Citat:
Ursprungligen postat av
swedenflooded
Vedhuggarn, som fått uppdraget att med varje inlägg peka på att allt, precis allt, blivit sämre sedan landet lämnade den ryska sfären, kommer idogt med sina "bevis". Den dagen han av misstag råkar skriva att något blivit bättre får vi anta att han tagit sig ett järn för mycket.
Att han inte vågar bo någonstans i Ukraina beror väl på att han tror att separatisterna kontrollerar hela landet.
Flera västerlänningar har råkat illa ut i Ukraina. Det har också hänt att affärsmän, som kommit till Odessa, snarast möjligt lämnat landet. Inte för att de har råkat illa ut, utan för att de inte står ut med de extremister som patrullerar gatorna. Alltså, de fruktar att råka illa ut. Man ska också betänka att antalet brott i landet har ökat. Jag råder västerlänningar att vänta med ett Ukraina-besök.
Den som läser svenska medier får inte veta mycket om Ukraina och problem underrapporteras eller rapporteras inte alls. Svensktalande behöver en mer nyanserad bild och därför skriver jag om problem. Så bra om svenska medier hade gjort det oftare, skött sitt jobb, då hade jag kunnat göra annat. Förresten, jag ser bara problem. Även lånen utgör ett problem på längre sikt, menar jag.