Citat:
Ursprungligen postat av
flashgrenade
Den ekonomiska biten är priset för en testovial extra och är i sammanhanget försumbar.
Men tolkar jag dej rätt om du menar att det optimala är att köra varannan kur som deff och varannan kur som bulk?
Det optimala är att ligga på 5% överskott på energibalans hela tiden om man ligger på. Precis som Tony säger; om du lägger på dig fett som du sedan vill bli av med utan att du fått någon egentlig skillnad på ackumulerad muskelmassa, utan möjligtvis något tapp i muskelmassa vid slarvig deff, så vad är egentligen meningen med bulk och deff? Gå runt på 10% om du är vit man och må bra istället.
Visst det kostar att du håller mer koll på micronäring då det är viktigt att den kcal-mängd du stoppar i dig kommer från näringsrika och biologiskt tillgängliga råvaror, gärna eko, och detta tar ju både tid och pengar jämfört med en "slapp bulk" då extra allt ingår.
EDIT: Detta är vad som fungerar bäst för mig och för alla jag har hjälpt med kost/träning men som alltid finns det flera upplägg för olika individer som fungerar bäst. Jag tror dock att merparten fungerar optimalt under dessa förhållanden baserat på allt jag hört, sett och läst.
Citat:
Ursprungligen postat av
Demma
Ska börja en 250mg Testo E E5D kur snart är planen.
Tänkte ta lite prover innan bara för att se så inte min kropp mår skit så man dödar den typ, ja n ifattar.
Men vad för prover ska jag ta? Är det levervärden som är det viktiga? Eller hjärtat?
Hur gör man, betalar man någon privat för att få värderna eller går man via VC? Hatar allt med publik sjukvård att göra, så jävla mkt krångel, borde väl vara enklast o fixa privat på nåt sätt?
Som jag fattat det osm så är väl lever-problemen främst relaterat till oralt intag?
Och jag ska ju incera enbart Testo E... vad exakat är det som "sliter" på kroppen då? Det enda jag kan komma på på rak arm som skulle kunna vara dåligt i min kropp, är mitt hjärta/lungor då jag vart rökare ett tag och tagit en del droger. Samt ev min lever då man såklart druckit, dock inte mer än nån annan i min ålder, men still.
/23år kille
Bara be om en hälsokontroll på alla värden. Kan ju va intressant för dig att göra en fysiologisk mätning också (dvs vattenmängd, blodvolym, kroppsfett, muskelmassa, benstomme osv).
Mvh