mot offren.

Skämmes ta mig fan.

Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Jag har troligtvis ungefär samma politiska åsikter som du har, så självklart hade jag väldigt gärna sett andra talare än sionistiska judar som Kent Ekeroth. Håller också med om att det är sjukt sorgligt att se alla dessa SD-sympatisörer som inte tycks ha förstått ett jävla dugg, men att människor ger sig ut på gatorna och visar att man har fått nog av massinvandringen är bra. Det är viktigt att vi nationalister deltar i den här typen av demonstrationer, bland annat för att försöka styra dem åt ett sundare håll. Jag hoppas att det kommer mycket folk till Trelleborg på lördag!

Nej det tror jag inte då jag skiter fullständigt i politik då jag ser det som 100% bröd och skådespel. Fast att folk flyr är liksom inget problem, att dom tvingas fly är problemet. Så det finns ingen legitim kritik mot massflykt. Antingen så börjar världens ledare visa lite jävla stake/livmoder eller så är allt meningslöst. Världen kommer inte förändras för att folk gör som makten vill och fortsätter göda "vi och dom" tänket.
Citera
2015-10-16, 18:19
Medlem
VelvetReds avatar
Undrar om detta får samma uppmärksamhet som "refugees welcome" manifestationen på medborgarplatsen förra månaden? Förmodligen omnämns inte detta i media ens gissar jag på, oavsett hur många som vågar trotsa rasist-stämpeln och söker sig dit.
Citera
2015-10-16, 19:11
Medlem
Redrobots avatar
Krävs mer än protester för att få detta att sluta.

* Krävs en ekonomisk kollaps (Bostads krasch)

* Krävs en motståndsrörelse likt AFA, fast extremare, som går hårt mot hårt emot politiker på "De godas sida" och emot AFA - EXPO och liknande, det måste brinna.

* Krävs medborgargarde som ensamt tar sin hämnd när rättsystemet sviker den Svenska befolkningen till förmån för massinvandringen.

* Det krävs att SD skapar ett eget fack, med 25% av befolkningen, som anonyma får vara med, för att sedan gå ut i mass-strejk om inte politikerna ändrar sin uppfattning, så slår man där det gör ont. I statens kassa. Låt den blöda, låt den raseras, låt landet brinna.

Det är vad som krävs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in