Citat:
Ursprungligen postat av
demotrams
Alla hjärnor är lika och har samma kapacitet.
Haha, nej.
Citat:
Du ljuger endast för dig själv när du säger att din hjärna inte utrustats med diverse förmågor.
Jösses. Du förstår verkligen inte vad jag skriver. Nej, min hjärna är inte utrustad med förmågan att göra den sortens logiska felslut din verkar göra, enligt hur jag beskrivit gång efter gång. Argument from ignorance heter felslutet. Sök gärna efter vad det innebär och bilda dig lite. Trots ditt kunskapsförakt.
Citat:
Alla människor ställer frågor som vem är jag, var kommer jag ifrån och vart ska jag. Frågorna är uppenbara och det finns bara ett svar.
Det är inget fel på frågor. Däremot ställer du frågan som svar på varför gud finns. Det är inte ett svar. Det är en fråga.
Citat:
Vill man acceptera det så gör man det men vill man inte det så står man för det själv.
Varför skulle man acceptera saker utan belägg? Det är ju korkat.
Citat:
Ingenting sker av naturen själv. Allt som sker i naturen är maskiner. Det finns olika maskiner i naturen men dessa maskiner är inte gjorda av plats, järn, sladdar osv.
Maskiner, processer, samma sak, precis som jag beskrev det innan. Det är inget jag motsäger. Att det däremot styrs av någon magisk kraft får du dock allt bevisa, för det finns ingenting som tyder på det.
Citat:
Att regn blir moln, moln avkyls och kommer ner återigen som vatten är en maskin. Bara för att vi kan beskriva processen innebär inte att själva maskinen är en process. Att solen samlar himlakroppar runt sig och får de att bete sig på ett visst sätt är också en maskin. Även här bara för att vi kan beskriva processen eller hur maskinen fungerar, innebär det inte att själva maskinen är en process. Människokroppen är en maskin. bara för att vi kan beskriva hur människokroppen fungerar innebär inte att själva maskinen är en process.
En process är en serie steg som utförs för att nå en slutprodukt eller händelse. Vad duktig du är som vet att maskinen i processen inte i sig är en process.
Citat:
Alla maskiner tillverkade av människor består av olika komponenter där var och en av delarna sköter sin uppgift, och där varje del måste sättas dit noga av en som är kunnig och intelligent, precis som maskinerna i naturen består av olika komponenter och dessa komponenter kan inte hux flux börja sätta dit sig själva och börja fungera och sedan bara fungera.
Nej, det kallas evolution. Bara för att du inte förstår hur det går till betyder det inte att man kan hitta på en gud för att lösa problemet. Det kallas "argument from ignorance" eller argument från okunskap. Jag förstår inte hur mitt äpple bara försvann när jag tittade bort. Därför finns det äppelknyckarspöken. Bör jag bevisa äppelknyckarspöken först innan jag påstår deras existens? Hmm.. Nej, det är inte ett löjligt exempel. Det är samma logikfel som du gör.
Citat:
Först måste komponenterna på plats, alltså sker det ändringar sedan börjar de fungera och sker inga radikala ändringar. Naturliga icke-vetande icke tänkande processer? Nja skulle inte tro det va!
Nej, jag vet att du inte tror det. Men så är fallet. Den kallas evolutionen. Den är välbevisad inom vetenskapen.
Citat:

På vilket sätt skapar vi frukter?
Arter skrev jag att vi skapar. Vi gör nya arter.
Citat:
Vi korsar redan existerande frukter och väldigt få kan vi korsa med varandra. Frukter har funnits innan människan fanns. Tror du att smaken på frukterna kommer att ändras i en överlägsen framtid? haha du är verkligen förlorad. Din hjärna har blivit tvättad av sådana som Rickard Dawkins.
Vilket trist öde för mig att bli hjärntvättad av sånt som fakta. Mycket tragiskt. Ja, smakerna på frukter kommer förmodligen ändras eftersom vi förädlar dem, mycket riktigt.
Citat:
Är det nåt fel på din tankeverksamhet?
Nejdå, jag bara kommenterar dina påståenden. Var har du fått din grundskoleutbildning i biologi? Satt du längst bak och blev religiöst oförrättad varje gång läraren nämnde evolution? Det verkar ju som att du missat ungefär.. Uh, allt.