Jag har länge ansett honom som den enda Sossen som verkligen trott på socialdemokratin, och varit hederlig, nu har jag bara läst Aftonbladets version, där säger han att alliansen måste göra upp med SD eller socialdemokraterna, sedan att de måste göra en blocköverskridande överenskommelse...
SD tillhör ju inte alliansen, så antar att han som vi räknar SD som ett tredje block.
Citat:
– Det finns lägen då partier måste låta landets bästa gå före, då man inte bara kan se till partiet utan måste se till ett vidare ansvar. Det är vad som behövs nu, säger han.
Detta beskriver ju SD på pricken... Men inget av de andra partierna i dagsläget.
Jag får nog läsa den andra tidningen om de är tydligare?
Edit:
Läst DN nu, han har nog blivit lika senildement som sjuklöverns partiledare, Han skriver att SD är värre än ny demokrati, jag röstade på ny demokrati, och röstar nu SD, jag blir nog tvungen att tolka det som om han ogillar SD av någon anledning... SD är väl det parti som övertagit Sossarnas gamla politik som de lämnat numera.
SD behöver nog tyvärr få egen majoritet för att kunna rädda landet, vi får väl fortsätta hoppas på det till nästa väl.
Nåja, han hade ju Mona som tänkt efterträdare, så han har ju alltid haft svårt att bedöma folks verkliga egenskaper, det är väl samma blinda fläck som hindrar honom att se SD för vad de är...