2015-07-23, 18:07
Medlem
Opererade hjärnan för ett år sedan pga någon missbildning som orsakade epilepsi anfall, dom skar upp hela skallen på mig så jag har ett stort ärr som går från ena örat till det andra, tänkte om man kan söka ersättning för detta? Har noll koll på detta, min farsa som skött försäkringar och allt sånt där men kan tyvär inte få tag i honom på ett bra tag så frågar här innan jag ringer till eventuella försäkringsbolag.
Citera
2015-07-26, 17:17
Medlem
Vad tycker ni jag borde fått för dessa ärr? Fick 7500kr, tycker det känns skitlite?

http://imgur.com/a/zxUOP#0
Citera
2015-07-27, 09:34
Medlem
FreshMilks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannen90
Vad tycker ni jag borde fått för dessa ärr? Fick 7500kr, tycker det känns skitlite?

http://imgur.com/a/zxUOP#0
En gammal klasskompis hade nästan exakt likadant ärr på knät, han fick 20-30k. Men det beror på vad man har för försäkringsbolag antar jag.
Överklaga kan du ju alltid göra...
Citera
2015-10-13, 16:22
Medlem
Sökte pengar hos Folksam för ett ärr jag fick för 2,5 år sen
Ärret sitter under ögonbrynen strax över ögonlocket är 2,1cm långt och 0,65cm brett.
Pratade med Folksam och de ville bara betala ut 2000kr.

Syrrans unge fick 5k för ett ärr på knät som knappt syns och han har också Folksam. Blev rätt besviken då det ser ut som om att huden på högra sidan under ögonlocket hänger ner mer än vad det gör på vänstra sidan.

Om man vill överklaga hur gör man då?
De skulle betala ut pengarna inom 10 dagar är det försent att överklaga då?
Räknade med 5-7k för ärret då detta är svårt att dölja.
Citera
2015-10-14, 14:30
Medlem
Hurpallarnis avatar
Hej!
För ca en månad sedan passade jag min fars kennel. Två taggade tikar rök ihop och jag kastade mig emellan. Resultatet efter ca 3 minuters strid är 11st "småhål" över hela högerunderarm. Vissa har redan läkt och fått "ärrvävnad". Finns även en skada (som läkt helt) som är ungefär stort som en femkrona som sträcker sig från sidan på handleden in över överdelen på handen.
Man ser redan nu att ärren kommer se förjävliga ut.

Min fråga är om jag kan höra av mig till mitt försäkringsbolag om detta eftersom ingen anmälan gjorts. (Vill inte att farsans hundar ska råka illa ut)

Har spenderat omkring 24h totalt inlagd på sjukhus och även betalat för dyra mediciner.
Senast redigerad av Hurpallarni 2015-10-14 kl. 14:34.
Citera
2015-10-15, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurpallarni
Hej!
För ca en månad sedan passade jag min fars kennel. Två taggade tikar rök ihop och jag kastade mig emellan. Resultatet efter ca 3 minuters strid är 11st "småhål" över hela högerunderarm. Vissa har redan läkt och fått "ärrvävnad". Finns även en skada (som läkt helt) som är ungefär stort som en femkrona som sträcker sig från sidan på handleden in över överdelen på handen.
Man ser redan nu att ärren kommer se förjävliga ut.

Min fråga är om jag kan höra av mig till mitt försäkringsbolag om detta eftersom ingen anmälan gjorts. (Vill inte att farsans hundar ska råka illa ut)

Har spenderat omkring 24h totalt inlagd på sjukhus och även betalat för dyra mediciner.
Gör detta och gör det snarast, om du inte säger till försäkringsbolaget så lär du inte få ut något sen när du söker ersättning för ärr, behöver inte nämna vems hundar det är eller så får du hitta på något.

Fick svar ifrån Folksam idag och de betalar ut 4004kr, varför de ändrade sig vet jag inte då det är dubbla beloppet mot innan och jag har ännu inte överklagat.
Citera
2015-11-03, 12:29
Medlem
Hurpallarnis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
Gör detta och gör det snarast, om du inte säger till försäkringsbolaget så lär du inte få ut något sen när du söker ersättning för ärr, behöver inte nämna vems hundar det är eller så får du hitta på något.

Fick svar ifrån Folksam idag och de betalar ut 4004kr, varför de ändrade sig vet jag inte då det är dubbla beloppet mot innan och jag har ännu inte överklagat.

Tack för tipset, har skickat in skadeanmälan så nu väntar jag bara för svar. Någon som vet hur lång tid det kan ta? Undrar också om jag har rätt till ersättning för min jacka som gick sönder?
Citera
2015-11-09, 00:13
Medlem
Jag opererade mig efter en skada förra hösten, och jag har nu på försäkringsbolagets(TryggHansa) begäran tagit bilder på ärren jag fick, och skickat in dessa. Är det någon som har en hum om hur lång handläggnings- samt utbetalningstiden är? Jag ska nämligen ut och resa och kan komma att behöva sälja av lite fonder om denna processen är långvarig. Så är nyfiken, hur lång tid det kommer att ta.
Så är det någon som vet hur många veckor detta brukar ta?

Tack på förhand!
Citera
2015-11-19, 20:53
Medlem
Hej,
Jag bröt nyckelbenet för två år sedan och har nu ett cirka 15x2cm ärr med en titanplatta som håller samman nyckelbenet.
Jag har två försäkringar, inte hundra koll men tror ena var någon hemförsäkring och den andra en skolförsäkring. Efter ett dussin samtal och 15 månader senare har jag totalt fått 66kkr, vilket jag är väldigt nöjd med.

Ett tips för de som har ett ärr de vill ha pengar för så bör ni veta att man MÅSTE höra av sig till försäkringsföretaget max 2 år efter olyckan, inte en månad senare. (Det var vad jag blev tillsagd iallafall).

Ett annat tips är att kolla med jobb/skola om de har någon försäkring som kanske täcker detta?
Jag fick give or take 30kkr från skolans försäkring.
Ett sista tips är att ligga på försäkringsbolagen, de är långsamma och sluga så ge inte upp.

Juste, jag fick även 6 veckors taxi till skolan, haha.
Citera
2015-11-19, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skalm4n
Jag opererade mig efter en skada förra hösten, och jag har nu på försäkringsbolagets(TryggHansa) begäran tagit bilder på ärren jag fick, och skickat in dessa. Är det någon som har en hum om hur lång handläggnings- samt utbetalningstiden är? Jag ska nämligen ut och resa och kan komma att behöva sälja av lite fonder om denna processen är långvarig. Så är nyfiken, hur lång tid det kommer att ta.

Tack på förhand!

Tror handläggningstiden och utbetalningstiden varierar beroende på vilket försäkringsbolag du har etc.
För mig tog det mellan 12-24 månader att få pengarna för både Sveda & verk samt vanprydande ärr.
Dessutom fick jag inte pengarna samtidigt. De kom in till mitt konto då och då under ett halvår.
Citera
2015-11-21, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skalm4n

Tack på förhand!

Jag skar mig ganska frekvent under hela min ungdom och var runt 20 år när jag slutade helt. Och 6 år senare fick jag ett brev från TryggHansa med en utbetalning på 109,000 kr, och ett halvår senare kom ytterligare 55,000...

Från det att jag skickat in fotona tog det mindre än 2 veckor innan pengarna fanns på mitt konto

Men sen kan det nog bero på vilken slags försäkring du har, och eventuellt på omfattningen av skadan.

Hoppas det löser sig för dig
Citera
2015-11-28, 18:47
Medlem
Fick 71 tusen för mina ärr,underbart
Senast redigerad av Sjukdom-1854 2015-11-28 kl. 18:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in