Citat:
Förstår svenska eller ska jag skriva på engelska. Det verkar som att du inte greppar allt jag skriver och du gör miss här och var. Nej evolution är inte fakta. Presentera fakta som bevisar att evolution har ägt rum och säg inte att du har presenterat för det har du inte. Svara också på följande: Har evolution stannat? Varierar hastigheten på evolution? Vad är för kraft som ligger bakom evolution? Vad är det för kraft som gör så att det är istället för icke är? Vad finns det för bevis som kan ses i nutid. Historiska bevis köper jag inte utan bevis framför våra ögon där A leder till B och vi kan antingen observera, mäta eller undersöka det. Jag vill inte ha fossiler där man kan spekulera i vad det är för arter och avgöra med DNA om arten är släkt med en annan art. Bananer och människan delar 50% DNA som är identiskt lika. Ge mig bevis som sker inför ögonen här och nu.
Roger Rabbit|55011983]Wrong, evolution is a fact, it happened. Evolution through natural selection is a theory. And stop saying "just a theory" as if it's a bad thing, obviously you do not know the meaning of the word and confuse it with the word hypothesis.
Pretty much the only way evolution could be a lie is if the Almighty Creator planted an insane amount of evidence for evolution to deceive us. But why would he do that?
As of already mentioned, I agree that evolution does not disprove God, it does however disprove the myth of Adam and Eve.
Pretty much the only way evolution could be a lie is if the Almighty Creator planted an insane amount of evidence for evolution to deceive us. But why would he do that?
As of already mentioned, I agree that evolution does not disprove God, it does however disprove the myth of Adam and Eve.
Citat:
Se ovan.
You have had plenty of evidence presented to you. I'm not sure what you mean by "one area in science where evolution is considered", but how about biology.
Citat:
Ge exempel. Utveckla. Ge mig specifika mediciner eller annat som tillverkats med hänsyn till evolution.
Evolution, in addition to being solid science, provides us with a practical and powerful tool-kit. Applied techniques based on evolution play central roles in the biotechnology industry, and in recent advances in genomics and drug discovery. Bioinformatics, the application of computers to biology is full of evolution-based computer code. Tens of thousands of researchers in the multibillion-dollar field of biomedical research and development use evolution-based discoveries and concepts as a routine part of their important work.
It doesn't appear that anybody got the Nobel Prize for evolution per se:
It doesn't appear that anybody got the Nobel Prize for evolution per se:
Citat:
Det var inte frågan. Min fråga var att presentera någon som fått nobelpriset med hänvisning till evolution. Lek inte med ord.
But the vast majority of Nobel laureates accept evolution, even religious ones. http://www.thankgodforevolution.com/nobel
Citat:
Jag har presenterat varför allt annat mer än Gud skulle vara omöjligt om vi tänker på människans anatomi och tankeverksamhet. Jag har vidare slagit håll på alla era så kallade argument för evolution. Evolution är inte fakta. Ingen har någonsin fått nobelpriset med hänvisning till evolution. Ingen medicin görs där man tar hänsyn till evolution, inga operationer göras där man tar hänsyntill evolution. Ingenting görs där man tar hänsyn till evolution.
Yes, and there are nonbelievers that believe the Earth is flat too. You still haven't presented your evidence that humanity is created by God. We have presented you with plenty of evidence for evolution, have you even looked at them or are you just wasting our time?
Citat:
Är frågan dum för att ni inte kan säga annat än Gud? Frågan är väldigt relevant. Det finns snabba djur, det finns djur som lever i vattnet, det finns arter som flyger men inga utav dessa förmågor är unikt för en enda art men förståndet hos människan är det, hur kommer det sig? Nåt svar på detta har ni inte. Ni lurar er själva med tomma argument som otroligt nog ni själva tror på och tror att även andra kommer tro på dem men icke. Ni kommer bli ytterst besvikna.
We have already answered this question, one species will always be the fastest, or the strongest, or the smartest. I suppose there's a chance that two species might be equally fast etc. too, but that is unlikely. Your question is stupid, someone has to be the smartest. Is that really so hard to realize?
Citat:
Skitsnack! Hur ni vrider och vänder på det är människan den enda arten som råder över allt på jorden med hjälp av sitt förstånd. Hur stor är sannolikheten att en enda art av hundratusentals är fått den unika förmågan av naturen eller av en process som varken kan tänka eller vilja. Alla andra arter lever under samma förhållanden, är beroende av samma syre, vatten, föda, sömn, förökning osv men förståndet hos människan är mer avancerat än alla andra arters. Varför just människan? Låt mig förklara för dig varför: Gud skapade människan med förstånd och förmåga att tänka och reflektera, han skapade universum och livet för att människan ska veta om hans allsmäktighet som är så uppenbara men om människan ändå förnekar sin skapare blir hon ytterst besviken och får en oändlighet i misär och plåga. De som tror kan inte jämföras med de som inte tror. Ingen domstol i världen skulle behandla en grupp som sköter sig och som inte gör det och den rättvisaste av alla domare är Gud. Gud kommer inte heller behandla dessa grupper lika.
I've given you plenty of examples of other species than our own Homo sapiens with comparable intellect, we have even constructed an artificial intelligence that is comparable to a young human child and I have given you an explanation to why we have reached our level of technology and the other species haven't. It is not mainly because of our "superior intellect", there are animals that are smarter than the dumbest humans, and I suspect that includes you. You wouldn't be able to build an atomic bomb or an airplane or anything technically advanced by yourself, stop giving your intellect the credit for work you have not done.
Citat:
Skitsnack. Jultomten kan komma under vilken månad som helst. Det är bara att ta på sig rocken och skrika ho ho ho. Ingen fråga är för dum för att ställa men ni saknar svar. Ni är helt vilseleda.
I understand your questions just fine, but somehow I do not think that you understand your own questions. That is another stupid question, it's a bit like asking why Santa Claus doesn't come in July.
Citat:
Skitsnack! Jag har läst dina svar och jag har även diskuterat med många andra om evolution. Alla ni säger samma saker samma mantra, nämligen att man inte förstår och bla bla bla. Jag har läst allt som går att läsa om evolution och förstått det till punkt och pricka men det finns inget som helst bevis för att nåt sånt har existerat. Evolution innebär att en art ändrar utseende och förmågor över tid. Allt som behövs är tid och miljö och lite mutationer här och var. Mutationer leder endast till cancer. Ne de leder inte ibland till gagn för arten eller individen. Vi kan bevisa att mutation leder till cancer i laboratorer och sjukhusen, men det har aldrig bevisats att mutation leder till att arten utvecklar förmågor eller ändrar utseende. Evolution är en process som varken kan tänka, vilja eller har mål. Samma fråga som jag har ställt andra; berätta för mig vilken el av evolution har jag inte förstått?
I have given you examples. It is not my fault that you cannot take them into your head.
I suppose you can lead a camel to the water, but you cannot force it to drink.
I suppose you can lead a camel to the water, but you cannot force it to drink.
Citat:
Men din idiot vi pratar inte om specifika länder hela mänskligheten som art. Jag har inte pratat om enbart kina eller Indien. Jag pratar om hela världen och fördelningen mellan könen i världen är perfekt. Det födds nåt mer pojkar än flickor men detta kompenseras genom att pojkar är mer rastlösa av naturen och omkommer oftare i olyckor samt dör tidigare än kvinnor.
Does your religion teach ad hominem or are you just a stupid asshole?
It is not perfectly 50-50, if you got your head out of your ass and opened a fucking book every once in a while you would know that. In China alone there's around 20 million more men than women. https://en.wikipedia.org/wiki/Human_sex_ratio
You cannot even ask a question properly. First of all it lacks a question mark, second of all its basic premises are wrong. I'm getting sick of this, obviously you are not paying attention or even looking at the evidence presented to you.
It is not perfectly 50-50, if you got your head out of your ass and opened a fucking book every once in a while you would know that. In China alone there's around 20 million more men than women. https://en.wikipedia.org/wiki/Human_sex_ratio
You cannot even ask a question properly. First of all it lacks a question mark, second of all its basic premises are wrong. I'm getting sick of this, obviously you are not paying attention or even looking at the evidence presented to you.
Citat:
Svara på mina frågor är du snäll. Jag ställer de igen om du vill:
That is just gibberish without meaning. Haven't anybody told you that just putting words together doesn't mean that the sentence you created has any meaning?. Obviously you do not have a scientific education and lack a basic understanding of the world around you, and you should also work on your reading comprehension.
Varför är det ingen som har fått nobelpriset med hänvisning till evolution?
Varför tillverkas inga mediciner med hänvisning till evolution?
Har evolution stannat eller pågår det fortfarande? Hur kan detta bevisas?
Vad finns det för bevis att evolution pågår? Finns det bevis inför våra ögon? presentera.
Hur kan det vara möjligt att alla organen i kroppen vara ett resultat av evolution alltså stegvis och långsamt utvecklande? Du förstår väl att lilla minsta förändring i arten eller individens anatomi innebär en gigantisk påfrestning för hela organismen? Organen celler och DNA i en organism är beroende av varann och lilla minsta förändring skulle påverka organismen på ett negativt sätt. Hur kan detta vara möjligt? Men viktigaste av allt, hur kan ögonen och könsorganen utvecklas stegvis? Inser du att ögonen inte är bara dessa svarta punkter i ögonen utan tolkningen göras i hjärnan. Hur kan det vara möjligt att nerver och förbindelser mellan ögonen och hjärnan utvecklas stegvis? Könsorgan måste vara 100% funktionell för att kunna fungera, varje lekman vet att lilla minsta avvikelse hos kvinnan eller mannen leder till infertilitet. Hur kan könsorganen utvecklats stegvis?
Er dumhet känner ringa gränser. Jag vet faktiskt inte hur jag ska förklara för att ni ska förstå. Det verkar helt omöjligt! Ja, till och med vattnet som rinner nedåt är det Gud som styr över. Ett gått exempel är att släpper du vatten på månen rinner det inte ned. Jorden har skapats med den förmågan att ytan drar tingen till sig för att människorna inte ska slungas ut i universum. Det är inget konstigt med att Gud har skapat jorden med den förmågan. Och ja, Gud råder över allt! Precis som människan skapar apparater som sköter sig själv enligt de information människan har lagt i apparaten är det precis lika med Guds skapelse. han har skapat varenda atom och gett de information som de rättar sig efter. Saker och ting händer inte bara, så som du vill få det att framstå. Allting handlar om information, orsak och verkan, ändrar på nåt litet av informationen beter sig vederbörande skapelsen mycket annorlunda. Saker händer inte bara. Allting är noga kontrollerat och nogräknat. Ändra på en atoms information och märk vad som händer. Ändra på den inbyggda naturliga kompassen som finns i vissa fåglar som gör så att de kan med hjälp av solen hitta och flyga otroligt långa sträckor och se vad som händer, ändra på gravitationen med hjälp av hjälpmedel och se vad som händer. Saker och ting händer inte bara. Naturlagarna finns inte där bara. Naturlagarna är sanningen och beter sig exakt enligt de information var och en har fått.