2015-10-16, 14:27
Medlem
blue_no1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bud Fox
Känns som att det varit läge för DN att fråga om Luciabeslutet...

Ja, men det "avslöjandet" skulle antagligen inte heller gå in i skallen på den dumme svensken som ändå skulle rösta på sossarna eftersom dom alltid gjort det, eller tänka "nu röstar jag på m för dom kan väl aaaaldrig lägga pengar på invandrare, dom vill ju bara ha pengarna själv.." -som ett tvättäkta sossemongo...

men, ja, lucia borde det talas öppet i media om, det skulle vara något för sd att ta upp i sin kampanj!
Citera
2015-10-16, 15:13
Medlem
jugbandbluess avatar
när SD sa samma sak igår gick murvlarna bananas. paula bieler ansattes hårt i studio ett. nu säger ingvar detta, pressen visar bilder på asyltält och borgerliga dissidenter läcker katastrofartade polisdokument. kommer kommunisterna på SR följa upp detta tro, kanske rentav be SD:s företrädare om ursäkt?
Citera
2015-10-16, 15:50
Medlem
blue_no1s avatar
skulle vara mer vettigt av dom gamla expolitikerna att tala öppet klarspråk till folket om vad som händer i media!
gärna öppet skaka hand med Jimmie medans jimmie personligen räcker över deras medlemskort!

vad skulle reaktionerna bli om tex ingvar c, håkan juholt, carl bild göran persson eller liknande skulle göra en sån grej?
skulle svensken bli butter hemma i tvsoffan o rapa vänsterfloskler om rasism, eller skulle de heja på dessa helt hejdlöst? lösningen kanske skulle kunna vara nåt liknande? ingen som har mailadresser eller telefonnummer till nån/några av dessa? jag tar personligen på mig att ta kontakt med dessa o framföra min ide!
Citera
2015-10-16, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blue_no1
skulle vara mer vettigt av dom gamla expolitikerna att tala öppet klarspråk till folket om vad som händer i media!
gärna öppet skaka hand med Jimmie medans jimmie personligen räcker över deras medlemskort!

vad skulle reaktionerna bli om tex ingvar c, håkan juholt, carl bild göran persson eller liknande skulle göra en sån grej?
skulle svensken bli butter hemma i tvsoffan o rapa vänsterfloskler om rasism, eller skulle de heja på dessa helt hejdlöst? lösningen kanske skulle kunna vara nåt liknande? ingen som har mailadresser eller telefonnummer till nån/några av dessa? jag tar personligen på mig att ta kontakt med dessa o framföra min ide!

Du skrev lite längre upp "dum svensken". Baserade du det på egna tankegångar av den typ vi tar del av här?
Citera
2015-10-16, 16:20
Medlem
Wittstocksgatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
I dagens DN håller ex-ex-ex-ex-statsministern föreläsning om det kaotiska läget i svensk politik, och om det ohyggligt nödvändiga behovet av en blocköverskridande uppgörelse så att inte SD - enligt honom ett mycket värre parti än Ny demokrati - ska få ökat inflytande.

Ingvar Carlsson: Allvarligaste parlamentariska läget sedan demokratins genombrott
http://www.dn.se/nyheter/politik/ingvar-carlsson-allvarligaste-parlamentariska-laget-sedan-demokratins-genombrott/

Vad väcker IC:s yttranden för tankar hos er? Är han alls införstådd med situationens allvar? Vad skulle hans reaktion bli, om någon helt oförblommerat sa att idealen hos den socialdemokrati som arbetargrabben från Borås en gång anslöt sig till idag i främsta rummet förvaltas av "det mycket värre partiet" SD.

(Det finns också en skvallertråd om IC, men nog är det väl i denna avdelning som hans politiska analyser ska återges?)

Han har sett SAP:s mycket låga opinionssiffror. IC ser också hur impopulär SL är och drar då dessa slutsatser. Hans enda intresse är att SAP får fortsätta tillbringa tid vid köttgrytan.

IC bryr sig inte om Sverige eller svenskarna utan endast om sitt postmarxistiska parti.
Citera
2015-10-16, 16:24
Medlem
Wittstocksgatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonaSvisa
Ingvar Carlsson är sosse och ser att sossarna tappar fler och fler väljare och därmed tappar mer och mer makt. Han vill att sossarna behåller makten och är rädd att SD håller på att ta över rollen som dom gamla sossarna hade som största partiet i Sverige.

Det har gamle Ingvar alldeles rätt i.

Det stämmer helt med min slutsats.

IC vill säkra SAP:s plats vid köttgrytan.
IC vet att om denna massinvandring fortsätter så får de 500 000 röster eller mer till nästa val eller vlet efter det.

IC hatar Sverige och svenskarna och vill utplåna vår kultur och den nordiska etniska befolkningen i landet.
Citera
2015-10-16, 16:28
Medlem
blue_no1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Du skrev lite längre upp "dum svensken". Baserade du det på egna tankegångar av den typ vi tar del av här?

Ja, men typ som han? jag tycker väldigt många klagar på invandringen just nu, nästan alla jag vet faktiskt, men det är ändå flera som inte kan tänka sig att ens rösta sd pga vit makt/nazister/blabla/brunskjortor/ mm ..
många har röstat som deras fäder gjort o alltid gjort, om en gammal typ sosse, göran persson eller nån, skulle skaka hand med jimmie o ta emot sitt medlemskort, skulle svensken begripa till slut att sd inte är dödsknarkarnazister som äter barn?
Citera
2015-10-16, 16:30
Medlem
blue_no1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittstocksgatan
Det stämmer helt med min slutsats.

IC vill säkra SAP:s plats vid köttgrytan.
IC vet att om denna massinvandring fortsätter så får de 500 000 röster eller mer till nästa val eller vlet efter det.

IC hatar Sverige och svenskarna och vill utplåna vår kultur och den nordiska etniska befolkningen i landet.

Just pga detta scenario måste 7klöver till varje pris stoppa sd:s planer på nyval!
Citera
2015-10-16, 18:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Vad väcker IC:s yttranden för tankar hos er? Är han alls införstådd med situationens allvar? Vad skulle hans reaktion bli, om någon helt oförblommerat sa att idealen hos den socialdemokrati som arbetargrabben från Borås en gång anslöt sig till idag i främsta rummet förvaltas av "det mycket värre partiet" SD.

(Det finns också en skvallertråd om IC, men nog är det väl i denna avdelning som hans politiska analyser ska återges?)

Jag tror inte det, jag tror inte att Ingvar Carlsson begriper. Det verkar ju inte så. Jag är besviken på honom för jag betraktade honom inte som en idiot på 1980-talet utan som en duglig statsminister över ett S-parti som var mer ok än vad dagens Allians är. Jag var M-sympatisör på den tiden.

Så länge föredettingarna kommer med liknande sådana här utspel (vi är i behov av konstruktiva utspel, allt annat är bara skit som enbart säljer den som öppnar käften) är Sverige fortfarande på en verklig idiot-kurs på stormigt hav med farliga vatten. Ingen hjälp kommer ens från de äldre och Sverige skulle behöva deras ledarskap och stöd nu när det brakar samman.
Senast redigerad av Mertillen 2015-10-16 kl. 18:03.
Citera
2015-10-16, 22:04
Medlem
Han har ju iofs rätt. Alliansen har att välja mellan att ta makten med hjälp av SD, eller göra breda blocköverskridande överenskommelser med Socialdemokraterna. På samma sätt som Carlsson och Bildt gjorde under kronkrisen.

Dags att välja väg, Kinberg Batra och övriga.
Senast redigerad av griffen 2015-10-16 kl. 22:47.
Citera
2015-10-16, 22:09
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griffen
Han har ju iofs rätt. Alliansen har att välja mellan att ta makten med hjälp av SD, eller göra breda blocköverskridande överenskommelser med Socialdemokraterna. På samma sätt som Carlsson och Bildt gjorde under kronkrisen.

Dags att välja väg, Kinberg Batra och överiga.

Vaddå? Dom har ju redan valt väg.
Citera
2015-10-17, 01:17
Medlem
Wittstocksgatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intePK14
Ingvar Carlsson är en lindrigt begåvningshandikappad individ. Han gick i s.k. hjälpklass i skolan, och skrek på en fotbollsmatch i uppväxtåren så högt att han förstörde sina stämband (!)

Kan någon vettig människa bry sig om vad den Tokfan säger? Han spelar i samma division som svetsaren. Jag tro för övrigt inte att han för fem öre begriper situationens allvar - eller ens bryr sig. Hur gammal är gubbfan? 79? Han har sin pension att njuta av under resten av sitt patetiska liv.

Marxistiskt äckel som slickade Olof Palmes röv och därför stod på tur att ta över marxistpartiet.
Idioten tror fortfarande på att Crille P var mördaren.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in