Citat:
Ursprungligen postat av
MeMajk
håller med om att det lär bli spännande
men min fetning; M ska ju börja föra SD politik Light, så det kan lika gärna bli namnbyte till för M till SDm
Det mest spännande är ju vad S kommer att göra. Troligen så har Svetsarn svetsat fast styråran så hårt att de kommer att fortsätta att sjunka i nästa mätning och nästa och hela vägen fram till valet 2018
Usch vad hemsk jag känner mig, om jag spammar får mod smiska mig lite lätt på skjärten.
Tycker det är fascinerande att se vad som händer. Hela invandringsdebatten har varit tabu i hur många år som helst men nu helt plötsligt när skiten träffar fläkten så börjar trots allt partierna sakta men säkert att kliva upp och inse allvaret.
Är övertygad om att svetsaren har mer svetstråd i bakfickan och ruvar på spännande kreationer framöver. Med DÖ borta har han ingen större användning av MP och kan göra upp med M och övriga partier och samtidigt vara rak mot sina väljare. Planerat eller ej, att ta in MP i regeringen kan ha varit jackpot då han kan använda dom som förhandlingsbricka med de borgerliga ("jag dumpar MP om ni accepterar det jag önskar"). Är bara lite orolig att det blir MP som kastar ut sig själva ur regeringen, deras väljare kan inte få mycket ROI på sina röster idag.
Vad beträffar SD så får dom nog finna sig i att bli opinionsbuffé framöver där partierna ett efter ett kommer äta sig ned genom deras höga staplar.