2015-10-16, 10:25
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Med "att ta ansvar" menar S alltid att de andra partierna skall göra som S vill. Med "blocköverskridande överenskommelser" menar S alltid att man vill binda upp ett eller flera borgerliga partier för att omöjliggöra att det förs en verkligt borgerlig politik om borgarna kommer till makten.

Redan Vilhem Moberg konstaterade att socialdemokratin är ett idéparti, med två idéer; att ta makten och att behålla den. Detta har förvisso varit mycket framgångsrikt, men det närmar sig vägs ände.

S är nu historiskt litet och lär sjunka ytterligare. Snart kommer "blocköverskridande överenskommelse" att betyda att Alliansen gör upp SD, och då är S kokta. Detta inser den gamle räven Ingvar Carlsson, och vill nu göra vad han kan för att motverka detta.

Saken är den att det insåg han redan på 1980-talet och det var en av orsakerna till Luciabeslutet. Det kom emellertid för sent och därmed banades vägen för NyD. SD är en helt annan sak och kommer att påverka svensk politik på ett genomgripande sätt.
Nej så är det ju, S är inte längre det statsbärande partiet på samma sätt som tidigare, det är mer ett parti som alla andra. Detta vet förstås både alliansen och SD.
Citera
2015-10-16, 10:32
Medlem
Det som är skrattretande i sammanhanget är att det som SD vill är precis vad EU kommer att genomföra.

Alltså jag menar att på EU-nivå kryllar det av SD-tankar... men det är tydligen helt okej.

Stefan Lövfén kom hem idag efter ett möte på EU-nivå och muttrar att de (sjuklövern) kommer ingen vart, få länder ställer på sjuklöver-politiken att alla ska ta emot alla som behagar komma till europa.

Detta måste väl om något vara ett parlamentariskt sammanbrott?

Men det är klart, med svenska ögon sett är allt där man inte tar emot miljoner flyktingar ett sammanbrott. Sjuklövern har oss i ett järngrepp i Sverige och vi får i en situation där EU skärper reglerna se hur flyktingströmmen i allt större grad då går mot Sverige.

Det enda som avskräcker är kyla och skog. Gäller för SD visa vad sverige består av..
Senast redigerad av endumbonde 2015-10-16 kl. 10:36.
Citera
2015-10-16, 10:36
Medlem
YP4XQs avatar
Ok jag tar på mig foliehatten. Men hans uttalande tycker jag kan hinta lite om att det är någon mer och något större bakomliggande kraft som MÅSTE se till så SD inte tar över. Att detta har med invandringen att göra tror jag inte helt... det är något annat. Som de själva inte kan gå ut med - för några speciella förklaringar har vi inte sätt eller hur? Mer än flöskler om att vi skall hjälpa, vara humanitär stormakt osv men detta tror jag inte är sanningen. Nu tar de till IC till att uttala sig och överbevisa svensken. De går allt längre... väldigt intressant.

För ekonomisk och social vinning är invandringsexperimentet absolut inte - det kan vilken hobbyekonom som helst räkna ut.
Citera
2015-10-16, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Ok jag tar på mig foliehatten. Men hans uttalande tycker jag kan hinta lite om att det är någon mer och något större bakomliggande kraft som MÅSTE se till så SD inte tar över. Att detta har med invandringen att göra tror jag inte helt... det är något annat. Som de själva inte kan gå ut med - för några speciella förklaringar har vi inte sätt eller hur? Mer än flöskler om att vi skall hjälpa, vara humanitär stormakt osv men detta tror jag inte är sanningen. Nu tar de till IC till att uttala sig och överbevisa svensken. De går allt längre... väldigt intressant.

För ekonomisk och social vinning är invandringsexperimentet absolut inte - det kan vilken hobbyekonom som helst räkna ut.

Jag är övertygad om att sjuklövern drivs av hatet mot hatet mot mörkhyade. Det är antirasismen som driver sjuklövern till att vilja genomföra ett folkutbyte. Man föraktar och hatar den vita rasen. Det är den drivkraft som ligger i botten. Sen ovanpå det kan man lägga godhetskänslorna, skuldkänslorna över att Sverige har varit ett genomruttet rasistiskt land som sysslat med slavhandel, utrotning av judar och ett förtryck mot andra människor (som inte är vita). Att Sverige nu då istället blivit en humanitär stormakt är de enormt stolta över. Allt detta gör att SD är huvudfienden som man inte på något sätt får tillmötesgå. Så säger SD att det kommer för många flyktingar är den omedelbara reaktionen att öka på flyktingströmmen ännu mer genom signalpolitik där man säger att alla är välkomna och de får allt de behöver + möjlighet att ta hit hela sin familj och släkt.

Ironiskt nog så leder det till att dagens rasister är egentligen antirasisterna, resten har ju för längesen accepterat att vi alla är människor.
Senast redigerad av endumbonde 2015-10-16 kl. 10:43.
Citera
2015-10-16, 10:41
Medlem
MonaSvisas avatar
Ingvar Carlsson är sosse och ser att sossarna tappar fler och fler väljare och därmed tappar mer och mer makt. Han vill att sossarna behåller makten och är rädd att SD håller på att ta över rollen som dom gamla sossarna hade som största partiet i Sverige.

Det har gamle Ingvar alldeles rätt i.

Citera
2015-10-16, 11:00
Medlem
genushexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
I dagens DN håller ex-ex-ex-ex-statsministern föreläsning om det kaotiska läget i svensk politik, och om det ohyggligt nödvändiga behovet av en blocköverskridande uppgörelse så att inte SD - enligt honom ett mycket värre parti än Ny demokrati - ska få ökat inflytande.

Ingvar Carlsson: Allvarligaste parlamentariska läget sedan demokratins genombrott
http://www.dn.se/nyheter/politik/ingvar-carlsson-allvarligaste-parlamentariska-laget-sedan-demokratins-genombrott/

Vad väcker IC:s yttranden för tankar hos er? Är han alls införstådd med situationens allvar? Vad skulle hans reaktion bli, om någon helt oförblommerat sa att idealen hos den socialdemokrati som arbetargrabben från Borås en gång anslöt sig till idag i främsta rummet förvaltas av "det mycket värre partiet" SD.

(Det finns också en skvallertråd om IC, men nog är det väl i denna avdelning som hans politiska analyser ska återges?)
Det man kan säga om detta är väl att den äcklige gamle vite gubben borde hålla käften! Märkligt att hans senila gaggande tas upp i en stor tidning på detta sätt. Läs in gubben på ett senilboende tycker jag. Minns hur hens vanstyre ruinerade Sverige, och sedan fick regeringen Bildt städa upp efter henom.

Få nu en gång in i skallen: Det finns inte på kartan att alliansen kommer att samarbeta med s i någon som helst fråga under några som helst omständigheter! Möjligen kan vi plocka upp Miljöparitet i alliansen!

Vad SD-patrasket beträffar har ju Åkesson visat igen att hen är en duktig hund!
Citera
2015-10-16, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GatorG
Ingvar Carlsson lär bo permanent i fritidshuset var fan det nu är och slipper se eländet med massinvandringen. Tycker inte att han ska uttala sig alls då han är gammal och gaggig och inte förstår att S målat in sig i ett hörn tillsammans med alliansen. Hans uttalande är bara floskler.

För nått år sedan bodde han i alla fall kvar utåt Tyresö i en högst ordinär flerfamiljsbostad och kunde ofta ses åka kommunaltrafik (buss) ihop med människor med klart blandat ursprung.

För övrigt är det en hygglig karl av den gamla stammens politiker som ville folk väl och jag kan inte se att han har så mycket fel i sin artikel.
Citera
2015-10-16, 11:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
För nått år sedan bodde han i alla fall kvar utåt Tyresö i en högst ordinär flerfamiljsbostad och kunde ofta ses åka kommunaltrafik (buss) ihop med människor med klart blandat ursprung.

För övrigt är det en hygglig karl av den gamla stammens politiker som ville folk väl och jag kan inte se att han har så mycket fel i sin artikel.

Håller med om att han är en hygglig man och dessutom karl för sin hatt (Hårsfjärden, tvinga upp ubåten) men han är hopplöst efter sin tid nu. Han kan inte förstå problematiken som Reinfeldt och Löfven ställt till med. Inga bostäder, inga arbeten.
Citera
2015-10-16, 11:54
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Nej så är det ju, S är inte längre det statsbärande partiet på samma sätt som tidigare, det är mer ett parti som alla andra. Detta vet förstås både alliansen och SD.

Ja, men det har inte sjunkit in hos S. Det har förmodligen inte sjunkit in hos Ingvar heller, men han börjar inse varåt det barkar hän. Inte helt oväntat har Hederskvinnan Westerberg en likartad uppfattning, fast han vill inte att FP skall smutsa ner sina händer, utan att M får bita i det sura äpplet och gå ihop med S.
http://www.svd.se/westerberg-s-och-m-enda-regeringsalternativet/om/det-nya-politiska-laget
Citera
2015-10-16, 12:00
Medlem
Scott Danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bud Fox
Känns som att det varit läge för DN att fråga om Luciabeslutet...

Verkligen. Har han offentligt uttalat sig om Luciabeslutet på senare år?
Citera
2015-10-16, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
I dagens DN håller ex-ex-ex-ex-statsministern föreläsning om det kaotiska läget i svensk politik, och om det ohyggligt nödvändiga behovet av en blocköverskridande uppgörelse så att inte SD - enligt honom ett mycket värre parti än Ny demokrati - ska få ökat inflytande.

Ingvar Carlsson: Allvarligaste parlamentariska läget sedan demokratins genombrott
http://www.dn.se/nyheter/politik/ingvar-carlsson-allvarligaste-parlamentariska-laget-sedan-demokratins-genombrott/

Vad väcker IC:s yttranden för tankar hos er? Är han alls införstådd med situationens allvar? Vad skulle hans reaktion bli, om någon helt oförblommerat sa att idealen hos den socialdemokrati som arbetargrabben från Borås en gång anslöt sig till idag i främsta rummet förvaltas av "det mycket värre partiet" SD.

(Det finns också en skvallertråd om IC, men nog är det väl i denna avdelning som hans politiska analyser ska återges?)

Ingvar Carlsson är en lindrigt begåvningshandikappad individ. Han gick i s.k. hjälpklass i skolan, och skrek på en fotbollsmatch i uppväxtåren så högt att han förstörde sina stämband (!)

Kan någon vettig människa bry sig om vad den Tokfan säger? Han spelar i samma division som svetsaren. Jag tro för övrigt inte att han för fem öre begriper situationens allvar - eller ens bryr sig. Hur gammal är gubbfan? 79? Han har sin pension att njuta av under resten av sitt patetiska liv.
Citera
2015-10-16, 13:42
Medlem
Läste en kommentar i DI.

Die Dumme Schweden

Inkompetenta politiker, naiva, flata, tror att "det löser sig mentalitet". Vi skapar en social bomb. Men på något sätt så förtjänar vi det helvete vi skapar när vi fortsätter rösta på etablissemanget. Förvånande att ingen av kommunerna ställer sig upp och ifrågasätter det här. De är väl rädda om sin karriär....jag är ingen rasist, bara en realist
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in