2015-10-14, 06:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Varför fick hon betala tillbaka pengarna?

Nu minns jag bara vissa detaljer men du får kolla på nätet.
Grälet var mellan Se och Hör och familjen Sögaard, sommaren 1999.
Tror Amadeus är född i feb samma år.
Rör sig om 225 000 kr.
Familjen bryter kontraktet och kopplar in advokaten och får betala tillbaka allt eller en viss del till tidningen.
Det rörde sig om att familjen ville ha bilderna publicerade en gång och tidningen ville ha flera gånger eller om de struntade i det och ett barndop var också på tal, då tidningen skulle närvara och detta ingick i pengarna men familjen bröt och allt gick i stöpet...
Det var jätte pinsamt.

Händelsen på NK i sthlm då Carola och runar hade hemlösa på julmiddag var helt OK och efteråt fick alla hemlösa eller delar av hemlösa en CD att " titta på " ( många hade kanske inte en CD spelare ) var Helt OK enligt mig.
De hemlösa kunde gå på stan och sälja Carolas CD till vem som helst.
Citera
2015-10-14, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gerisson
Carola fick inte betala tillbaka pengarna för bilderna på Amadeus! Däremot har hon i efterhand sagt att hon blev påverkad av Runar som hon var gift med vid tillfället och att hon inte hade gjort samma val idag. Tror att de pengarna sattes i en fond till Amadeus eller något liknande...

Turerna har varit många så du kan också ha rätt...
Citera
2015-10-14, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gerisson
Carola fick inte betala tillbaka pengarna för bilderna på Amadeus! Däremot har hon i efterhand sagt att hon blev påverkad av Runar som hon var gift med vid tillfället och att hon inte hade gjort samma val idag. Tror att de pengarna sattes i en fond till Amadeus eller något liknande...

Minns du när de köpte huset i Vreta näs utanför Uppsala - gick de i konkurs ?
Eller var kronofogden inblandad ? Rycktas att de inte hade lagfart på kåken.
Citera
2015-10-14, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Minns du när de köpte huset i Vreta näs utanför Uppsala - gick de i konkurs ?
Eller var kronofogden inblandad ? Rycktas att de inte hade lagfart på kåken.

Det var husföretaget som hade "visningshus" som Carola samt några andra kändisar bodde i. När bolaget kursade sålde konkursförvaltaren husen utan hyresgäster.
Citera
2015-10-14, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torparen
Det var husföretaget som hade "visningshus" som Carola samt några andra kändisar bodde i. När bolaget kursade sålde konkursförvaltaren husen utan hyresgäster.

Husföretaget var Boro hus, så det var deras " visningshus " ? Vem ägde tomten huset stod på, Boro eller paret Sögaard ? För Carola hade väl fått huset och skulle " sjunga av huset på 5 år " ?
Göra reklam överallt för Boro.
Citera
2015-10-15, 14:14
Medlem
Citat:
Carola Häggkvist berördes av bilderna av flyktingar som anländer med båt till Grekland. Hos Malou Efter tio berättar hon om beslutet att åka dit själv och hur det gick till när 10 av dem flyttade in hos henne.

http://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/carola-jag-ville-g%C3%B6ra-mig-tillg%C3%A4nglig-som-m%C3%A4nniska/vi-AAftihw?ocid=mailsignoutmd
Citera
2015-10-15, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dollarz
http://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/carola-jag-ville-g%C3%B6ra-mig-tillg%C3%A4nglig-som-m%C3%A4nniska/vi-AAftihw?ocid=mailsignoutmd
Fy fan!Spyr på henne!
Citera
2015-10-15, 16:36
Medlem
enfindams avatar
Jag såg Malou efter tio i morse, där satt Carola med sina tio flyktingar. Hon berättade att hennes närvaro helade dem. Halleluja!
Senast redigerad av enfindam 2015-10-15 kl. 16:39.
Citera
2015-10-15, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Jag såg Malou efter tio i morse, där satt Carola med sina tio flyktingar. Hon berättade att hennes närvaro helade dem. Halleluja!
Jag såg det också och tänkte: jaha, alla är kristna flyktingar, bl a från Iran. Ingen var från Syrien. 10 stycken troende kristna hon bjudit in att bo hos sig, gott så. Men why not bjuda in 10 muslimska män och konvertera dem till Jesus, som en sann kristen ska göra? Ja, kristna är uppmanade av Jesus att sprida evangeliet till alla, dvs missionera, enligt NT.

Återigen ett PR-trick från unika Carola för att göra reklam för sin kommande julshow (ja, den nämndes). Så fick vi också veta att lilla Zoë har en nanny, som flög ner tösen till Kos efter att mamma Carola i princip kastat sig på ett billigt charterflyg till Kos i sin godhetsinsats.

Notera att jag inte har någonting emot att man hjälper människor i nöd, men tror det stod i Bibeln att den välgörenhet som görs i det dolda uppskattas mest av den kristne Fadern, jämfört med fariséerna som står i hörnen och ropar, och som öppet visar hur mycket pengar de skänker till välgörenhet...
Citera
2015-10-15, 20:25
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dollarz

Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Jag såg det också och tänkte: jaha, alla är kristna flyktingar, bl a från Iran. Ingen var från Syrien. 10 stycken troende kristna hon bjudit in att bo hos sig, gott så. Men why not bjuda in 10 muslimska män och konvertera dem till Jesus, som en sann kristen ska göra? Ja, kristna är uppmanade av Jesus att sprida evangeliet till alla, dvs missionera, enligt NT.

Återigen ett PR-trick från unika Carola för att göra reklam för sin kommande julshow (ja, den nämndes). Så fick vi också veta att lilla Zoë har en nanny, som flög ner tösen till Kos efter att mamma Carola i princip kastat sig på ett billigt charterflyg till Kos i sin godhetsinsats.

Notera att jag inte har någonting emot att man hjälper människor i nöd, men tror det stod i Bibeln att den välgörenhet som görs i det dolda uppskattas mest av den kristne Fadern, jämfört med fariséerna som står i hörnen och ropar, och som öppet visar hur mycket pengar de skänker till välgörenhet...
Hur gärna man än vill beundra Carola för detta är det svårt därför att det känns inte riktigt äkta.
Citera
2015-10-15, 20:43
Medlem
P55s avatar
Citat:
Hur gärna man än vill beundra Carola för detta är det svårt därför att det känns inte riktigt äkta.

Nej, det blir aldrig äkta det som Carola håller på med nu för tiden.
Hon kan ju sjunga, bättre än många andra kända artister, men så länge hon håller på med sitt religiösa skit så får hon nog finna sig i att hon blir mer och mer en C-kändis och med det inte så många framträdanden, inte minst i TV.
Citera
2015-10-16, 01:40
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:

Hon är ju allmänt känd för att vara både naiv och ganska korkad, något som inte minst visade sig i "Så mycket bättre" på TV4 häromåret och hos Malou 13/10 2015.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in